Philips SHL3050BK/00

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHL3050BK/00 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

MichaelAlan 08-09-2014
Geschreven voor: Philips SHL3050BK/00

Ik gebruik de Philips koptelefoon nu een kleine maand. De algemene indruk is goed. Voor de prijs krijg je een fijne headphone. De prijs- / kwaliteitsverhouding is dan ook meer dan prima.

Allereerst begin ik bij de vormgeving. De headphone oogt niet spectaculair. Het gebruikte materiaal is zwart plastic. De headphone is nogal robuust vormgegeven. Hierdoor valt hij toch op, iets wat vandaag de dag niet onbelangrijk is.

Het gebruikte plastic voelt stevig en hard aan. De headphone kan hierdoor prima tegen een stootje. Mijn verwachting is dat de headphone lang mee zal gaan en mede hierdoor scoort hij veel punten op het gebied van duurzaamheid.

De geluidskwaliteit ervaar ik als redelijk goed, met name gezien de prijs. De producent claimt echter dat de headphone extra bass over zou brengen, maar hiervan is in de praktijk weinig te merken.

Wat betreft het draagcomfort is de headphone alles behalve zwaar. Hierdoor merk je nauwelijks dat je de headphone draagt. De kabel is daar in tegen aan de korte kant, wat met name vervelend kan zijn tijdens het fietsen.

Megvangrinsven 30-07-2014
Geschreven voor: Philips SHL3050BK/00

Deze koptelefoon zit erg comfortabel en is erg licht dus ontzettend makkelijk om mee te nemen (Je kan ze ook opvouwen zodat ze kleiner worden). Het formaat van de koptelefoon is ook perfect, niet te groot maar ook niet te klein zodat de koptelefoon goed op je hoofd zit. Het geluid is ook erg helder, en het is goed geïsoleerd zodat alleen jij de muziek kan horen en de rest niet. Je krijgt waar voor je geld qua geluidskwaliteit en draagcomfort.

Het enige minpunt zou kunnen zijn dat de draden aan beide kanten zitten. Ik vond het persoonlijk niet te erg maar het zou een valpunt kunnen zijn.

vjm88 21-07-2014
Geschreven voor: Philips SHL3050BK/00

Prima koptelefoon voor deze prijs! Geluid is verassend goed voor een koptelefoon in deze prijsklasse. De wat lagere tonen komen wat minder door, maar ik ondervind hier geen hinder van.

Het draagcomfort van deze koptelefoon is ook verassend, doordat hij van een licht plastic is gemaakt, merk je na een tijdje niet eens meer dat je een koptelefoon op hebt. Dit lichte plastic wil overigens niet zeggen dat hij niet sterk is. Dat is die zeker, kan alleen nog niets zeggen over de duurzaamheid hiervan. In de paar weken dat ik deze koptelefoon in mijn bezit heb, heb ik hier nog geen minpunten in kunnen ontdekken.

Doordat je de "oren" naar binnen kan draaien, kun je deze koptelefoon makkelijk opbergen. Wel vind ik het hinderlijk dat het draadje naar beide oren loopt, ik had liever gezien dat deze maar naar 1 oor gingen. Ik ben nog wel eens in de knoop komen te zitten met de draden.

Kortom, goede koptelefoon, zeker voor dit geld. Wil je een koptelefoon die niet duur is, maar voor zijn doen prima prestaties levert, zou ik deze aanraden.

bbdn1111 10-07-2014

>>Voordelen:

- De koptelefoon zit verrassend fijn omdat de oorstukken verschillende kanten op kunnen draaien. Na enkele uren gedragen te hebben zat de koptelefoon nog steeds goed.
- Mooi en licht design. Voor een plastic koptelefoon voelt het ook heel stevig aan.
- Voor de prijsklasse is het geluid uitstekend.

>>Nadelen:

- De kabels gaan naar beide oorstukken, dit is op zich geen probleem maar het is hierdoor minder duidelijk zichtbaar welke links en welke rechts is.
- Blokkeert extern geluid nauwelijks.

>>Conclusie:

Mooi en eenvoudige koptelefoon, goede prijs, zit lekker en het geluid is ook heel aardig, zeker aan te raden!