Sony MDR-V700DJ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-V700DJ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Karel Van den Dooren 30-09-2013
Geschreven voor: Sony MDR-V700DJ

Deze hoofdtelefoon heb ik intussen reeds meer dan tien jaar in bezit. Ik gebruik hem niet zo heel veel, maar heb hem op al die tijd toch al genoeg gebruikt.
De geluidskwaliteit van dit ding is super. Zeker als je van lage tonen houdt. Ik lees hier en daar slechte reviews over de duurzaamheid, maar daar heb ik werkelijk nog niets van gemerkt. Hij voelt net heel solide aan en is makkelijk mee te nemen doordat hij opvouwbaar is en doordat er een stevig tasje bij zit.
Een dik jaar geleden kocht ik ook een Bose AE2-hoofdtelefoon. In vergelijking met de Sony zijn de bassen wel minder. Ze zijn er wel, maar klinken van verder. De Bose is iets kleiner, maar de oorschelpen zelf zijn dan weer iets groter, waardoor die perfect over je oren past (hierdoor sluit hij ook meer omgevingsgeluid uit), terwijl de Sony meer op je oren staat. Resultaat: de Bose kan je makkelijk vele uren aan een stuk ophouden, terwijl dat bij de Sony niet het geval is, want die knelt meer op je oren zelf. Echter, in vergelijking met de Bose voelt de Sony een stuk solider aan. En de Bose is niet zo makkelijk opvouwbaar, waardoor je wel een beetje moet opletten als je hem veel meesleurt. Niettemin, de materialen zelf zijn bij beide hoofdtelefoons in orde.
De Bose scoort iets beter op vlak van hoge tonen, maar kan qua geluidskwaliteit in het algemeen toch niet mee met de Sony.
Kortom, enkel op vlak van draagcomfort scoort de Bose beduidend hoger.

Joost van de Kieft 29-11-2011
Geschreven voor: Sony MDR-V700DJ

Deze koptelefoon nu zo'n 2 jaar in mijn bezit, na een uitgebreide vergelijking met o.a. Sennheiser topmodellen. De Sony was verreweg de beste qua geluid (ik hou van een diepe klank). Ook het materiaalgebruik kan ik heel erg waarderen. Tegenwoordig vind ik hem echter nogal lomp ogen en ook de geluidskwaliteit is ook niet meer echt wat het geweest. Dit kan echter ook liggen aan het feit dat ik hem in de eerste maanden vol trots ook als speaker heb gebruikt (volume op iPod dus op maximaal...). Ik geef toe dat dat niet erg slim is geweest. Naast dat hij lomp oogt, is hij ook ongelooflijk zwaar op het hoofd, na 2 uur zet ik hem toch wel graag af.

Desalniettemin gebruik ik hem dus wel al 2 jaar elke dag, dus heb nog absoluut geen spijt van de aankoop en is het geld ook absoluut wel waard. Echter zou ik nu voor een Beats gaan.

XMEN37 22-12-2010
Geschreven voor: Sony MDR-V700DJ

Ik heb de hoofdtelefoon 5 jaar gehad deze heeft een redelijk goed geluid. Maar als ik deze nu vergelijk met een sennheiser vind ik dat de de audio niet mooi in balans en de bas is minder mooi als bij een sennheiser. Qua duurzaamheid is de MDRv 700 geen aanrader. het leer van de oorschelpen slijt namelijk snel af. En is ook niet strek breekt namelijk snel af wat bij mij ook het geval is. Daarbij vind ik de hoofdtelefoon qua zitcomfort erg zwaar 395 gram. Vergelijking mijn sennhieser weegt 270 gram. Nee voor mij geen sony meer.

Theo60 08-09-2010
Geschreven voor: Sony MDR-V700DJ

Geluid perfect inderdaad; kwaliteit materiaal slecht. Ook bij mij afgebroken, gelijmd, weer afgebroken. bovendien had ik na verloop van tijd steeds van dat zwarte afdekmateriaal aan mijn oor hangen; het ging steeds verder kapot.
Reactie Sony: geen nieuwe onderdelen beschikbaar, dus m.a.w. inderdaad: koop maar een nieuwe. Helaas dus niet bij Sony meer. Enkele briefjes leverden obligate antwoorden op, nietszeggend, onpersoonlijk en weinig invoelend. Sony is over voor mij, nu op zoek naar een geluidstechnisch waardige vervanger.

BjornB 11-06-2008
Geschreven voor: Sony MDR-V700DJ

Het is qua geluid een superding, alleen qua duurzaamheid een ongelovelijk prutsding!!

Ik ga heel erg zuinig met mijn spullen om en toch is mijn sony na 3 maanden (lees 20 x gebruikt) kapot gegaan!! compleet afgebroken. Ik had Sony diverse keren gebeld, maar die geven aan dat het niet gemaakt kan worden en dat ik een nieuwe moet kopen.

Hierop antwoorde ik is dit niet een bekend probleem daar hoorde ik op Nee, dit is de eerste keer dat ik het hoor
TJA.. ik weet niet hoelang die medewerker daar al werkt, maar het internet staat vol met hetzelfde probleem!

Voor een bedrag van 180 euro mag je toch kwaliteit verwachten!! Helaas Sony, mijn vertrouwen in jullie product is nihil!! Kortom, wil je hem kopen, besef wel dat de duurzaamheid dik onder de maat is, de geluidskwaliteit is wel super!!

chr.1961 26-04-2008
Geschreven voor: Sony MDR-V700DJ

Na uitgebreid testen van meerdere koptelefoons, in Duitsl. kwam deze Sony als beste eruit. Laag, hoog en midden zijn erg natuurlijk. (gunstige prijs/kwaliteit)

henk33777 15-01-2007
Geschreven voor: Sony MDR-V700DJ

Erg goed geluid. Lage- en hoge geluidsfrequenties in goede verhouding. Gebruik
op iAudio x5 is perfect. Is voor mij momenteel nr. 1

Steven88 07-01-2007
Geschreven voor: Sony MDR-V700DJ

Ik heb de hoofdtelefoon afgelopen zaterdag gekocht en moet zeggen dat ik er erg
tevreden mee ben. Ik heb in de winkel deze Sony vergeleken met de Sennheiser
HD-595, een topmodel van ook rond de 200 Euro. Wat mij vooral opviel was dat
het geluid van de Sennheiser minder diep was, het ver weg klinkt, alsof je 5
meter verderop staat en dat de bass beduidend minder is. Wanneer je echter van
hoge tonen houdt en het meeste uit de treble wilt halen zal de Sennheiser toch
een betere keus zijn.
Zelf ga ik deze hoofdtelefoon vooral gebruiken op de fiets, in de trein en op
vakantie. Wat ik een pré vind voor de Sony is dat hij inklapbaar is en dus
overal makkelijk naartoe te nemen is.
Qua degelijkheid vind ik de Sony erg goed, met mooie accenten zoals de
aluminium zijkanten met de titel erop en uiteraard dik vet Sony bovenop het
leer geschreven. In de winkel, het mag eigenlijk niet (stiekem toch gedaan) heb
ik gekeken naar het hufter-proof gehalte, qua bevestiging hoofdtelefoon naar de
schelpen en stekkerbevestiging e.d.. Ook hieruit komt de Sony beter uit.
Kortom een hoop geld, doch een goede investering.