AKG K420

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K420 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ykai 28-04-2012
Geschreven voor: AKG K420

Ik heb deze koptelefoon al een aardig tijdje, en ik moet zeggen, ik ben nog nooit zo tevreden geweest met een koptelefoon van deze prijs!

Voor mij is het formaat perfect, voor mee nemen en dergelijken en het geluid verwacht je niet van zo'n klein geval. Ik had minder verwacht van het geluid, dus alleen maar positief.

Ook ziet het er duurzaam uit, en gaat het niet erg snel stuk, en aangezien ik niet de zuinigste ben op mijn spullen, is dit zeker wel belangrijk.

Voor mij is dit de ideale headset voor onderweg, klein, goedkoop, geweldig geluid. En ik gebruik hem eigenlijk ook altijd thuis tegenwoordig voor muziek en films, maar dan wel met een verleng kabeltje.

Het enigste minpuntje dat ik kan vinden is dat er wel wat geluid weg lekt, dus dat kan irritant zijn als je dit bijv. in de klas draagt en iedereen is stil aan het werk, dan moet het geluid redelijk laag staan. Maar een beetje gepraat en niemand hoort het!

Stuyter 02-01-2012
Geschreven voor: AKG K420

Onlangs na veel wikken en wegen deze koptelefoon gekocht. Hij overtuigde in de winkel: ik vond hem beter klinken dan andere koptelefoons die duurder waren.

Na een paar dagen ben ik over het geluid nog steeds erg te spreken, alhoewel de bas niet heel zwaar is. Geluid is verder mooi en helder.

Draagcomfort is voldoende, hij zit goed op mijn hoofd, al vind ik het persoonlijk minder goed dan een grotere koptelefoon. Maar dit is een afweging tussen draagbaarheid en comfort.

Het op kunnen vouwen en in mijn tas meenemen is een groot pluspunt.

Ik vind er één groot nadeel aan zitten: het snoer is érg kort. Ik wilde de koptelefoon gebruiken om op mijn werk van mijn laptop (die voor me op mijn bureau staat) naar muziek te kunnen luisteren, maar het snoer is zo kort dat dit niet kan. Ook als ik mijn iPod diep in mijn jas of broek heb zitten is het al aan de korte kant. Een groot nadeel voor verder een prima koptelefoon.

Steven 22-12-2010
Geschreven voor: AKG K420

Ik heb deze koptelefoon uitgekozen na verschillende modellen beluisterd te hebben in de winkel. Deze koptelefoon overtuigt meteen met een prettig open geluid en goede bas. Hij laat veel duurdere koptelefoons achter zich. Ik heb hem thuis vergeleken met een zelfbouw electrostatische koptelefoon. Dat is weer een ander verhaal. De bas is nog steeds beter, maar met (vrouwen)stemmen en in het hoog is hij minder. Verder kan ook deze dynamische koptelefoon qua losheid en detail van het geluid niet tippen aan een electrostaat. Maar dan vraag ik ook wel heel veel. Als dagelijkse koptelefoon heeft hij een prettig geluid. Het draagcomfort is prima en hij is nog opvouwbaar ook. De duurzaamheid is na een paar dagen natuurlijk moeilijk te beoordelen, maar al te robuust zie hij er niet uit. Wat ik jammer vind is het korte snoer. Voor gebruik achter de computer is dat net 30 cm te kort. Overall een goede geluidskwaliteit en een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding

FvdWater 09-04-2010
Geschreven voor: AKG K420

Goed, inderdaad een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding! Voor dit geld koop je een prima hoofdtelefoon.

Ben in het bezit van verschillende hoofdtelefoons. Deze zit simpel het beste. Ook na een uur luisteren heb je er geen last van. Ik heb ook bijvoorbeeld de Sennheiser HD650, een veel betere telefoon, voor veel meer geld maar met minder comfort!

Maar niet alle muziek klinkt prettig op deze AKG 420. Houdt je van muziek met een lekker bass, dan zit je goed. Dus lounge, trance, club etc.klinkt heerlijk omdat vooral het laag goed is voorzien. Houdt je van rock muziek, jazz, blues, country en zelfs sommige popmuziek, dan kan deze koptelefoon je toch iets tegenvallen. Dit omdat het midden beperkt is en de hoge tonen minder krachtig doorkomen. Niet slecht hoor maar gewoon iets minder. Met een goede speler en eventueel equalizer is dat redelijk bij te sturen.

Gewend aan voornamelijk high-end hoofdtelefoons kan ik toch niet anders zeggen dat 1 van mijn favoriete is. Dit vooral om zijn uitstekende zitcomfort icm. lekkere bass.

Captain Salvo 12-03-2009
Geschreven voor: AKG K420

Zeer goede hoofdtelefoon,veel kwaliteit voor weinig.
Rijke dynamiek,diepe bas,sprankelend hoog,pittig volume (125 dB !) en een gedetailleerd klankbeeld.
- Probeer deze eens met een Sony NWZ - S-serie walkman,zit je in de muziek !