Sennheiser HD 448

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 448 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

SamHoste 09-10-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 448

Heb vorige week deze hoofdtelefoon nieuw gekocht. Ik gebruikte hiervoor al een jaar een hoofdtelefoon van Philips van amper 25 euro in de winkel en vond dat het tijd was voor een upgrade. Ik heb veel reviews bekeken op internet en deze hoofdtelefoon werd vaak vermeld als een hele goeie met maar één nadeel: de bas was niet zo sterk. Ik dacht dat dit vooral voor audiofielen een probleem was en besloot toch om deze te kopen. In de winkel kostte hij me 100 euro.

Vooraleer hem te testen heb ik hem voor de zekerheid twee dagen aan een stuk (40 uur) laten "burning in" zoals dat in het vak heet zodat hij op zijn best was. Daarna vergeleek ik hem met mijn oude hoofdtelefoon voor een brede waaier aan muziekgenres. Mijn verbazing kon niet groter zijn toen ik merkte dat mijn oude hoofdtelefoon deze nieuwe Sennheiser naar huis speelde in letterlijke alle genres. Een probleem dat inderdaad volledig op het basniveau ligt. Niet alleen klinken basrijke genres zoals hip hop, drum & bass en dubstep veel minder goed op de Sennheiser, ook alle andere genres van rock over pop tot zelfs klassieke muziek klinken door het gebrek aan bas minder warm en vol. Begrijp me echter niet verkeerd; de geluidskwaliteit is wel degelijk goed, maar niet zoals je verwacht van zo'n merk in zo'n prijsklasse.

Op vlak van draagcomfort scoort hij wel uitstekend. Hij zit aangenaam, spant niet en zit toch niet los en omsluit de oren goed. Hij ziet er ook mooi uit en met oog voor afwerking. Over duurzaamheid kan ik nog niet oordelen na een week, maar hij zit er toch behoorlijk stevig en duurzaam uit.

Ik had beter verwacht en gebruik gewoon mijn oude hoofdtelefoon verder. Deze nieuwe ga ik doorverkopen. Illustratie van het feit dat de prijs helemaal niet alles zegt...

Jos1987 21-01-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 448

Ik had eerst de sennheiser HD 202, was hier erg tevreden over maar na 5 jaar intensief gebruik was ie aan vervanging toe.

Naja gekozen voor deze HD448, omdat het een nieuw model was, wou iets duurder in prijsklasse gaan zitte en uiteraad alleen een sennheiser. Want da zijn de beste :P

Eerste indruk mooi model, 1 draad (ipv 1 uit elke schelp) lekker makkelijk. Hij zit niet zo strak om je hoofd. De HD 202 zat strakker, ik weet niet of da nou een pluspunt is of nie, maar goed. Wat wel opvalt is dat hij grote schelpen heeft.

Wat betreft geluid. Dit is goed helder, alleen valt de bass wel iets tegen. Die was bij de HD 202 toch echt wel beter. Op zich is de bass niet slecht, maar ik luister nou eenmaal naar muziek met veel bass, dus dat moet wel goed aanwezig. Beetje jammer.

Al met al tevreden over deze hoofdtelefoon. De duurzaamheid moet nog blijken.

Pukkah 12-11-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 448

Ik heb deze koptelefoon gisteren ontvangen maar omdat er nog niet zoveel reviews over te vinden zijn wil ik er toch alvast wat over schrijven.

Ik zocht een koptelefoon met een gesloten klankkast zodat ik ongestoord muziek kon luisteren terwijl mijn huisgenoot TV kijkt. Van de geluidsisolatie moet je echter niet al te hoge verwachtingen hebben. Tijdens stillere passages hoor ik de TV er toch doorheen (en die staat echt niet hard).

Aangezien de koptelefoon een weerstand van 32 Ohm heeft, moet de iPod (waarmee ik hem gebruik) inderdaad vrij hard gezet worden. Ik heb dat nu opgelost door mijn muziek in iTunes 'harder te zetten' door middel van het volumepercentage in Opties in iTunes en met behulp van het programma iVolume waarmee de decibels kunnen worden aangepast. Ik ben tevreden over het geluid van de HD 448. Hoge, midden en lage tonen zijn naar wens. Ik heb ook een Sennheiser PX 100 en daar ben ik ook zeer tevreden over en ik vind dat die niet veel onder doet voor deze HD 448. Maar ja, de PX 100 heeft een open klankkast.

De koptelefoon is erg licht maar ik moet toch nog wel wennen aan de druk van de oorschelpen rond mijn oren. Ik denk dat dit persoonlijk is; ik kan weinig hebben aan mijn hoofd, brillen en petjes irriteren me ook al gauw.

De koptelefoon is wel wat groter dan ik dacht en zoals anderen ook al schreven zie ik me er niet zo snel mee over straat lopen.

Al met al ben ik tevreden over de koptelefoon. Ik ga ervanuit dat ik zal wennen aan de lichte druk van de oorschelpen en dan nog lang zal genieten van het mooie geluid.

tazzman61 09-10-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 448

mijn vorige sennheiser was ook goed ,nu deze koptelefoon gekocht.. de hd448 is mooi vormgegeven,
netjes afgewerkt, en het geluid is heel mooi bij alle soorten muziek.

Robert1969 16-09-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 448

Koptelefoon nu aan het testen terwijl ik deze review schrijf, koptelefoon geeft mooi geluid, sluit mooi de achtergrondgeluiden af door het gesloten systeem, zit prima op je hoofd en zit lekker, zelf voor mij als brildrager.
Mooie bas en mooie tonen.
Gebruik hem nu op mijn pc om muziek te luisteren via media player, ben benieuwd hoe de koptelefoon klinkt op een hifi set met de handige verloopstekker goldplated uiteraard.
Kortom, goede koptelefoon en echt een aanrader als je iets zoekt onder de Euro 100,--