Sony MDR-EX700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-EX700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Dylan1987 08-01-2012
Geschreven voor: Sony MDR-EX700

De Sony MDR-EX700 gekocht ter vervanging van mijn ex300. Gelijk al in het begin hoorbaar beter. Maar na een aantal uur ingespeeld te zijn komen de speakers wat losser te liggen waardoor voornamelijk de bas voller gaat klinken en het hoog minder scherp. De ex700 heeft grote drivers van 16mm met een groot dynamisch bereik wat leidt tot meer details en een grote soundstage. Bij de ex300's, die ook al niet slecht zijn, lijkt het geluid wat meer ingesloten. Sony noemt ze niet voor niets studio monitor earphones met een neutraal gebalanceerd geluid. Zoek je oordopjes met veel bas of een warm geluid kan je beter voor iets anders gaan. Maar let op, het prijsverschil met goedkopere oordopjes is alleen te rechtvaardigen met goed gecomprimeerde of, nog beter, ongecomprimeerde muziekbestanden.

De draagcomfort is uitstekend. Ze zitten goed in het oor met de 7 verschillende opzetstukjes in de doos alleen is de kabel van 1,2m iets te lang. Dat was bij de ex300sl (sl=short length) beter met een kort kabeltje inclusief een verlengkabel.

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen, heb ze pas een paar dagen, maar de kabel en de plug zien er goed uit. Handig is ook de mooie opbergdoosje van echt leer.