AKG K450

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K450 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Teststekkie 08-06-2013
Geschreven voor: AKG K450

Ik ben na een half jaar geregeld gebruik zeer tevreden met mijn AKG450. Dit is - zeker voor deze prijs (ongeveer 60 euro)- een prima koptelefoon. Verwacht geen hi-end kwaliteit maar wel een mooi compleet geluid, prima bassen zonder dat het overheersend is. Uitstekend geschikt voor tijdens een reis, kantoor of ander huis tuin en keuken gebruik en veel beter dan de vele modieuze en duurdere koptelefoons die al een tijd het straatbeeld bepalen. Het enig minpuntje wat ik kan bedenken is dat de kabel wat dun en fragiel is en wat langer had mogen zijn.

Jordy Hoffman 07-12-2012
Geschreven voor: AKG K450

Hoofdtelefoon wordt zowat overal de hemel ingeprezen maar valt qua geluidskwaliteit vies tegen. De overdreven bas heb ik niet als hinderlijk ervaren. Bij elektronisch (bv Trance) is ie zonder meer leuk. Dan houdt het op. Stemmen klinken onnatuurlijk en spijkerhard. Geen muzikale hoofdtelefoon maar wellicht meer ontworpen voor het betere boem en siswerk. Een Grado SR60 verslaat dit ding op alle fronten en is een verademing als je dit ding 'n kwartier beluisterd hebt. Ik heb 'm teruggebracht.

Pjotr77 08-06-2012
Geschreven voor: AKG K450

Ik heb ruim een jaar geleden deze koptelefoon gekocht en gebruik hem in de tram van en naar het werk, ongeveer anderhalf uur per dag. Behoorlijk intensief dus. Ik ben er over de geluidskwaliteit zeer tevreden. En ook het draagcomfort is prima in orde (hij is voor in de zomer wel wat warm rond je oren, maar dat is in de winter dan weer een voordeel en bovendien geldt dat voor alle on-ear hoofdtelefoons natuurlijk. Al kunnen die leren kussentjes wel een beetje plakkerig worden dan).

Ik koos voor deze hoofdtelefoon (mede) vanwege de vervangbare kabel. De kabel is het eerste wat altijd stuk gaat en ik heb in de loop der jaren tientallen hoofdtelefoons versleten, alleen omdat de kabel het niet meer deed. Erg zonde. Dus ik was heel blij met deze mogelijkheid van de K450! Nu is mijn kabel enkele weken geleden stuk gegaan en ik ging dus vrolijk het internet op, op zoek naar een vervangende kabel. Maar wie schetst mijn verbazing: vervangende kabels zijn nauwelijks te vinden!? Je kunt ze alleen via buitenlandse sites bestellen of via speciaalzaken waar je meer aan verzendkosten dan aan het kabeltje zelf betaalt, of waar je een minimale order van 25 euro moet plaatsen! Voor en kabeltje van ongeveer 8 euro!? Echt bizar dat ze een hoofdtelefoon met vervangbare kabel verkopen, maar vervolgens geen enkele moeite nemen om vervangende kabels wat breder beschikbaar te stellen! Uiteindelijk zal ik wel overstag moeten, want 20 euro voor dat kabeltje is nog altijd goedkoper dan een hele nieuwe (kwalitatief vergelijkbare) hoofdtelefoon, maar ik vind het echt heel slecht hoe ze dat hebben geregeld.

lollerlol1111 23-06-2012

Bestel op thomann.de, bestel dan een extra product met 30 day money back gaurantee, zodat het totaal bedrag boven de 100 uitkomt.

Dan zijn de verzendkosten gratis, en je kunt het andere product gewoon gratis terugsturen.

Een andere manier weet ik ook niet :) Valt het niet onder de garantie van AKG dat je die opbelt?

erickok 11-05-2012
Geschreven voor: AKG K450

Kocht deze als opvolger van mijn AKG K430. De K450 is net wat meer high-end in materiaalgebruik en ontwerp. Het geluid is echt top. Krachtig midden en hoog, terwijl het laag goed vol is (al moet daarvoor het volume wel wat omhoog). Sluit uitstekend af, wat fijn is voor jouw en omgeving, zeker in OV of op fiets. De koptelefoon zit fijn en klemt niet al te hard, al valt hij bij bukken wel af. Kwaliteit van het materiaal is zeer goed. Bovendien is het snoer d.m.v. een stekker te vervangen mocht er draadbruik optreden (welke gratis zal worden vervangen binnen de 2 jaar garantie). Een serieuze koptelefoon dus, voor een zeer nette prijs.

