JBL Reference 420

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Reference 420 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Villiam van Kekem 26-01-2011
Geschreven voor: JBL Reference 420

Deze hoofdtelefoon is nu een paar dagen in mijn bezit.
Draagcomfort is goed, zelfs na een paar uur luisteren irriteert de jbl ref 420 niet.

Beauty is in the eye of the beholder! Zelf vind ik het een apart vormgegeven hoofdtelefoon. Een beetje wennen, maar wel mooi.

De geluidskwaliteit is goed voor deze prijsklasse.
Hoog is helder en sprankelend zonder schel te worden.
Midden is gedetailleerd en duidelijk.
Laag is wat minder doordat de hoofdtelefoon (bij mij) niet helemaal afsluit, maar nog steeds heel aardig. De soundstage is goed te noemen, erg ruimtelijk.

Over de duurzaamheid valt nog niet erg veel te zeggen, maar hij voelt niet heel solide aan.
Het echte leer is wel weer een positieve eigenschap.

Al met al een erg goede koptelefoon in deze prijsklasse. Niet voor de bassheads! Wel voor degene die het brongeluid zo goed mogelijk gereproduceerd willen hebben.

eswa 25-02-2009
Geschreven voor: JBL Reference 420

Heb hem nu een middag op, en moet zeggen dat ie heerlijk zit. Nog nergens last van, en omsluit je oren perfect. Hij voelt verder ook stevig aan, en ziet er ongelooflijk mooi uit. Het enige wat mij wat tegenviel was de bas. Hoge tonen en midden is prima allemaal, maar ik moet mijn geluidsbron toch een beetje aanpassen in de lagere regionen om ook de mooie volle bas uit de 420's te persen die er zeker wel in zit! Dus met een platte equilizer, of een versterker zonder afzonderlijk in te stellen bass/treble valt de geluidskwaliteit wat tegen, maar met de goede instellingen komt er heel mooi geluid uit!