Sennheiser HD 465

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 465 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Ykai 26-07-2011

---------Update review, 26-7-2011---------
Ik heb deze headset nu iets meer dan een jaar, en nu al heb ik een probleem, aan de linker kant kraakt het geluid.
Ik heb de koptelefoon nooit erg hard gehad of laten vallen, dus ik had wel wat meer verwacht van sennheiser!
Voor de rest had het goed geluid, was de koptelefoon comfortabel en vond ik het er mooi uit zien.. alleen de kwaliteit stelt me teleur wat ik jammer vind.

----------1e review, 24-4-2010---------
Het is een goede koptelefoon alleen niet voor op pc's of goedkope mp3 spelers als je een goede audio zet hebt klinkt dit ding echt SUPER

Chavez 23-11-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 465

Als je gewend bent de 'extra bass' functie standaard aan te laten staan van je versterker, MP3-speler etc., dan is deze hoofdtelefoon misschien een goede keuze.

Na een paar dagen luisteren en testen heb ik deze hoofdtelefoon terug gestuurd. Ik vond de nadruk in het geluid teveel op de bas liggen waardoor veel midden en hoge klanken niet tot hun recht komen. Dit was vooral het geval met pop/rock muziek. Bij klassieke muziek twijfelde ik even; de kwaliteit ligt wel boven het gemiddelde en het 'open' ontwerp zorgt bij klassiek voor een redelijk natuurgetrouwe weergave. Maar na mijn oude hoofdtelefoon weer eens op te hebben gezet vond ik de bas uiteindelijk toch té aanwezig wat negatief werkt op die natuurgetrouwe weergave. Ik zet liever de bas zelf een tikkeltje hoger op de versterker dan dat het altijd aanwezig is. Voor funky jazz vond ik het bijvoorbeeld wel lekker vet klinken, voor fusion en oudere jazz te overmatig aanwezig.

Positief was ik over het draagcomfort en de los te koppelen draad. De draad is erg lang en dik en daarmee niet geschikt om ermee rond te lopen met een MP3-speler. De mogelijkheid een andere draad aan te sluiten maakt dat echter weer goed.

Jeroen43 11-12-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 465

Ik ben zeer tevreden over deze koptelefoon! Het geluid, en dan vooral de bass, is fantastisch... Vormgeving is echt minder, erg groot en lelijke blauwe kleuren.. ook is het snoer eigenlijk te lang. Draagcomfort is prima.

Streel 29-08-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 465

Net deze koptelefoon binnen gekregen maar ik ga hem alweer terugsturen. De verpakking en koptelefoon ziet er enorm verzorgt uit, maar de geluidskwaliteit viel me echt vies tegen. De bass klinkt goed maar alle andere tonen zijn ze blijkbaar vergeten. Wat een dof geluid, mijn cheape Philips klinkt stukken beter en zit bovendien lekkerder. Voor mij geen Sennheiser meer.

matt_sennheiser 14-03-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 465

Heb voor deze koptelefoon gekozen vanwege het merk en ook het comfort. De beugel is van zachte stof en de oorschelpen zijn volledig bekleed. Hij zit vanaf de eerste dag al goed! Het materiaal is hoofdzakelijk flexibele kunststof maar voelt wel degelijk aan. Je hebt niet het idee dat hij snel stuk kan. De geluidskwaliteit vind ik prima. Wat ik zelf in eerste instantie meteen merkte was de opmerkelijke basweergave. Dit is niet negatief bedoeld want hij geeft de bas schitterend weer maar het kan zijn dat je het niet zo mooi vind. Het ligt aan de muziek die je wil luisteren. Drum&Base, hiphop, is rijk aan strakke bassen dit klikt heerlijk met deze koptelefoon.
Wat mij ook opvalt en ik persoonlijk iets minder vind is dat het aandeel aan hoge tonen wat zachtjes weergegeven wordt. In andere reviews blijkt dat ook en is ook te zien aan de frequentiekarakteristiek. Dat vind ik wat jammer als je een akoustisch nummer beluisterd en je wilt graag de verscheidenheid aan instrumenten goed horen of zo ook bij een klassiek concert. Met een equalizer op je radio of pc zou je dit ietsjes kunnen compenseren.

Frank S 07-03-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 465

Heb spijt van de aankoop en ga hem terugbrengen. Ik wilde hem hoofdzakelijk gebruiken in combinatie met mijn Roland G70 keyboard. Daar waar mijn oude Sennheiser (10 jaar oud) een heldere en natuurgetrouwe geluidsweergave voortbrengt, hoor ik hier alleen maar diepe en donkere klanken. Mischien leuk voor een bassfreak, maar het gemis aan een complete range hoge tonen is voor mij onacceptabel. Ik hoop dat dit geen trend is en dat er andere hoofdtelefoons zijn die wel aan mijn wensen zal voldoen.

Ramon Bruinenberg 17-11-2006

Heb zojuist de AKG AK66 ingeruild voor deze koptelefoon. Hier heb ik zeer zeker
geen spijt van. Mooi wijd helder geluid met een goed diepe bass. Draagcomfort
is helemaal geweldig. Zit zalig. Geen pijn aan kraakbeen in oren na lang te
hebben geluisterd. Gebruik hem hoofdzakelijk voor het beluisteren van muziek op
de computer via mijn Audigy 2 NX geluidskaart. Op 24bit 96khz geeft dit een
zeer verbluffend geluid. Nooit eerder zo'n kraakhelder geluid gehoord uit een
koptelefoon. DUS EEN ECHTE AANRADER!