Maud1991 17-04-2012
Geschreven voor: AKG K450

het is een Geweldige koptelefoon, ik gebruik hem op de fiets in de auto, kortom wanneer ik ook maar onderweg ben. het enige waar ik me echt aan kapot erger is dat het KABELTJE bij dagelijks gebruik het enorm snel begeeft. in een jaar tijd heb ik 3 kabeltjes versleten (1tje werd gister tot mijn grote spijt kapot gebeten door de kat van een vriendin) en je kunt ze wel bijbestellen (net weer 5 kabeltjes besteld) maar het is wel 6.90 per kabeltje en als je niet in duitsland bent komt er nog een 8 euro aan portokosten bij. Verder ben ik echt meer de tevreden met de koptelefoon.

Rick2045 09-03-2012
Geschreven voor: AKG K450

Heb nu een paar dagen de K450 in mijn bezit, en begin de koptelefoon elke dag meer te waarderen. Het is in het begin wennen om van een grote koptelefoon naar een handzame kleine koptelefoon te gaan. Maar na 2 dagen was ik er al aan gewend.

* Geluid
Het belangrijkste (voor mij) was het geluid van de AKG. Ik heb al redelijk wat ervaring met AKG en die waren altijd goed. Toen ik voor het eerste keer de K450 op mijn hoofd zetten was is niet meteen onder de indruk. Pas na een paar dagen inspelen ontdekte ik de schoonheid van het geluid. De koptelefoon geeft een vrij zwaar geluid met veel in het laag. Toch vind ik de hoog en middenfrequentie's goed samen komen. Met sommige opnames zul je merken dat de koptelefoon in het hoog iets te kort doet en in het laag te veel. Maar dit is uiteraard een kwestie van smaak. Al met al is het verbazend dat er uit zo'n kleine koptelefoon zo een groots en ruimtelijk geluid kan komen!

* Draagcomfort
In het begin is het erg wennen met zulke kleine oorschelpen op je oren. Maar al naar een dag raak je er aan gewend en heb je amper door dat je iets op je hoofd draagt, dit mede doordat de koptelefoon zo licht is. Het enige wat vooral in de zomermaanden voorkomt is dat de kussentjes op de oren warm worden.

* Duurzaamheid
Over de duurzaamheid kan ik eigenlijk nog niks zeggen aangezien in de koptelefoon pas een paar dagen in mijn bezit heb. Toch voelt de koptelefoon vrij solide en sterk uit. Het inklappen van de koptelefoon is gemakkelijk waardoor je de koptelefoon goed kan opbergen in de meegeleverde case. (super klein) Ik vind het alleen jammer dat de bijgeleverde kabels zo dun en fragile zijn. De kabeltjes zijn ontzettend dun en zijn denk ik zo kapot.

CONCLUSIE:
Als je een kleine draagbare en handzame koptelefoon zoekt is dit een goede keus. Ook voor Hi-Fi liefhebbers is er wat te halen in deze koptelefoon. Met het feit dat de koptelefoon nu rond de €70 ligt is dit een goede keus i.v.m. kwaliteit/prijs verhouding.

Ton_Adam 05-12-2011

Hoi,

Had hiervoor de voorloper van dit model. Daar heb ik zeker 3.5 jaar van genoten.

Maar deze begon nu echt op te raken, Puur slijtage. Tijd om een nieuwe te kopen. Dat is dit model geworden. Ik gebruik de K450 vooral op mijn werk. Om naar muziek te luisteren en even rust van mijn collega's te hebben. Heerlijke oor kussens. Deze kan ik de hele dag dragen zonder problemen. Dit model heeft ook maar 1 kabel naar de versterker. Voor waar ik hem gebruik had de kabel wel iets langer mogen zijn.

Ik had hou erg van het klank beeld van de koptelefoon. Goeie bas, lekker zuiver.

Ook heel belangrijk, deze koptelefoon lekt heel weinig geluid. Ik wil toch niet dat mijn collega's kunnen mee luisteren.

Zeer tevreden.

Leo Musicfreak 15-08-2011
Geschreven voor: AKG K450

In mei 2011 aangeschaft. Over het geluid geen klachten. Kabeltjes wat dun en aan de korte kant. Na 2weken begaf de rechter speaker het. Zonder probleem een nieuw exemplaar ontvangen. Eind juli weer hetzelfde probleem. Ben u helemaal klaar met dit merk. Duurzaamheid helaas een 1.

