Creative Headphones HQ-1700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Creative Headphones HQ-1700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mathijsreviewt 19-01-2009
Geschreven voor: Creative Headphones HQ-1700

Goed geluid, snel kapot.

Ik was op zoek naar een hoofdtelefoon die:
- ingeklapt kan worden.
- over de oren valt (circumaural).
- een gesloten klankkast heeft.

Ik gebruik mijn hoofdtelefoon vooral in bed, op de fiets en in de trein. Omdat ik hem overal mee naar toe sleep is het dus handig om een compacte hoofdtelefoon te hebben (inklapbaar), waarvan andere mensen (bijv. in de trein) geen last van hebben. Verder vind ik het fijn als de klankkast over de oren valt zodat je langere tijd kunt luisteren zonder dat je oren pijn gaan doen.

Mijn vorige hoofdtelefoon was een Philips SBC HS900. Ik zou die zo opnieuw kopen ware het niet dat hij niet meer verkrijgbaar is.

De Creative heeft een kwalitatief goede uitstraling en het lijkt alsof er geen goedkoop plastic gebruikt is voor de klankkasten.

Deze hoofdtelefoon geeft goed geluid.

Draagcomfort is okee. Ik had deze hoofdtelefoon gekocht omdat de kieskeurig specificaties vermelden dat het een circumaural (over oor) hoofdtelefoon betreft. Helaas vallen de klankkasten op het oor. Voor mij de reden om hem niet te houden want bij langdurig luisteren gaan de oren pijn doen.

Duurzaamheid leek me goed, bij inklapbare hoofdtelefoons is de bevestiging van/naar de klankkasten het zwakke punt omdat het moet kunnen scharnieren. Enkele andere inklapbare hoofdtelefoons die ik in bezit heb gehad (Philips SBC HS900, Sony MDR d777LP) zijn gebroken vlakbij het scharniermechanisme. De Creative lijkt op dit punt zijn product goed ontworpen te hebben: het materiaal en bevestiging lijkt sterk genoeg om de nodige trekkracht te kunnen verdragen.