Sony Headphones/Wireless comfort MDR-RF860RK

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Headphones/Wireless comfort MDR-RF860RK op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Semurah 05-01-2012

In tegenstelling tot andere reviewers ben ik wel tevreden. De geluidskwaliteit is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar wat kan je voor dit bedrag verwachten? Normale koptelefoons van 100 euro zijn al geen topproducten, en nu moet in dat budget ook draadloze techniek worden gestopt. Vergeet ook niet dat krachtige bassen en heldere hoge tonen meer stroom vereisen. Dat is lastig, want je wilt ook geen zware accu op je hoofd hebben.

Eerst de punten waarvan een cijfer gevraagd wordt:
- Het draagcomfort is goed. Kan hem vrijwel de hele dag door dragen zonder dat hij in de weg zit. Een 9.
- Vormgeving: Niets bijzonders. Gewoon een hoofdtelefoon, geen designproduct, maar ook niet lelijk. Een 7.
- Geluidskwaliteit: stukken minder dan mijn Sennheiser HD595. Volgens mij is de kwaliteit vergelijkbaar met kleine open hoofdtelefoons, zoals ze vroeger veel bij walkmans gebruikt werden. Maar de kwaliteit is wel beter dan van veel interne TV-speakers, dus als je de koptelefoon gebruikt ga je er toch op vooruit. Een 8.
- Over duurzaamheid kan ik nog niks nuttigs zeggen. Alles ziet er degelijk uit. Veel plastic, maar niet slap. Maar heb hem pas een paar dagen. Heb een 7 gegeven omdat een cijfer verplicht is.

Andere punten:

- Batterij: Het is een speciaal type. Reken dus op een meerprijs t.o.v. gewone AA(A) als je een nieuwe nodig hebt.

- Opladen: Dit gebeurt draadloos. Zet de koptelefoon na gebruik terug in de lader, en de rest gaat vanzelf.

- Stroombesparing: als de geluidsbron een tijdje stil is, gaat de zender uit en houdt de koptelefoon ook op met weergeven. In de hoofdband van de koptelefoon zit een sensor/schakelaar; hij gaat automatisch aan als je 'm op zet, en uit als je 'm weer af doet.

- Bereik: De zender staat in de woonkamer. Ik heb in het hele huis goede ontvangst. Kan handig zijn als je een programma volgt en even van de TV weg moet.

ferrymaat 21-06-2009

Ik heb deze koptelefoon gekregen van iemand, nieuw in de doos maar bij in gebruikname begreep ik dit ook wel want zelfs 10 euro zou al te veel betaald zijn voor dit prul.
Het geluid is ronduit waardeloos te noemen .
Geen laag, geen hoog,zeer oppervlakkig geluid.
Ook zit er een constante grondruis in en men geeft op dat het bereik 100 meter is nou ik heb geen palijs maar een zeer klein flatje en als ik naar de keuken loopt dan word de verbinding al ruiserig.
Misschien leuk om naar het journaal te kijken op tv maar verder niks.
Nou vooruit 1 plus puntje, hij draagt vrij comfortable.

DzjeeDubbeljoe 07-02-2008

Teruggebracht. Abominabele geluidskwaliteit. Gebruik altijd Question van de Moody Blues als test, omdat dit nummer een mooie opbouw heeft: begint met een heldere akoestische gitaar, vervolgens komen hi-hats, zang, drums en basgitaar er 1 voor 1 bij. De akoestische gitaar is nog te harden, maar zodra de Hi-Hats invallen wordt dit door de koptelefoon blijkbaar gezien als ruis, en wordt dit een soort van weggefilterd. Als dan de rest van de drums en uiteindelijk de bas invallen, dan blijft er helemaal niets meer over van het originele geluid.

Black Wing 16-12-2007

Slechte geluidskwaliteit, bij bepaalde frequentie's ( lage tonen b.v. ) vervormt het erg, dit is de duurste hoofdtelefoon die ik heb gehad, en ook de slechtste