Sony MDR-EX90LP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-EX90LP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

frankbraakman 18-01-2010

Uitstekende in-ear hoofdtelefoon!

Ik heb de MDR-EX90LP nu enige dagen in bezit. Lezers en luisteraars, ik kan alleen maar zeggen dat het een zegen is om naar te luisteren. Zeker, er is niets zo subjectief en dus persoonlijk als geluidswaardering. Maar deze hoofdtelefoon voldoet in ieder geval volledig aan mijn wensen : stevig laag, zonder te bonken, prachtig midden en zeer helder en doorzichtig hoog zonder ook maar even scherp te worden. Een geluid dat m.i. de "waarheid" zeer benadert. Als je naar het concertgebouw gaat, zijn al deze geluidsaspecten ook aanwezig. Na het luisteren van één van de modellen van Etymotic miste ik vooral het laag, vrijwel afwezig waardoor een armoedig, kaal geluid geproduceerd werd. Ik was er gauw klaar mee.
Deze Sony presteert zowel bij klassiek (kamermuziek, zware symfonieën)als bij pop (Supertramp, Pink Floyd e.d.) telkens geweldig. Ook stevige rock wordt prima weergegeven.
Ik hoop dat ik u als lezer iets verder geholpen heb bij uw keuze. Overigens blijkt Sony hem niet meer te leveren c.q. te produceren, u zult dus haast moeten maken.
Veel succes met uw keuze!
Frank Braakman

bosstooned 16-07-2008
Geschreven voor: Sony MDR-EX90LP

Ik moet zeggen dat ik nogal schrok toen ik ze voor het eerst in had; het geluid was zeer slecht. Hoge en lage tonen werden compleet van de baan geveegd door het middenscala. Ik prutselde wat met de equalizers, heb ze op meerdere soorten apparatuur aangesloten, maar het mocht niet baten.
Nu heb ik ze vanavond meegenomen in de auto waar, door een ruk aan het koord, de dopjes opeen heel wat losser in mijn oor kwamen te zitten. Het geluid wat ik opeens hoorde was off the scale. Zoals ik had gedacht dat ze moesten klinken klonken ze opeens.
Tip dus doe ze los in en draai ze een beetje naar voren en achteren totdat je het gewenste effect hebt. Het geluid wordt uitmuntend, ze isoleren vreemd genoeg nog steeds en je merkt niet eens dat je ze in hebt. Experimenteer ook met verschillende grotes kussentjes, iedereen doet altijd meteen de kleinste erop omdat ze nog niet gewend zijn aan het gevoel, maar het is van groot belang dat je de juiste grote kiest.

Deze oordoppen zijn met name voor akoestische nummers jazz en andere muziek waarin het midden van deze doppen een goed effect behaald super.

8 voor het draagcomfort omdat je nauwelijks merkt dat je ze inhebt, mits je ze niet tegen je trommelvlies aandrukt, 10 omdat ik gewoon vind dat ze er echt supervet uitzien met hun vorm en kleuren, 8 voor geluidskwaliteit omdat ze niet overal zo goed presteren als sommige andere koptelefoons en oordoppen, maar toch ook weer zeer sterk zijn op andere vlakken. duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen omdat ik ze pas twee dagen heb. voor 100 euro vind ik ze een beetje aan de dure kant, dus zoek gewoon ff op deze site of elders totdat je ze voor 75 of minder tegenkomt.

Arnold van Wijk 15-07-2008
Geschreven voor: Sony MDR-EX90LP

Nou, ik heb deze Sony's nu ook een paar weken in huis, maar ben weer terug naar m'n oude vertrouwde grote Sennheiser. Ik weet niet of het aan het principe van de in-ears lig of aan mijn oren, maar ik vind ze echt bagger. Het hoog en de helderhdeid is alleen voldoende aanwezig als ik de plug een stuk uit m'n oor trek, maar dan is er geen bas. Druk ik ze verder in m'n oor, dan is er absoluut sprake van een redelijk goed laag, maar het hoog valt weg en het middengebied is niet om aan te horen. Echt heel erg schel en blikkerig, vooral de stemmen. Ik houd het werkelijk nog geen 5 minuten vol, dan gaan ze me zo irriteren dat ik mijn veel te grote oorschelpen van Sennheiser weer op m'n kop zet. Die klinkt gewoon fantastisch. Ik begrijp echt helemaal niets van de positieve reviews en test die ik elders heb gelezen. Op basis daarvan heb ik ze gekocht, maar dit is echt de miskoop vd het jaar.

