Sony DR-BT50

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DR-BT50 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

xeno 06-08-2009
Geschreven voor: Sony DR-BT50

Ik heb deze koptelefoon een tijdje geleden gekocht en ben er zeer tevreden over. Het draagcomfort is goed te noemen, je kan hem uren ophouden zonder last te krijgen van je oren. Een vol opgeladen accu gaat minstens 16 uur mee. De geluidskwaliteit krijgt van mij een 10. Er zijn betere koptelefoons te koop maar een bluetooth koptelefoon met betere geluidskwaliteit bestaat volgens mij niet. Ik gebruik de koptelefoon met mijn Sony MP3 speler en op de laptop. Werkt eenvoudig en goed. Zelf geen problemen ondervonden met extra knoppen. De geluidskwaliteit als headset (microfoon) is goed maar waarschijnlijk zijn er betere op de markt. Ik gebruik hem dus enkel lekker voor muziek.

roundlet 18-05-2009
Geschreven voor: Sony DR-BT50

ik heb deze koptelefoon nu 5 maanden en ben meer dan tevreden. ik kocht hem voor ongeveer 150 euro. het is een flink bedrag maar hij is het zeker waard.
waarom?
draagkomfort is heerlijk. Geluid (afhankelijk zendapparaat) is super, ik gebruik hem op mijn sony ericsson x1 en mijn computer, ik hoef hem aan te zetten en beide apparaten herkennen hem meteen.
ik hecht veel waarde aan kwaliteit van geluid. dit komt bij de koptelefoon zeker naar boven, zowel met films als muziek. er zit een diepe bass in, maar midden en hoog zet hij netjes neer. accu duur is super, ze geven aan dat je er 7 uur mee kan doen, naar mijn gevoel is dit langer.
tevens het feit dat je via de koptelefoon kan bellen is geweldig, moet wel zeggen dat een andere je niet goed verstaat bij winderig weer. maar je kan niet alles hebben.

de knoppen zijn makkelijk te bedienen en de ondersteuning van de apparaten is ook erg goed.

ik zou hem iedereen aan bevelen! het is een zeer goede koop!

ik gebruik hem overigens 7 dagen per week en iets van 1 tot 4 uur per dag!

hij komt wat fragiel over, maar tot nu toe(ben er wel erg zuinig op) ziet hij er nog uit als nieuw!

jazzyman 01-03-2009
Geschreven voor: Sony DR-BT50

Voor mij de perfecte headset (tot nu toe). Zeer goede geluidskwaliteit en erg lange speeltijd (1x opladen, 15 uur(!) spelen).
Verder is alles te bedienen via knoppen op de headset, ook het volume.
Hier voor heb ik de Jabra BT620s gehad waarvan de microfoon slecht is, geluid redelijk, verbinding niet altijd optimaal en na 5 maanden deed hij niets meer, overleden.
Daarna had ik de Logitech HS200 waarvan de mic wel goed is, maar daardoor is de vormgeving minder mooi. Het geluid redelijk, maar nadeel bij deze is dat hij na een telefoon gesprek (mono) terugschakelt naar de muziek.. maar mono ipv stereo! dus steeds reconnecten, niet te doen. Ook deed de Logitech pijn aan mijn schedel na meer dan 30min luisteren vanwege de manier van dragen.
Alle hierboven genoemde nadelen zijn verdwenen met de Sony DR-BT50.. Microfoon is goed, misschien mede doordat je wat harder gaat praten aangezien het omgevingsgeluid gedempt wordt door de oorkussens. Dit komt de verstaanbaarheid van de ander en de luisterervaring/muziek wel weer ten goede natuurlijk.
Hij is erg comfortabel. Lange sessies geen probleem(pijn of irritaties). Verbinding is super.. snelle connectie en deze is nog nooit weggevallen, ook niet als de accu bijna leeg is (wat bij andere wel gebeurd). Maar het belangrijkste is natuurlijk dat de geluidskwaliteit heel erg goed is (ik hoor geen verschil met een bedraade hoofdtelefoon van <100euro). Geen last van omgevingsgeluid. Gewoon vrij genieten van muziek en toch bereikbaar zijn. Ook geen overlast voor mensen om je heen (zoals wel met bv ipod oordopjes en zeker als dan de telefoon gaat van die persoon;)
Van het kopen van de Sony DR-BT50 heb ik nog geen moment spijt gehad.