AKG K480NC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K480NC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Xander1980 27-01-2012

dag mensen,

ik ben sinds 3 uur in het bezit van deze koptelefoon.
Moet het eerste uur wennen aan het geluid. Ben er nu aan gewend en moet toegeven, wat een super geluid!
Laag, midden en hoog is perfect in balans.
Mooie sterke kwaliteit. Hij zit nu wel een beetje strak op mijn hoofd, maar dat zal wel wat beter gaan zitten hoop ik. De nc heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik thuis in een rustige omgeving zit.

Ik heb hem online bij de megapool.nl bestel daar kost hij maar 99,- ipv de 179(!) bij de mediamarkt of ander "discounter".

Zoek je een kleine compacte koptelefoon met zeer goed geluid, KOOP DEZE !!!

Marcel1122 24-09-2011
Geschreven voor: AKG K480NC

dof geluid, niet mooi. Zodra je de nc (noice canceling) aan zet begint het vreselijke geruis aan je hoofd. Direct terug gestuurd. Niet kopen. Misschien dat de Bose zonder harde ruis functioneert.

astenhutte 11-02-2012

De hier gegeven ervaring komt me erg vreemd voor. Ik kan me niet indenken dat velen hier (maar ook via andere internationale reviews) het geluid en andere kenmerken fantastisch vinden en dat jij een 1 geeft. Het kan niet anders dan dat deze koptelefoon kapot was !

Mevr Pasman 30-01-2011

Kwalitatief hoogwaardig product.
De verpakking ziet er erg luxe uit en draagt bij aan het prijs/kwaliteits gevoel!Mijn complimenten.
Zeer mooie ronde tonen en goede afsluiting van omgevingsgeluid.

arnoldblaauwe 10-11-2010
Geschreven voor: AKG K480NC

Deze 480 nu ruim een halfjaar in bezit en heel te vrede mee. NC werkt goed in het vliegtuig. Vormgeving is fraai en de oorschelpen zitten erg lekker. Waar ik ook te vrede over bent is het mid en hoog van het geluid. Minder te vrede over het laag. Te veel. Moet dit echt bij sturen om een goed en evenwichtig geluidsbeeld te maken. Lukt uiteindelijk wel; maar je zult die mogelijkheid op je MP3 speler wel moeten hebben. Ik gebruik de Cowon D2+ en met deze speler gaat dat prima. Voor op vakantie en voor treinreizen is dit een prima koptelefoon. Voor thuis zou ik anders kiezen.

Haribo 18-10-2010
Geschreven voor: AKG K480NC

Ik was op naar een goed klinkende hoofdtelefoon voor mijn iPod Nano (4G). De oordopjes die meegeleverd worden bij de iPod klinken redelijk maar geven niet het geluid dat ik zoek en vind ze ook niet erg prettig zitten. Daarom de wens voor een goed klinkende 'on ear'. Deze AKG K480 heb ik gekocht bij Wehkamp, goede prijs en snelle levering.

Wat meteen opvalt is dat de het geluid mooi is, mede doordat het 'laag' ook duidelijk is. Na meer ermee geluisterd te hebben, valt het mij op dat het 'laag' eerder teveel is. De rest (midden en hoog) verdwijnt teveel naar de achtergrond. Terwijl de klank daarvan wel goed is. Voor mij was de oplossing om op de iPos de equalizer instelling op 'minder laag' in te stellen. Sindsdien alleen maar met nog meer plezier ermee geluisterd. De klank is gewoon prettig, ik hoor veel details die mij met de standaard 'in ear' niet opvielen. I.c.m. de iPod levert de AKG een goed volume (de iPod is in dat opzicht de bottle-neck met zijn volumebegrenzing... erg irritant... )

De AKG K480 zit lekker, je kan er uren mee op je hoofd zitten zonder dat dat vervelend is. Nog een voordeel is dat de hoofdtelefoon niet veel geluid afgeeft naar de omgeving. De noisecanceling is leuk, niet perfect, maar kan een constante ruis op de achtergrond (een pomp, een afzuiginstallatie e.d.) goed onderdrukken. Voor mij is noiscanceling niet echt belangrijk (tenzij er ooit een systeem komt die voor absolute stilte op je hoofd zorgt... dat lijkt me een unieke ervaring).

Aanrader deze AKG K480. Niet spotgoedkoop, maar ook niet duur vind ik, gezien het comfort en geluidskwaliteit.

asten 30-08-2010
Geschreven voor: AKG K480NC

Altijd het merk sennheiser gehad. Op advies van een collega op AKG overgestapt en dit model gekozen omdat ik deze op mee wilde nemen op vakantie. Het geluid is minder 'bass' dan bij Sennheiser wat er voor mij toe leidt dat ik een veel zuiverder geluid ervaar. Naast de MP3 bestanden ook wav bestanden beluisterd en dat is echt fantastisch... mp3 voldoet bij house,techno etc maar de wav bestanden (klassiek) zijn uitmuntend op deze koptelefoon. Hij zit heerlijk en op mijn I-audio mp3 speler heb ik heerlijk in het vliegtuig muziek geluisterd (vrij hard) zonder anderen tot last te zijn.. Een toppertje !!! Er zit een luxe (hardcase) doos bij met zelfs een plug voor in het vliegtuig... In deze prijsklasse wat mij betreft onovertroffen !! De antiruis mogelijkheid werkt goed maar is voor mij overbodig omdat het geluid toch al goed is.

Petervl57 12-06-2010
Geschreven voor: AKG K480NC

Ik heb een hekel aan oordopjes en ben enige tijd op zoek geweest naar een goede minihoofdtelefoon voor mijn iPhone. Deze K480 NC is het huidige topmodel in de AKG-miniserie.

Dit apparaatje zorgt voor een prima weergave van muziek en geluid op o.a. de iPhone. Goede bas, voldoende detail en scheiding/balans tussen hoog-midden en laag en een redelijk rustig geluidsbeeld.Hij is nog niet helemaal ingespeeld, dus dat kan alleen maar beter worden. Het draagcomfort is goed. Ook na een uur zit de hoofdtelefoon nog comfortabel en hij zit ook voldoende stevig op het hoofd, zonder vervelend te drukken.
Omgevingsgeluid worden door de isolatie goed afgevangen, waardoor je je helemaal op de muziek kunt richten. Je omgeving hoort ook nagenoeg niks van jouw muziek (en dat vind je omgeving misschien ook wel zo prettig). Je kunt ook nog een noisereductiefunktie inschakelen als je dat wilt (wel batterijtje nodig)

Je kunt deze koptelefoon netjes opvouwen en in een speciale meegeleverde draagcase opbergen. Ook zijn er verschillende snoertjes en snoerlengte beschikbaar en is er ook een verloopstuk voor 6,5mm jack beschikbaar. Het enige punt van kritiek is de dunne snoertjes. Hoe langen houden deze het vol onderweg. De tijd zal het leren (het is wel een gemakkelijk te vervangen onderdeeltje).