Stephan D 31-05-2008
Geschreven voor: Sony MDR-EX90LP

Hoe had ik ook kunnen denken dat er oordopjes bestonden die beter waren dan de oordopjes die ik standaard bij mijn Nokia N95 kreeg. Dát zijn pas oordopjes. En als de muziek ook nog eens uit de N95 zelf komt klinkt het alsof je in de studio zelf staat.

Gezien de goede beoordelingen van deze Sony oordopjes heb ik ze gekocht. Na 10 minuten luisteren ging ik weer terug naar de winkel, maar ik mocht ze helaas niet terugbrengen. Eén grote miskoop. Dat Sony hiervoor 100 euro vraagt!

De bas is wel goed, maar alle geluiden in een nummer zonder bas klinken erg bikkerig en gelijk ook hoog: dus irritant, want dan moet het geluid zachter, maar dan hoor je weer weinig van de bas...
Ik weet hoe ik een equilizer moet afstellen om goed geluid uit oordopjes te krijgen, maar hierbij lukt het gewoon niet.
Ja er zit bas in, en ja deze oordopjes geven een ruimtelijk geluid. But nothing beats the sound of my Nokia ones...
Ik snap niet hoe mensen hier zo enthousiast over kunnen zijn. Ik heb deze oordopjes gelijk in de verkoop gezet!

Ik blijf lekker bij mijn Nokia N95 oordopjes, die in de winkel nieuw €45 kosten. En die geven werelds geluid.

Excuses voor het in twijfel brengen van de lezer die deze oordopjes wilt aanschaffen.

jesse boston 25-01-2008
Geschreven voor: Sony MDR-EX90LP

Ik heb de MDR-EX90 nu 2 weken en vind m echt super! Bij mij zitten ze perfect ( gebruik de kleinste dopjes, je krijgt 3 maten) niets op aan te merken want ze blijven heel de dag zitten. Geluid is fantastisch en tijdens afspelen geen probleem met ruis. Wel daarintegen heb ik sinds een paar dagen last van ruis in 1 van de 2 dopjes, soms l dan r, als ik mn Ipod uit druk. Laat ik mn Ipod vanzelf uitgaan dan hoor ik t niet. En soms druk ik m uit en hoor ik het niet en is alles normaal. Weet iemand hoe dit kan en of t aan mn dopjes ligt of Ipod ( classic160G)

whiskeybro 14-01-2008
Geschreven voor: Sony MDR-EX90LP

Deze sony's zijn qua klank zeer goed te noemmen.
erg veel detail in t hoog en het laag is mooi strak vol en het midden is redelijk te noemmen
Ik heb ook de cx300 van Sennheiser.
deze zijn ook goed en komen aardig in de buurt bij de MDR-EX90 ze gaan in ieder geval iets harder en zijn beter geisoleerd tegen geluiden van buiten af en de cx300 zit lekkerder in je oor(belangrij als je ze veelvuldig in hebt)
Maar de sony klinkt toch net ff mooier.

john1976 04-02-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX90LP

Zeer goede in-ear oordopjes. De kwaliteit van het geluid is afhankelijk van de input en zo hoort het ook. Sluit ik hem aan op mijn denon versterker en speel een cd af dan is de geluidskwaliteit optimaal. Het geluid is mooi neutraal, warm en ruimtelijk. Mooie balans van hoge, midden en lage tonen. Deze oordopjes zijn zo goed dat mp3 bestanden minder goed klinken als het origineel. Dit geldt zeker als je voor een lage bite-rate kiest (128kbpns). Wil je het maximale uit je mp3 speler halen, kies dan voor minimaal 192kbpns. Zelf gebruik 256kbpns. Het gerucht van ruis is volstrekt uit de lucht gegrepen als je kwalitatief goede bestanden gebruikt. Snap ook niet waarom iemand dit plaatst op dit forum. Als je even googled, en je leest de wereldwijde revieuws van de mrd-ex90lp, dan lees je nooit iets over ruis ptoblemen, maar ja zo komen geruchten in de wereld.

Willem01 30-12-2006
Geschreven voor: Sony MDR-EX90LP

Ik heb die doppen nu een paar weken. Ik heb er maar één woord voor: geweldig.
Een keer indoen en ze de hele dag in kunnen houden. Het geluid is zoals het
zijn moet. STevig, helder met een lekker klinkend laag. Duurder dan deze hoeven
ze eigenlijk niet te zijn. Ansoluut een aanrader.