Huawei FreeBuds 4

Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei FreeBuds 4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Leon Kohl 20-11-2021

Een heel fijn bluetooth in-ear headset

Huawei Freebuds 4 Test. Door Leon Kohl November 2021

Deze test van de Huawei freebuds 4i is uitgevoerd met een Samsung S20 FE en een HP Pro Notebook.
De eerste indruk:
Mooie verpakking. Doet kwalitatief goed aan. Bij het uitpakken is ook duidelijke goed rekening gehouden met de uitstraling en de compactheid van de inhoud.
Netjes geleverd met usb-c kabel om de oplaadcase aan te sluiten. Handig omdat bijna alles wat ik gebruik met dit model kabel wordt opgeladen. Wordt deze kabel de nieuwe standaard? Ik hoop het wel.
Uitpakken en instaleren:
Het aansluiten op een bluetooth apparaat duurt enkel seconden. Het installeren van de app die zorgt voor bediening is op het android toestel zo geregeld. Moet wel de app updaten en daarna de freebuds. Dat is gek omdat de app direct uit de google playstore is geïnstalleerd en dan verwacht je de nieuwste versie. Dat zal met het Huawei / Google issue te maken hebben.
Aansluiten op de laptop gaat ook makkelijk. Alleen de app om ze in te stellen is niet te vinden. Dat maakt niet veel uit want het gebruik is zeker in orde.
Dan gebruiken maar:
Direct een geweldig geluid. Prettig, zonder te veel bass of hoge tonen. Luistert direct lekker weg. Fijn draagcomfort, langere staafjes aan de freebuds zitten niet in de weg. Geschikt voor video bellen want zowel spraak als muziek komen goed door.
De oplaadcase ligt ook lekker in de hand. Is niet te glad en voelt goed aan. Opladen is de case is makkelijk. Ook de gebruikstijd, 8 uur, is prima.
Ik ben zeer tevreden met de werking en het draagcomfort. En ze glijden niet uit mijn oren. Je kan hier prima mee sporten of hardlopen.
Ik ben zeker tevreden over de freebuds, de prijs is goed, de kwaliteit nog beter, en je hebt er lang plezier van. Opladen gaat snel en je kan ze lang gebruiken.
Een aanrader en zeker een leuke cadeau voor jezelf of om weg te geven deze aankomende feestdagen
In het kort:
Geluid: 5 uit 5 Draagcomfort: 5 uit 5 Opladen /oplaadcase: 5 uit 5
Grote van de freebuds: 4 uit 5 Bediening op android: 5 uit 5 Bediening op windows: 3 uit 5
Een heel fijn in-ear headset dat zeker het kopen waard is.

Pluspunten

• draagcomfort
  • geluidskwaliteit
  • oplaadcase

Minpunten

• iets groter dan verwacht

SvdW 12-11-2021

Goede ANC, maar toch nog bewust van de omgeving

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4

De Freebuds 4 hebben een prachtig design! Zelf vind ik dit zeer goede oordopjes als je ANC wil gebruiken, maar toch nog steeds bewust wilt zijn van je omgeving. Omroepen in de trein of verkeer krijg je nog goed mee. De ANC zorgt ervoor de het geluid uit de omgeving verzacht wordt. Daarnaast blijven de Freebuds 4 erg goed in je oor zitten, ondanks dat ze een open-fit hebben.
De geluidskwaliteit is zeker goed, alleen vind ik de bas van de oortjes nog wel wat matig.
Ik ben zelf erg tevreden over de Freebuds 4 en zou deze zeker aanraden!

Pluspunten

• ANC
  • design

Minpunten

• geluidskwaliteit mist bas

Tim Paul 11-11-2021

Freebuds 4: Klein en Krachtig

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4

Vanaf het moment van uitpakken, tot de eerste keer gebruiken. Deze Freebuds blijven je verbazen.

Na eerder de Freebuds Lite, Freebuds 3 en de Freebuds Pro gebruikt te hebben valt als eerste het kleinere formaat op. Je doet voor het eerst de case open en direct verschijnt er een pop-up op je telefoon met het verzoek om te koppelen. Binnen enkele seconden zijn ze gekoppeld en direct zie je de vernieuwingen op de Huawei AI-App.

