AKG K242

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AKG K242 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

LeonKruize 01-12-2009
Geschreven voor: AKG K242

Na anderhalf jaar lang trouwe dienst, liet de AKG 414 P mij in de steek; hij brak spontaan af bij het scharniertje in de bus. Ik was bijzonder gesteld op mijn hoofdtelefoon en gebruikte het dagelijks op de fiets, in de trein, op school en thuis. Als een klein beetje audiofiel en muziekverslaafd zijnde ben ik verloren zonder hoofdtelefoon, dus was ik aangewezen op een nieuwe hoofdtelefoon.

AKG beviel mij zeer goed, dus ik gaf ook sterk de voorkeur aan dit merk. En als je iets nieuws koopt ben je op zoek naar het 'WOW-effect'; je moet er verlieft op worden. Ik was dan ook bereid wat meer te betalen voor net dat kleine beetje extra. Zo gebeurde het dus dat ik de AKG K 242 HD in Groningen afhaalde.

Éénmaal thuisgekomen zette ik mijn laptop op tafel, 3 albums klaargelegd, hoofdtelefoon uitgepakt, even bewonderd, aangesloten, muziek afgespeeld en toen gebeurde het: Wat een goed geluid komt er uit die hoofdtelefoon! Een ongelooflijk goede basweergave, goed uitgebalanceerd en bijzonder goed gedetailleerd geluid. Het zit erg comfortabel op de oren, langdurig gebruik is dus geen probleem. Maar...

Zoals ik al zei, gebruik ik mijn hoofdtelefoon in de trein en in het klaslokaal. Een open klankkast is hiervoor minder geschikt, op het hoogste volume hoor ik nog buitengeluiden. Andersom, buitenstaanders kunnen (soms ongewenst) meegenieten. Ook wil ik een hoofdtelefoon tussendoor om mijn nek kunnen dragen tijdens een gesprek in de bus/trein. Bij een minihoofdtelefoon is dit geen probleem, maar bij een hoofdtelefoon van groot formaat zit het niet alleen om je nek, maar ook om om je gezicht. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik het toch terugbracht.

Mijn keuze is nu gevallen op de AKG K 450, deze is kleiner van formaat en vergelijkbaar met de AKG 414 P.