AKG K 416 P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K 416 P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Dn Dave 22-05-2009
Geschreven voor: AKG K 416 P

Voor een koptelefoon van deze prijs heeft de 416 p echt een mooi geluid.
Het is rustig, in balans, alles komt goed door, zeker de bassen! Ik luister zowel pop/rock als klassiek en ik kan er prima mee uit de voeten!
Het draagcomfort is voor mij de reden dat ik 'm toch niet zo vaak gebruik!
Toch wel behoorlijk strak op m'n oren, ik krijg er snel last van ( meestal al na een half uurtje). Het metalen beugeltje/schuifsysteem zit bij mij niet lekker, soms trek ik een paar haren mee als ik 'm wil verzetten.
My other headgear: Stanton DJ pro 2000 ( goed spul,GOED geluid, wel wat zwaarder); Philips SBC HP250 (met 6 mtr snoer, ideaal voor tv kijken 's nachts) en apple earphones ( Alleen leuk om je apple gear te showen hahaha).

Voor on the road zijn dit wel heel behoorlijke on ear headphones!

nan0fire 18-04-2009

---------update review, 18-4-2009---------
Helaas, na de plug gerepareerd te hebben is er voor de tweede keer een probleem opgetreden [draadbreuk?] waardoor 1 oortje geen geluid meer geeft. Ik hoop dat de koptelefoon nog te repareren is want hij was 53 euro destijds.
Dus: niet het snoer strak om de koptelefoon wikkelen!!! het liefst helemaal niet omwikkelen maar gewoon los ernaast houden.
De bas is vooral vergeleken met de sennheiser pmx 60 fenomenaal subliem!
Goede koptelefoon, wees alleen wel voorzichtig met de plug (goudcoating) en het snoer.

----------eerste review, 28-2-2009----------
Een geweldige koptelefoon! de geluidskwaliteit is erg goed
ik ben er na een half jaar nog steeds erg tevreden mee.
Na een uur luisteren met deze koptelefoon, moet je hem wel soms even af doen want anders gaat het een beetje pijn doen aan je hoofd vanwege de druk op je hoofd.
Het schuifje voor volume vind ik echt een enorme pre, het snoer is prima lengte.
hij is stevig door de metalen(!) ringen en de robuuste scharnieren.
ik heb hem vaak in mijn schooltas of in mijn jaszak en er is tot nu toe nog niets gebroken of iets dergelijks.
een tijdje geleden heb ik hem in een input gestopt die wel heel erg stug ging. Ik denk dat hiérdoor de jackplug beschadigd is (daardoor stoorde de koptelefoon). ik heb hem vandaag naar Radiocentrum Utrecht gebracht ter reparatie en hij is weer helemaal goed met een nieuw plugje!
dus opassen als je hem ergens in stopt want de plug heeft een (chemisch) gouden coating die bij mij een deukje opliep.

nu is hij weer helemaal goed en ik ben nog steeds ontzettend tevreden.

Een aanrader! Gewoon kopen dat zie je het voor jezelf. Hij is zijn prijs zeer zeker waard! Veel Luisterplezier.

PetervdVelde 09-01-2009
Geschreven voor: AKG K 416 P

Ligt goed op de oren en sluit het geluid voor je omgeving goed af. Ook heb je zelf weinig last van omgevingsgeluiden. Het geluid zelf is vol en warm.
Uitstekende prijs/prestatie.

Zappy 20-08-2008
Geschreven voor: AKG K 416 P

Een 10 waard voor z'n geld!
Ik heb deze AKG 416 nu een half jaar in bezit en kan niet meer zonder. Hiervoor altijd oordopjes gehad van Koss met goed geluid. Maar de overstap naar de hoofdtelefoon was voor mij als muziekliefhebber een geweldige verbetering.

Zoals anderen ook al aangeven zit de hoofdtelefoon op de oren en heb je na lang gebruik wel last van de drukplek. Maar even 5 min rust en je kan er weer tegenaan.
Duurzaamheid viel me niks tegen. Het oogt klein en dus wat fragiel. Het tegengestelde is waar want na een half jaar in bezit te hebben (lees: los in verschillende tassen meegenomen) mankeert er niks aan.
Geluid is ook heerlijk. Ik kan het niet vergelijken met andere producten aangezien dit mijn eerst koptelefoon is, maar ik kan me niet voorstellen dat er beter is voor dit geld.
Verder oogt hij goed en ben ik dus erg blij met deze aankoop.
Ohja! voor de ijdeltuiten: je haar blijft, voor het dragen van een koptelefoon, prima in model dankzij de smalle band.

KooperG 18-07-2008

Erg goede hoofdtelefoon.
Icm met de Iaudio 7 komt er een perfect geluid uit, tot aan het maximum volume. Er komt zelfs luider en zuiverder geluid uit dan bij een losse portable-speaker met batterijen en zeker beter en harder geluid dan bij MP3-spelers en telefoons met onboard speakers! (dan heb ik het over het geluid wat eruit komt als je de hoofdtelefoon gewoon op tafel neerlegt, in een niet al te drukke omgeving)
Net als de andere hoofdtelefoons in deze serie (o.a. de 414 P) is deze zeer, ja zeeeer klein (nog geen 5cm diameter). De pads zitten dus echt op het oor en niet eroverheen. Dit betekend dat er na enkele uren wel een gevoel van druk is, en de hoofdtelefoon bij mij dan dus minimaal een kwartiertje af moet (nog altijd beter dan in-ear plugs, met die dingen heb ik na een half uur al last van mijn oren).
Het voordeel ervan is dat het apparaat in de broekzak van een spijkerbroek of binnenzak van een jas past als hij is ingevouwen, en dat is een groot voordeel tov andere merken/series.
Verder ben ik er niet echt voorzichtig mee, dus dat er na ruim een maand nog geen enkele schade is, is een pluspunt (de iaudio 7 heeft al wat hoekjes eraf inmiddels en een knopje die niet meer werkt). Dit zegt echter niets over lange termijn, maar ik heb goede hoop!
Nog een voordeel is dat de (goude) 3.5mm connector zeer stevig vastzit in de mp3-speler, en er vaak gewoon aan bungelt. Dit is bij andere connectors wel anders, waar het geluid bijvoorbeeld al stoort als je aan de connector draait enz.
Al met al zeker een aanrader voor iedereen die voor weinig geld een zeer draagbare speaker of mini-hoofdtelefoon zoekt!

Sideburns 29-02-2008
Geschreven voor: AKG K 416 P

Deze week dit juweeltje binnen gekregen.
Super warm geluid in alle lagen van het spectrum(als ik 'm vergelijk met de Sony MDR-W14 die ik hiervoor had(wa tik overigens ook wel een fijn koptelefoontje vond)
Draagt goed, mooi design, niet te groot.
In een woord iedere euro die hij kost waard!

Jeroen 10-02-2008
Geschreven voor: AKG K 416 P

Geweldig geluid. Sluit goed de oren af. Mooie lage tonen.

sledge 28-01-2008
Geschreven voor: AKG K 416 P

Had voor de IAudio D2 een Sennheiser PMX 100 gekocht. Deze deed pijn op de oren en geluid was bedompt. Teruggebracht en op advies van de verkoper deze AKG K416P gekocht. Nou dat was geen verkeerd advies. Geluid is top. Draagt prettig. Enige nadeel dat ik kan bedenken, is dat bij het verstellen het schuifsysteem ietwat onprettig werkt, maar dat mag echt de pret niet drukken. Voortreffelijk ding en betaalbaar ook. Ben dus zeer tevreden.