Je doet de Freebuds in en wat opvalt is dat, ondanks het kleinere formaat, de oortjes verrassend goed blijven zitten. Dagelijkse beslommeringen, joggen of lopen en zelfs liggen. Wat je ook doet, deze Freebuds blijven goed in je oren zitten.

En dan belangrijkste. Het geluid: Wauw! Dit is het eerste wat in me opkomt zodra ik iets van muziek aanzet. Wat een prachtig geluid komt er uit en wat een verbetering op de vorige Freebuds series. Van Nightwish tot de Kelly Family, van Formule 1 tot een willekeurige TV serie. Je luistert niet gewoon muziek of TV, je krijgt elke keer het gevoel dat je er tussen staat. De bas van deze Freebuds zijn verbazend, de sound enorm mooi en helder.

Bij de eerste keer gebruiken staat op mijn tablet de Formule 1 aan. Via de Huawei Ai app schakel je nu moeiteloos over naar de tablet en kan je genieten van de race. Ook hier een kraakhelder geluid. En heb je last van je omgeving, zet je even je noise canceling aan en je kan zonder enig omgevingsgeluid kijken naar misschien wel het spannendste Formule 1 seizoen in jaren.

Inmiddels worden deze Freebuds dagelijks gebruikt en zijn ze niet meer weg te denken uit het bestaan. Van het luisteren van muziek, tot het kijken van tv. En zijn de Freebuds na ongeveer 3 uur op het luidste muziek luisteren of tv-kijken leeg? Dan doe je ze even in de case en na luttele minuten kan je weer van je Freebuds genieten. De case zelf is in ongeveer een uur ook weer helemaal opgeladen. Doordat de Freebuds niet in de case hoeven te zitten wanneer je de case oplaadt, kan je altijd gebruik blijven maken van je Freebuds met voldoende batterij.

Duidelijk zijn deze Freebuds een grote upgrade na de Freebuds 3. Tussen de Freebuds Pro en deze zit qua geluid een verschil want de Freebuds 4 zijn helderder en ze kunnen harder. Het verdere verschil zit hem tussen de Freebuds 4 en de Pro vooral in de snufjes. Waar de Pro meer mogelijkheden heeft om via de oortjes zelf de volume etc te bedienen, kan je met de Freebuds 4 op een handigere manier wisselen tussen je verschillende apparaten. Het is net waar je zelf de voorkeur aan geeft.

Voor mij absoluut een geweldige koptelefoon en eentje waar je nu al niet meer zonder kan en wil.

Pluspunten

• Geluid
  • Noise Canceling
  • Met meerdere apparaten tegelijk verbinden

Nick 11-11-2021

Super allround Bluetooth oortjes voor een scherpe prijs

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4

Een super prijs kwaliteit verhouding en een ideale allrounder voor zowel op werk, sporten en het dagelijks leven.

Ik heb de Freebuds 4 inmiddels een maand en dit zijn de dingen die op vielen:
Door het lichte gewicht, draagcomfort en batterijduur is het de ideale optie om een volle dag te gebruiken op werk. De Noise cancelling helpt hierbij om achtergrondgeluiden te onderdrukken, maar niet volledig weg te filteren. Zowel de oortjes als de case hebben een prima batterijduur, ik heb geen moment met lege oortjes gezeten tot op heden.

Aansluitend was ik blij dat deze oortjes met meerdere apparaten tegelijk verbonden kunnen zijn. Naadloos schakelen tussen geluid afspelen op laptop of telefoon is echt een plus!
Het gebruik in de sportschool of tijdens runs van 10km+ waren geen enkel probleem en ik had geen moment het idee dat ze uit mijn oor konden vallen. Hier komt bij dat touch functies super zijn! Zelfs het volume is te regelen door omhoog of omlaag te vegen op de oortjes.
Dan de geluidskwaliteit. Zoals gewend van de eerdere versie zijn de hoge tonen en helderheid van het geluid top. Ook de bass is weer mooi diep en ongeveer te vergelijken met de concurrent, die van Apple!

Als ik een nadeel moest noemen van deze oortjes is dat hij de hardere stemmen op de achtergrond niet goed weg filtert. Dit kan in gesprekken soms vervelend zijn.