Leo

Peaveybrown 30-12-2010
Geschreven voor: AKG K450

Koptelefoon wordt gebruikt in combi met een iPod nano 5g en muziek met hoge bitrate. Ik ben zeer tevreden met het geluid dat eruit komt. Goede tonen in het hoge en het lage segment. Verder sluiten de kappen goed af waardoor het geluid niet weglekt naar de buurman in het OV. Darrdoor is de koptelefoon wel minder geschikt voor in t verkeer.

Het opvouwen gaat prima hoewel je wel moet opletten als je m in de case doet, die is bijgeleverd.

Draagcomfort verbetert met de tijd, maar is niet ideaal met n bril op.

Wilbury 09-11-2010
Geschreven voor: AKG K450

Het is echt genieten met dit kleine ding. Voortreffelijk draagcomfort. Het geluid klinkt zeer helder, open en aangenaam. Een zeer gedefinieerd klankbeeld. Jullie merken wel, een tevreden gebruiker.
'tIs gewoon een goed ding.

FW Alberts 04-10-2010
Geschreven voor: AKG K450

Nieuw uit de doos heb ik eerst de akg 2 uur ingespeeld, waardoor het geluid beter werd. De aansluiting op de telefoon moet goed worden ingeplugged om storing te voorkomen. Aangesloten direct op een internet/server (NAS)systeem of mp3 speler geeft de telefoon meer dan voldoende geluidsterkte, zodat verschillen in sterkte tussen opnamen kunnen worden bijgesteld. De geluidskwaliteit is zeer goed, mogelijk is incidenteel de basweergave iets te sterk. Door het gesloten systeem is de ruimtelijke weergave ietsje ingeperkt t.o.v. een open systeem. Afsluiting oren goed, geen of zeer weinig geluidslek. Verder niets dan lof.

LeonKruize 15-01-2010
Geschreven voor: AKG K450

Ik heb de hoofdtelefoon nu bijna 2 weken in bezit, gekocht bij Foka Rotterdam.

Ik had eerst de AKG
242 HD geprobeerd, maar deze is niet geschikt voor mobiel gebruik dus teruggebracht en gekozen voor een compacter model.

Mijn eerste indruk was positief; Een mooi doosje, 2 kabels en 1 adapter. Ik vind alleen dat de kabels van betere kwaliteit mochten zijn.

Het geluid is gewoon top, 126dB is harder dan een straaljager en het bereik is zeer indrukwekkend.

Deze koptelefoon is zeer geschikt voor de mobiele gebruiker die graag een betere geluidskwaliteit wil.

jazzfreak 08-07-2009
Geschreven voor: AKG K450

Na lang twijfelen toch uiteindelijk voor de AKG K 450 gekozen. Sinds gister avond in mijn bezit. Ik zocht iets wat goed afsloot, maar niet ál het omgevingsgeluid wegnam (ivm meespelen met muziek). Ik twijfelde tussen deze, Sennheiser HD 212 pro en de HD 228. Het geluid van deze koptelefoon is geweldig, een heel mooi uitgebalanceerd geluid, zowel bij jazz, klassiek als wat ruigere muziek zoals daft punk. De bas is prachtig, niet te hard en er is veel te onderscheiden. Hij zit iets losser dan ik had gehoopt, dus het lijkt soms of 'ie af valt als ik voorover buig om iets te pakken. Verder ben ik erg blij met het mooie 'koffertje' want zo kan ik de k450 goed vervoeren. Het is ook een stevig ontwerp, al zou ik zelf graag een iets langere kabel willen hebben gehad.
Al met al een super ding!

arnoldblaauwe 08-11-2008
Geschreven voor: AKG K450

Ja, een goede mini koptelefoon. Vooral het mid en hoog zijn zeer fraai. Vaak is het middengebied een onderschoven kindje, maar deze AKG doet dit prima. Het laag had wat beter gemogen. Iets te veel naar mijn smaak en niet altijd even doorzichtig. Met wat stevige muziek is het laag zelfs wat rommelig en wat veel. Met wat betere en rustige opnames is het allemaal veel beter. Comfort van dragen is erg goed. Zachte oorschelpen, die prettig afsluiten. Zit strak en vast op je hoofd. (niet té strak) Als reis telefoon een prima ding. Mooie opberghoes. Er zitten twee kabels bij, die te koppelen zijn. 0,5 en 1,2 meter. Zijn wel erg dun. Tijd zal het leren of deze lang mee gaat. Daarom (nog) cijfer voor duurzaamheid. Telefoon zelf voelt goed en stevig aan. Mooie materialen.
Goede combinatie met mijn Cowon D2. (de beste MP3 speler van dit moment denk ik) Ik heb ook de Grado RS 80 geprobeerd. Deze is beter (ook duurder) maar als reistelefoon niet zo geschikt.