Sony MDR-NC60

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-NC60 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

jldebruijn 25-11-2010
Geschreven voor: Sony MDR-NC60

Bezit deze koptelefoon nu al twee jaar en ben er erg tevreden over.

Ten eerste over de ''Noise Cancelling''-techniek: deze werkt! Ik zit iedere dag drie kwartier in de bus en een half uur in de Rotterdamse metro, en het enige wat ik hoor is mijn muziek. Bij laag (of helemaal niet) volume hoor je wel een kleine ruis dat de noise cancelling aan staat, maar als je je muziek aan hebt merk je hier niets van. Tip: vervang de batterij tijdig, want wanneer deze bijna op is, gaat het geluid enorm kraken, en klinkt het nergens naar. Gewoon nieuwe batterij en 't geluid is weer goed.

Wel is dat het geluid pas echt tot zijn recht komt als het volume wat hoger staat. Dan pas komen de lage tonen echt goed door. Verder heeft deze koptelefoon zeker een maximum, bij extreem hoge volumes begint de koptelefoon echt te 'kraken', maar goed, je moet je muziek natuurlijk niet zo hard zetten dat je er oorpijn van krijgt. Bij zeer hoge volumes wordt het geluid ook erg ''heet''.

De koptelefoon zelf zit heerlijk. De schelpen passen ruimschoots over mijn oren heen, waardoor ik nooit pijnlijke plekken krijg van 't dragen. De band is verstelbaar en blijft goed op z'n plek zitten, ook met zeer kort haar.

Overal is dit een goede koptelefoon. Niet per se qua geluid, het geluid is gemiddeld, maar dit is ook geen high-end koptelefoon. Wanneer je de koptelefoon gaat gebruiken voor op reis (fiets, bus, tram, vliegtuig etc.) is deze koptelefoon echt een van de beste. Jijzelf hoort niks anders dan je eigen muziek, en de mensen om je heen hebben ook geen last van jou. Zelf gebruik ik deze koptelefoon voor mijn iPod, en ik zal 'em nog lange tijd blijven gebruiken.