Sony MDR-D777

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-D777 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

mathijsreviewer 19-01-2009
Geschreven voor: Sony MDR-D777

Goed geluid, duurzaamheid laat te wensen over.

Ik was op zoek naar een hoofdtelefoon die:
- ingeklapt kan worden.
- over de oren valt (circumaural).
- een gesloten klankkast heeft.

Ik gebruik mijn hoofdtelefoon vooral in bed, op de fiets en in de trein. Omdat ik hem overal mee naar toe sleep is het dus handig om een compacte hoofdtelefoon te hebben (inklapbaar), waarvan andere mensen (bijv. in de trein) geen last van hebben (gesloten klankkast). Verder vind ik het fijn als de klankkast over de oren valt zodat je langere tijd kunt luisteren zonder dat je oren pijn gaan doen.

Mijn vorige hoofdtelefoon was een Philips SBC HS900. Ik zou die zo opnieuw kopen ware het niet dat hij niet meer verkrijgbaar is.

De Sony heeft een goede geluidskwaliteit en draagt comfortabel. Helaas is na een paar maanden gebruik de rechter bevestiging van de klankkast gebroken... jammer. Dit is duidelijk het zwakke punt van de constructie. Grote kans dat hetzelfde euvel zich bij een nieuw paar vroeg of laat manifesteert.

Gelukkig is mijn paar nog goed te gebruiken. Ander minpuntje is de wind die langs je oren suist als je de hoofdtelefoon op de fiets op hebt. Het volume een tandje hoger is de oplossing.

Als je op zoek bent naar een koptelefoon met goed geluid die je makkelijk overal mee naar toe neemt is dit een goede keuze. Ga er wel vanuit dat op een gegeven moment de bevestiging van de klankkast zal breken.