Conclusie: ben je op zoek naar goede bluetooth oortjes waarbij geluid, gebruiksgemak en comfort voorop staan? Dit is een top keuze!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit + Bas
  • Batterijduur
  • Comfort
  • Gebruisgemak
  • Connectiviteit

Minpunten

• Achtergrondgeluid hoorbaar bij oproepen
  • Statisch waardoor het pluisjes aantrekt (de case)

Mschaik 10-11-2021

Fijne oordopjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4

Ik heb de Huawei Freebuds 4 ongeveer een maand in bezit en de oordopjes bevallen uitstekend. Het geluid van de oordopjes is erg goed. Zowel de geluidskwaliteit van muziek en telefoongesprekken zijn erg duidelijk en prettig.
De Freebuds zijn ook gemakkelijk in de omgang. De oordopjes verbinden automatisch met het apparaat wanneer je de oplaadcase opent. Daarnaast kan je via de AI Life app de oordopjes zelf personaliseren naar je eigen voorkeuren als het gaat om de bediening van de oordopjes.
Wat mij ook positief heeft verrast is de baterijduur. De oordopjes kunnen met gemak 3 uur achter elkaar gebruikt worden. Binnen 1 uur zijn de oordopjes volledig opgeladen. Ook de batterij van de oplaadcase gaat erg lang mee.
Het enige minpuntje is het gebruik van de oordopjes tijdens het sporten. Ik heb zelf ervaren dat tijdens het sporten mijn oordopjes niet zo lekker blijven zitten. De oordopjes zitten voor de rest erg goed.
Conclusie: Het zijn fijne oordopjes met goed geluid en gemakkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• Geluid
  • Batterij
  • gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• Minder voor tijdens het sporten

André 10-11-2021

Erg fijne Open-fit oordopjes

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4

Ik heb speciaal gekozen voor de Huawei FreeBuds 4 ivm de Open-fit Actieve Noise Cancelling.
De FreeBuds 4 zitten in een mooie stevige behuizing. Deze behuizing wordt ook gebruikt voor het opladen van de FreeBuds 4. Een groot voordeel is dat de behuizing ook een eigen interne accu heeft waardoor je de FreeBuds ook zonder dat je een stopcontact in de buurt hebt kunt opladen (mits de accu van de behuizing natuurlijk wel opgeladen is).
Tot op de moment heb ik nog niet meegemaakt dat de accu leeg was voor ik weer de mogelijkheid had om ze weer op te laden.
Het verbinding maken van de FreeBuds 4 met mijn Huawei P40 Lite was erg eenvoudig. Bij het eerste keer openen van de behuizing gaat hij op zoek naar een apparaat in de buurt en kreeg ik op mijn P4 Lite de vraag of ik de Freebuds via Bluetooth wou verbinden.
Om extra instellingen te kunnen aanpassen, zoals geluidsonderdrukking of gebaren heb je de AI Life app nodig. Deze is op Huawei telefoons te vinden in de AppGallery.
De AI Life app wijst zichzelf en is erg handig om de FreeBuds 4 aan je eigen wensen aan te passen.
De FreeBuds beschikken over de mogelijkheid om via aanraking bijvoorbeeld het geluid te bedienen of een telefoongesprek aan te nemen. (Zelf in te stellen in de AI Life app)
De draagcomfort is natuurlijk smaak gebonden, maar ik vind ze erg fijn zitten en ook tijdens het hardlopen, waarvoor ik ze vooral gebruik, blijven ze goed zitten.
Een groot voordeel van de Open-fit uitvoering van de FreeBuds vind ik dat je de omgevingsgeluiden tijdens het hardlopen goed blijft horen, wat toch wel erg veilig is.

Tot op heden ben ik dus ook erg tevreden met de FreeBuds 4 en zou ze zeker aanbevelen aan anderen.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid
  • Stevige behuizing

1***********@g******** 05-11-2021

Aanrader

Geschreven voor: Huawei FreeBuds 4

Ik mocht namens Huawei de Freebuds 4 testen.
Ik vind de Freebuds fijn, ze zitten lekker in je oor.
Ze communiceren goed met mijn telefoon, na de eerste keer connecten hoefde ik ze nog maar uit de oplader te halen en er werd overgeschakeld naar de oortelefoontjes.
Verder ben ik heel tevreden over de geluidskwaliteit. Als je ze uit je oor haalt tijdens het luisteren, wordt de muziek/video gepauzeerd en hervat weer als je ze in doet.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Comfort
  • Noise cancelling
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Wordt geen oplader bij geleverd