Creative EP-830

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative EP-830 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

-Goede lengte van snoer
-Zien er goed uit
-Weinig last van windgeruis

Minder:
-Pas op dat je de rubberdopjes niet kwijt raakt

vision4life 17-02-2011
Geschreven voor: Creative EP-830

Ik had de EP-630 en die bevielen goed de tijd dat ze leefden. Na anderhalf jaar was het geluid ineen keer weg. Maar ze waren niet duur en ik kocht deze EP-830 maar gisteren nog geen half jaar sinds ik ze kocht viel het linkerkanaal uit: breuk bij de jackplug. Een collega heeft een andere minijack stekker aangesoldeerd maar die is een fractie te smal voor de iPod. Ergo: niet kopen voor acitef gebruik op de fiets waarbij het snoer onder de jas zit.

Wessoz 18-11-2011

zou je ze wel kunnen dragen boven de jas?

Brammelien 09-01-2011

-----------Update review, 9-1-2011---------
Na twee keer de EP-630 en twee keer de EP-830 was ik het nu zat om telkens de kapotte setjes om te ruilen. Zonde! Zulke goede oordopjes. Echt genieten! Maar zo’n slechte jackplug. Geen goede trekontlasting en/of vulkanisering. En dus na een tijdje begaf één dopje het altijd. Nu dus gekozen voor de Sennheiser CX300-II . En qua behuizing van het oordopje lijkt het als twee druppels water op de EP-630. Hmmmmm. In ieder geval ook een geweldig geluid! Ikzelf combineer de dopjes met een COWON D2. Dus ik tweak zelf de tonen nog een beetje met de equalizer. Echt mensen, de combinatie van deze twee is écht geweldig!

---------1e review, 6-2-2010---------
Prachtig geluid in combinatie met IAudio D2. Maar weer na 10 maanden draadbreuk bij de jackplug. Precies hetzelfde als bij mijn vorige EP-630 setje. Zo jammer, ze moeten echt een betere trekontlasting toepassen + een nog dikkere rubber, gevulkaniseerde huls als jackplug. Weet je wat nu het lullige is? Ik ga toch weer een setje kopen omdat ik uiterst tevreden ben over het geluid. En ach ja, zo duur zijn ze niet.

sunShower 31-08-2010
Geschreven voor: Creative EP-830

-mooi geluid, helaas minder bass dan verwacht maar overall toch prima.
-mooi zakje erbij geleverd.
-je hoort het als je de draden aanraakt of als ze tegen elkaar aankomen.

value for money? voor 22 euro definitely!

totaal redelijk tevreden!

riebroek 18-04-2010
Geschreven voor: Creative EP-830

Ik heb altijd grote koptelefoons gebruikt zoals de Sony MDR-V500 omdat ik was overtuigd dat niks aan het geluid van dit soort koptelefoons kan tippen.
Ik heb toch deze plugs gekocht omdat ik ook met sporten de behoefte had aan mijn eigen muziek.
Wat een openbaring! Toegegeven, het is even wennen dat je die dingen (voor je gevoel) tot aan je trommelvliezen je gehoorgang moet indrukken, maar dit went snel. Omdat de gehoorgang geheel luchtdicht wordt afgesloten hoor je gelijk niks meer van de omgeving, je hoeft het geluid daarom niet heel hard te zetten. In het verkeer lijkt het me wel gevaarlijk, je hoort echt bijna niks meer.
Het geluid dan: dat is ongelooflijk gedetailleerd, het lijkt of het geluid vanuit het midden van je hoofd komt in plaats vanuit de plugs. Het hoog is wat schel maar goed te compenseren met de equalizer van mijn MP3 speler, dan klinkt het heel helder en ik hoor heel veel details die ik met mijn grote koptelefoon niet hoorde. Het laag is helemaal verbluffend, volgens de specs loopt dit door tot 6 Hz. en alhoewel je oren dat helemaal niet kunnen weergeven klinkt het laag echt afgrond-diep maar wel heel strak. Ik ben geen fan van stampend dreunend laag en dat is bij deze plugs zeker niet het geval, gewoon heel strak, goed aansluitend met het midden en het hoog.
De duurzaamheid heb ik ingeschat op een 7 maar ik ben bang dat dit nog lager kan uitpakken, de bekabeling is heel dun en voelt erg iel aan, als je er op gaat staan of je blijft hangen aan iets dan is het hoogstwaarschijnlijk gebeurd. Aan de andere kant; als je wat zoekt op internet heb je ze voor rond de 20 euro en is dus bijna een wegwerpartikel.
Al met al een aanrader!

Hans400 14-02-2010
Geschreven voor: Creative EP-830

Goede pasvorm, uitstekend geluid. Gekocht voor mijn dochter nadat de Philips in ears het hadden opgegeven; het geluid was zeer zacht geworden, ook na omruilen onder garantie kwam dit probleem terug.
Nu na 2 maanden ook dit probleem bij de EP830. Veel zachter geluid, links nog zachter, met wat kraakjes, dan rechts.

Raymond Stefan Langoor 22-10-2009

Gisteren gekocht!
en wat een verschil met de creative EP630 die ik hiervoor had.
Wat een heldere geluidsweergave
hele heldere bassen.
zit erg comfortabel in je oren, zodat je langer kunt genieten van je muziek.
Het enige nadeel is het dunne kabeltje kan snel in de war raken maar daar heb je het handige reis tasje voor!!
maar verder is het genieten geblazen met deze in ears

Groeten uut leeuwarden!

