Shure SE530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Shure SE530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Jan Peters1951 14-01-2011
Geschreven voor: Shure SE530

Ben sinds twee weken in bezit van oortjes van Shure SE 535 -V- EFS. van 420 euro.
Verbeterde versie van Shure 530. In engelend gekocht via Amazon .co.uk
Was benieuwd of deze hun prijs waard zijn.
Heb keuze onder andere via Kieskeurig gemaakt.
Heb twijfels over de revieuws die er nu bij staan. zouden wel eens van de importeur uit Nederland zelf kunnen zijn.
Herken in ieder geval mijn ervaringen zeer zeker niet.

Het zijn geen slechte oortjes hoor maar gezien de prijs:
-VALLEN ZE ZWAAR TEGEN
-ABSOLUUT NIET KOPEN
-TE DUUR VOOR WAT JE KRIJGT.
ER ZIJN BETERE EN GOEDKOPERE ALTERNATIEVEN

Heb ze intensief in de praktijk onder gelijke omstandigheden vergeleken met oortjes die ik al zelf heb namelijk van :
- van HTC meegeleverd met een HTC Hero telefoon
- van Samsung meegeleverd bij een Samsung Yet S8000 telefoon
- Bovendien heb ik ook een Sennheiser PC headset PC 151 ( 65 euro) die aan aan PC zit ook in het vergelijk meegenomen
Ik heb vooral gekeken naar de kwaliteit van het geluid en de mate waarin je wel of geen last had van omgevingslawaai, of te wel sloten ze goed af

Alle drie de oortjes en de PC headset met elkaar vergeleken vergeleken door achtereenvolgens ze aan te sluiten op

1) mijn PC met een hele goede geluidskaart erin
2) mijn HTC Hero telefoon waar ik muziek op heb staan
3) mijn Samsung Galaxy Tab waar ik heelveel muziek op heb staan

Hier draaide ik dan steeds dezelfde nummers en wisselde dan tijdens het afspelen tussentijds de verschillende oortjes en de PC headset
Dit heb ik een aantal dagen gedaan met verschillende muziek zowel klassiek als Top 2000 popmuziek.
ik kwam steeds tot dezelfde conclusie.
Als beste kwam gewoon mijn ordinaire en goedkope (60 euro) PC headset van Sennheiser eruit.
Prachtig mooi vol geluid , schitterende bassen en lage tonen, goede afsluiting van de hoofdtelefoon van omgevingslawaai.
Zit erg lekker en je voelt hem bijna niet, is erg licht.
Als er de beugel met microfoon niet aan gezeten zou hebben dan zou ik hem zeker ook buiten gewoon gebruiken op mijn telefoon
Is natuurlijk niet helemaal eerlijk om deze te vergelijken met de oortjes dus nu naar de oortjes

Ik had verwacht dat de SHURE oortjes gezien de prijs op zijn minst (een beetje) beter zouden klinken dan de andere twee maar helaas.

1>De oortjes van HTC zijn van deze drie oortjes gewoon het beste met een mooi vol geluid en voldoende lage tonen en bassen erin.
En dan is er echt een groot verschil van kwaliteit en beleving hoor ten opzichte van de SHURE oortjes

2>Op een tweede plaats komen de SHURe oortjes.
Zeker niet slecht , prima helder geluid maar wel vlakker wel minder dan de oortjes van de HTC. Weinig bas en lage tonen.
Gezien de prijs eigenlijk een zware tegenvaller

3. Slecht waren de Samsung oortjes, Blikkerig en schel geluid. Samsung kan dus beter niks mee leveren met hun telefoons want dit is echt rommel.

Al met al heb ik gruwelijke spijt dat ik ze gekocht heb,
Ga ze vlug op marktplaats zetten , kijken of ik er tegen een redelijke prijs vanaf kan komen
Ik ging er echt vanuit dat ik voor dat geld iets speciaals zou krijgen en hebben maar dat is zeker niet waar,

Advies: als je gewoon goede kwaliteit muziek wilt luisteren eigenlijk geen oortjes kopen maar een kleine lichte hoofdtelefoon, geeft het beste resultaat en zit ook nog eens veel fijner anders gewwon een paar eenvoudige oortjes van een gerenomeerde leverancier zoals HTC of sennheiser
Ziet er misschien wat minder uit maar ja who cares

cordi 24-09-2009
Geschreven voor: Shure SE530

Ik luister vooral naar klassieke muziek via mijn iPod tijdens het fietsen. Deze hoofdtelefoon is een waar genot. Hier kan gewoon geen enkel punt van kritiek op gegeven worden. De muziek is haast tastbaar. Een heel mooi hoog en een diep sonoor laag en toch neutraal. Deze inear is zijn geld dubbel en dik waard! Toch opgelet met zweten tijdens het sporten, mijn Shure was na een jaar defect. Gelukkig heeft Shure een geweldige service en kreeg ik een nieuwe. Als ik nu ga joggen draag ik een zweetband, sindsdien geen enkel probleem. Schitterend!!

peetzen 31-07-2008
Geschreven voor: Shure SE530

Laat ik kort zijn: ik wilde het beste en dat heb ik gekregen. Uren zit ik met kippenvel en soms verstijfd van puur audiogenot naar mijn pop en rockmuziek te luisteren vanaf een Iaudio D2 speler. Het kost wat (denk aan import vanuit de US!) maar dan heb je ook wat