Sennheiser CX 95

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser CX 95 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

debo2137 28-01-2009
Geschreven voor: Sennheiser CX 95

Ik heb deze set aangeschaft voor mijn Ipod omdat ik perfect geluid wilde. Het draagcomfort is goed, beter dan de standaard oordopjes van de Ipod omdat deze niet uit je oren vallen tijdens sporten bijvoorbeeld. Het geluid wat dit setje produceert voldoet echter niet aan mijn verwachtingen. Niet dat het geluid slecht is, integendeel maar het is absoluut niet beter dan het geluid wat uit de standaard oordopjes komt, die bij de Ipod worden geleverd. Het enige verschil is dat deze dopjes de gehooringang volledig afsluiten waardoor je dus geen enkel omgevingsgeluid meer hoort waardoor het lijkt of de geluidsweergave beter is. Doordat de gehooringang wordt afgeloten krijg je te maken met diverse andere bijgeluiden die via de botten van de de schedel worden geleid. De draadjes van de oordopjes kun je zo erg goed horen wanneer deze tegen kleding schuren hetgeen best irritant is. Ik heb ze aangeschaft maar ze zijn de prijs niet waard. Ik geloof dat er ook setjes voor de oordopje van de Ipod zijn die je erop kunt zetten zodat je gehooruitgang wordt afgesloten en je dus hetzelfde effect krijgt. Dit zou je beter aan kunnen schaffen dan het sennheiser setje. Kortom; waste of money.

M.Rozel 01-08-2008
Geschreven voor: Sennheiser CX 95

Sinds een maaand ben ik in bezit van deze cx-95 oortelefoontjes. De in-ears zitten heerlijk en je hebt tijdens het luisteren geen last van storend omgevingsgeluid. Voor hardlopers etc. geen aanrader aangezien je iedere gemaakte stap hoort doordreunen in je hoofd..niet echt prettig bij langdurig sporten. Het geluid is voor in-ears in deze prijsklasse uitstekend. Een mooie diepe bas is goed in balans met een helder midden en hoog. De constructie van de oortelefoontjes is degelijk, echter de kabel is aan de dunne kant en wellicht best gevoelig voor breukjes (vandaar de 7 voor duurzaamheid). Oppassen dus en niet te strak opwinden. Al met al een erg aangenaam klinkend paar oortelefoontjes met een hoog 'draagcomfort'. Wie z'n bijgeleverde oortelefoontjes wil upgraden voor een prijs rond de 70,-euro heeft aan deze sennheisers een prima koop.

r.deboer 28-03-2008
Geschreven voor: Sennheiser CX 95

Ik ben zeer tevreden over deze hoofdtelefoon, zitcomfort is perfect, geen omgevings geluiden hoorbaar. Geluid is fantastisch, goed vol geluid.
Ik had hiervoor al een paar jaar de Sharp md-33, later ook door Sennheiser op de markt gebracht als de CX 300. Echt een Topper!