Sanchaz12 09-06-2009
Geschreven voor: Creative EP-830

Vandaag de Creative EP-830 gekocht. Na een kort praatje met de verkoper tot besluit gekomen om deze te kopen vanwege betere kwaliteit dan de EP-630. Na het uitpakken gelijk geluisterd naar het geluid in combinatie met mijn Creative ZEN. Het geluid klinkt goed, maar niet zo goed als ik verwachtte. Het zal er wel aan liggen dat ik ze nog niet heb laten inspelen met 'Pink Noise', een soort ruis.(De downloadlink staat in een andere review.) Verder zit er in het doosje een zwart hoesje waar je de hoofdtelefoon in kunt bewaren. Het vaker genoemde geluid bij aanraking van de draden valt wel mee, het is namelijk niet zó hard dat het vervelend is.

Quicky 02-06-2009
Geschreven voor: Creative EP-830

Ik heb de Creative EP-830's gekocht nadat ik reeds twee EP-630's had versleten. Ik had het idee dat de EP-830's steviger zouden zijn, maar helaas blijkt dit niet het geval want net als bij 1 van mijn EP-630's is er een slecht contact ontstaan in de jack plug. Afgezien hiervan ben ik qua geluidskwaliteit nog steeds heel erg tevreden over de EP-830's. Een lekker warm geluid, met goede bas, en een helder geluid. Qua draagcomfort zit het goed, want ik kon die dingen urenlang in hebben zonder problemen.

Marly C 27-04-2009
Geschreven voor: Creative EP-830

Ben nu een week in het bezit van de Creative EP-830 oordoppen. Na lang op zoek te zijn geweest en veel reviews gelezen toch maar tot de conclusie gekomen dat Creative hiermee goede doppen heeft gemaakt. Bij binnenkomst direct aangesloten, de juiste maat rubbers gevonden en geluisterd. Prima geluid maar echt overtuigen, mwa...

De oordoppen ondertussen 30 uur laten inspelen met pinknoise

Dit maakt dus daadwerkelijk een verschil. Ben lang sceptisch geweest of het met dit type luidspreker effect zou hebben. Het verschil is overduidelijk te merken in de basweergave en overal beter uitgebalanceerd geluid. In het begin leken de doppen nog wat schel te klinken en de basweergave nogal flets.
Zonder instellingen te wijzigen is het geluid merkbaar beter. Getest met een test-cd van THQ - Boston Acoustics Bass Test

Over de duurzaamheid kan ik verder nog niet veel zeggen. De dopper zien er solide uit. Het design spreekt mij aan en past goed bij het uiterlijk van mijn Ipod Touch.

Inspelen en testen van de oordoppen heb ik gedaan met de geluidskaart van mijn computer.

Genuine 14-02-2009
Geschreven voor: Creative EP-830

Na 3 Creative EP630's te hebben versleten heb ik, op mn werk, de EP830 aangeschaft voor een goede prijs. Zonder ze in te laten spelen gelijk getest op de weg naar huis. Geweldig geluid en dat terwijl ik dacht dat het binnen mijn budget weinig beter kon als de EP630. Ik hoor nu details die ik nog nooit eerder heb gehoord en het stereo-beeld komt een stuk beter uit. Als ze in je oren zitten merk je nauwelijks dat je ze in hebt.
Enige nadeel is dat het draadje aan de dunne kant is.

Helder, krachtig geluid, met een goed stereo-beeld. Netjes vormgegeven, met een reis-tasje. Zeker het geld waard!

toontje1 15-10-2008
Geschreven voor: Creative EP-830

reeds een paar dagen in mijn bezit de ep 360 staat ook bekend om zijn zeer goede prijs kwaliteit dopjes
echter voor een kleine meer prijs de 860 aangeschaft, alhoewel de samsungp2 met de standaart dopjes prima klinken geven deze ep 830 toch duidelijk hun meerwaarde omdat het alles naar een fraai muzikaal level tilt.
Voor de prijs gewoon zeer goed. Natuurlijk zijn er betere maar dan ga je aan prijzen denken die minimaal het viervoudige kosten.

Nadeel mhh je moet wennen en spelen me de dopjes om deze goed in je oren te laten zitten,zeer belangrijk anders klinken ze voor geen meter,maar dat hebben al de in ear dopjes.
En laat ze minimaal een 24 uur inspelen zet je mp3 op ruis of zo want zo uit de verpakking denk je zonde van mijn geld.
Eenmaal ingespeelt is het genieten echt waar.

gr toontje

LucdeBruin 14-11-2011

Hee toontje,

Waar kan ik dat ruis downloaden?

Gr luc

Jochem86 13-08-2008
Geschreven voor: Creative EP-830

Ik heb deze oordoppen nu een paar dagen en ik ben zeer tevreden!

Ik had hiervoor de creative EP-635 maar na een jaar deze gedragen te hebben is deze vies geworden omdat het draad een witte kleur is en ook te kort.

Ik had een nieuwe ipod gekocht dus vond het ook nodig tijd voor nieuwe oordoppen.
Ik heb voor deze de EP-630 gekocht maar direct terug gestuurd omdat de geluidskwaliteit duidelijk minder was dan die van de EP-635.

Oordopjes zitten goed, net als de EP-635, geluid is misschien zelfs wat beter dan mijn vorige.
Zit een goede bass in en het geluid vervormt niet en klinkt goed helder!