Sennheiser IE 8

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser IE 8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

sonyyyyyyy 29-07-2011
Geschreven voor: Sennheiser IE 8

Draagcomfort: Ze zitten heerlijk. Ik heb ze zelfs 11 uur achterelkaar gedragen zonder last van m'n oren te krijgen.

Vormgeving: Ze zijn lekker compact en zien er goed en exclusief uit.

Geluidskwaliteit: GEWELDIG: Ik heb meerdere high end inears in bezit gehad zoals de Shure SE530, Jays Q-jays en UE triple fi 10 en de IE8 vind ik het beste van allemaal! De bass is enorm diep en er zit een lekkere punch in. De middentonen zijn ook goed en gebalanceerd.
In het hoog klinken ze ook perfect. Geen schelle tonen maar sprankelend helder.

Denk er wel om, om ze eerst 50 uur in te spelen. De IE8 is een van de weinige In Ears waarvan het geluid na verloop van tijd drastisch veranderd (verbeterd).

Duurzaamheid: De bouwkwaliteit is gewoon perfect. stevig, geen vreemde toeters en bellen, sterke vervangbare kabel en licht.

bobbiey 13-12-2010

met 1 word "super"
hij past bij mij wel goed in mijn oor.
bass is instelbaar en staat op de laagste stand.

Bo1972 02-06-2010
Geschreven voor: Sennheiser IE 8

Vandaag ontvangen en direct uitgeprobeerd. Had inmiddels vele recensies gelezen. Inspelen was me bekend. Maar de eerste klanken waren ronduit slecht. Dan ook heel slecht. Er was geen laag, ook alle bijgeleverde ear pads hetzelfde resultaat. Sony mdr-ex300 was op iedewr onderdeel superieur. Ok ik dacht gewoon inspelen. Maar dankzij vergelijk met de Sony wist ik dat de isolatie waarde van deze hoofdtelefoon zoveel slechter is dan de Sony. Je blijft veel achtergrond geluid horen. Bij de Sony is het muisstil. Tevens zitten de earpads ( maar dan ook echt ieder bijgeleverde ) heel los en hierdoor is het onmogelijk om het intieme geluid en de rust te krijgen die de Sony wel kan geven. Ook ik weet dat je andere betere earpads kan kopen. Feitelijk is dit waanzin: voor dit soort bedragen moet je dat niet nog eens los gaan kopen. Ook kwam ik er achter dat de kabel en dan bij de mini jack plug ( die ook niet eens vergeluld is, maar dat terzijde)gewon een krassend geluid maakt. Wanneer je hem in je broek houdt, blijf je dit houden. Voor mij was dit voldoende om niet te gaan wachten op het inbranden, omdat de vele beperkingen bij niet meer konden overtuigen. Dus vandaag toch de Sony MDR-EX700LP besteld....

keesssssss 06-07-2009

251euro bij de satun
Draagcomfort: goed.
met hardlopen wel af en toe er weer indrukken.
Geluidskwaliteit: super goedbeter dan mijn ue 5 pro
Duurzaamheid goed je kan de kabel vervangen

mvo1954 20-06-2009
Geschreven voor: Sennheiser IE 8

Ik heb deze dopjes sinds enkele dagen in bezit. Mijn vorige set was de Sennheiser CX300. Deze set geeft een geweldig vol en tevens open geluid. Bij de CX300 zijn extreem links en rechts geplaatste instrumenten leeg, alsof je één dopje in hebt (tenminst in mijn oren). Bij de IE8 zijn alle instrumenten vol en goed geplaatst. Het hoog is mooi, heel duidelijk en niet irritant scherp. Het meest indrukwekkend is het midden. Groot, open en krachtig. Ik gebruik de set met een iaudio d2+. De set reageert erg goed op de BBE engine van Iaudio. Kortom vergeleken met de CX300 een flinke stap omhoog. De prijs echter ook. De set is 24 uur ingespeeld met pink noise om de drivers op gang te laten komen.