Bose QuietComfort 15

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose QuietComfort 15 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

bytecrusher2401 20-04-2014
Geschreven voor: Bose QuietComfort 15

Inmiddels heb ik deze koptelefoon een paar weken in mijn bezit.

Ik heb deze gekocht op Schiphol See buy fly waar deze inclusief BTW. €269,- kosten.

Wellicht goedkoper dan normaal maar zeker niet goedkoop.
Dit was ook mijn eerste gedachte toen ik deze koptelefoon tegen kwam. Maar wat deze Bose Koptelefoon zo zeer uniek maakt is zijn noise cancelling techniek.

Wanneer je in een drukke ruimte staat en de koptelefoon aanzet.
Is het gelijk een stuk rustiger. De omgevingsgeluiden zijn bijna weg. Wat heel veel rust geeft. Ideaal mocht je je willen concentreren. En dan hoef je nog geen eens iets te beluisteren.
Door de zachter oorkussens zit de koptelefoon erg goed niet te strak en voldoende zodat hij niet van je hoofd valt.

De geluidskwaliteit is goed te noemen en dat mag ook voor deze prijsklasse. Er zijn beter koptelefoons maar dan ga je naar hele andere prijsklasse. Maar wat geluid betreft is de Bose zeker beter dan de Dr Dre fasion koptelefoons. Wel is de Bose koptelefoon voorzien van een draad en kan dus niet draadloos worden aangesloten. Maar dit kopt de geluidskwaliteit alleen maar ten goede omdat er geen compressie techniek is de het geluid kan vervormen.

Zoals aangegeven is de koptelefoon voorzien van een draad.
Bij de koptelefoon zitten verschillende type snoertjes om bijvoorbeeld je iPhone iPod te kunnen bedienen.Ook zitten er snoertjes bij voor in het vliegtuig. Wanneer je orginele bose snoer gebruikt valt op dat deze netjes verzonken is in de koptelefoon waardoor hij goed vast blijft zitten en daardoor er niet makkelijk uit valt. Je ziet dat erover nagedacht is. Verder is de koptelefoon voorzien van 1 stuks AA batterij voor de Nois Cannceling te laten werken. Deze is makkelijk zelf te vervangen wat niet altijd het geval is bij andere type koptelefoons. Dit alles kun je netjes opbergen in de bijgeleverde Bose Etui.

Aangezien deze koptelefoon voornamelijk als doel dient voor in het vliegtuig. Heb ik er geen spijt van deze gekocht te hebben.
Ook Thuis komt deze Bose QuietComfort 15 zeker tot zijn recht.

Peter E te Ui 02-02-2014
Geschreven voor: Bose QuietComfort 15

Een geweldige geluid. Ik snap alleen niet waarom dit in Nederland 399 euro moet kosten terwijl je hem voor 299 dollar (222 euro) op Aruba (en ws dus ook in de US of Canada) kunt kopen.