Sony MDR-1R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-1R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marco_68 15-10-2013
Geschreven voor: Sony MDR-1R

Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar eerste indruk is zeer goed.

Draagcomfort goed. Na 3 uur iets klamme oren, maar niet storend. Had in reviews gelezen dat wind (fietsen/wandelen) goed hoorbaar is en dat klopt inderdaad. Voor mij geen probleem, maar goed te weten.

Vormgeving is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind hem er geweldig uitzien. Door (kunst?)leer beetje retro, door aluminium weer lekker van deze tijd.

Voller/dieper geluid dan mijn Sennheiser HD 229. Prima geluid. Lekkere bas, prima midden en hoge tonen. Voor mij zeer geschikt voor zowel stevige blues/rock, club-lounge, reggae en pop. Ook bellen (iPhone) gaat prima. Even wennen vanwege omdat je jezelf anders hoort vanwege de afgesloten oren. De microfoon aan het snoer kan door schuren tegen kleding net een beetje storen.

Duurzaamheid lastig te beoordelen in paar dagen, maar hij voelt zeer degelijk aan.

Ben er erg blij mee.

macel58 13-03-2013
Geschreven voor: Sony MDR-1R

Mijn oude koptelefoon uit de jaren '70 viel van ellende uit elkaar en ik moest op zoek naar een nieuwe. Tussen al het plastic, kunststof en kunstleren aanbod, vond ik deze Sony. Kwaliteit gemaakt van aluminium, met leer bekleed en een prachtig diep en vol geluid. Ik ben er dik tevreden mee.