JBL LIVE FLEX

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 8 jul 2024
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

anne1234 02-08-2024

JBL LIVE FLEX oortjes

Geschreven voor: JBL LIVE FLEX

De JBL Live Flex oordopjes bieden een indrukwekkende combinatie van geluidskwaliteit, comfort en functionaliteit. Hier is een gedetailleerde beoordeling:

Geluidskwaliteit
De JBL Live Flex oordopjes zijn uitgerust met 12mm drivers, wat zorgt voor een rijk en vol geluid. De audio is helder en goed gebalanceerd tussen de verschillende frequenties, waardoor zowel muziek als podcasts uitstekend klinken1. Bovendien ondersteunen deze oordopjes Spatial Audio, wat een meeslepende luisterervaring biedt met virtueel surround sound1.

Comfort en Pasvorm
Een van de opvallende kenmerken van de JBL Live Flex is de perfecte pasvorm. Ondanks de harde, ronde vorm blijven de oordopjes goed zitten, zelfs tijdens het sporten1. De oordopjes zijn ook IP54 waterbestendig, wat betekent dat ze bestand zijn tegen zweet en lichte regen1.

Batterijduur
De batterijduur van de JBL Live Flex is indrukwekkend. Na een volledige lading gaan de oordopjes lang mee, wat ideaal is voor langdurig gebruik zonder vaak te hoeven opladen2.

Ruisonderdrukking
Hoewel de JBL Live Flex is uitgerust met True Adaptive Noise Cancelling, presteert de ruisonderdrukking niet zo goed als bij sommige andere modellen. De isolatie is niet optimaal, vooral in luidruchtige omgevingen zoals sportscholen1.

Gesprekskwaliteit
De gesprekskwaliteit van de JBL Live Flex is uitstekend. Met zes microfoons zorgen deze oordopjes ervoor dat je stem helder en duidelijk overkomt, zelfs in rumoerige omgevingen1.

Bediening en Connectiviteit
De oordopjes maken gebruik van aanraakbediening, wat een strak ontwerp oplevert en het gemakkelijk maakt om muziek te bedienen of spraakassistenten zoals Alexa of Google Assistant op te roepen1. Ze ondersteunen ook Bluetooth 5.3 met multipoint ondersteuning, waardoor je ze tegelijkertijd kunt koppelen met je smartphone en laptop1.

Conclusie
De JBL Live Flex oordopjes zijn een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar hoogwaardige geluidskwaliteit en comfort. Hoewel de ruisonderdrukking beter had gekund, maken de lange batterijduur, perfecte pasvorm en uitstekende gesprekskwaliteit deze oordopjes tot een solide keuze voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goede prijs

Minpunten

• Wat groot voor in je oor

Eirikk 02-08-2024

Prima oordopjes toestel voor alledaags gebruik

Geschreven voor: JBL LIVE FLEX

De Flex 2 zit in een prachtige doos en komt in vier kleuren, zwart, roze, blauw en zilver.
Qua uitstraling zien ze er best Sjiek, mooi uit. In mijn geval blauw met chrome accenten. Ook het oplaaddoosje is klein en makkelijk in een zak te stoppen. Er is zoals JBL wel eigen is, veel werk aan het uiterlijk gedaan.
Zoals gebruikelijk zitten de oordopjes in een box die als oplader dienst doet. Ze klikken snel vast in de lader, bij eerste gebruik (openen) begint gelijk een blauw led lampje zich aan te kondigen dat hij wil gaan verbinden. Volgens gebruiksaanwijzing moet je wel eerst opladen, Die gebruiksaanwijzing is zoals de trend tegenwoordig is redelijk klein gedrukt, de symbolen en plaatjes zijn niet altijd intuïtief en alleen engels.
Mijn Pixel telefoon had al snel de JBL's gevonden en aangesloten. De dopjes doen het ook zonder de JBL Live Flex app maar die app is wel heel handig. Google vraagt gelijk of ik de Google assistent wil gebruiken maar Alexa kan ook en JBL heeft zelf ook een spraakassistent in de app. Vreemd genoeg heeft de spraakassistent functie wel een download voor Nederlands nodig, dit is niet standaard. Na installatie van de app (de QR-code staat in de gebruiksaanwijzing) volgen meer menu's en persoonlijke instellingen die echt handig zijn. Er wordt begonnen met een test of ze goed in het oor zitten en direct daarna een test hoe het gehoor is (equalizer) , de app laat gelijk zien wat je hebt gehoord en waar hij aanpassingen voorstelt want geen twee oren zijn hetzelfde. Er kwam gelijk ook een firmware update binnen aan de dopjes.
De bediening van de instellingen kan je inregelen waarbij er functies juist links of juist rechts zitten (tikken 2 x tikken enz.) Ik heb niet ervaren dat je snel per ongeluk instellingen activeert.
De instellingen kunnen met spatial sound aangezet en aangepast worden op wat je aan het luisteren bent (Film Muziek Game) het verschil hoor je goed.
Geluidskwaliteit is prima, als je dat niet vindt doe dan met de instellingen in de app de rest.
Zelf vindt ik instellingsmogelijkheden voor geluid echt super. Dit zijn ook de eerste dopjes waarbij je balans links en rechts kunt verstellen, zelfs bij koptelefoons heb ik dit niet eerder gevonden. Stevige plus hiervoor wat mij betreft aangezien ik aan een kant wat minder gehoor heb!
In de app kun je aan aangeven dat je mono wil horen met aan één kant een oortje.
Ook is er te zien wat de batterij status van de batterijen zijn (links, rechts en case).

Bluetooth verbinding is sterk te noemen, ik had mijn telefoon beneden laten liggen, bij indoen kwam hij gelijk online op de 1e verdieping.

Hoe dragen die dingen in de praktijk? Wel, goed en minder goed. De constructie is zó dat ze eigenlijk in je oor blijven ‘hangen’ dat gaat bij mij bij in één oor minder goed waardoor je het gevoel krijgt dat ze eruitvallen. Ook sluiten de dopjes niet echt goed af, omgevingsgeluid komt vrij snel ‘langs het dopje heen’. Resultaat daarvan is dat Noice-canceling daardoor minder effectief is. Zelf zou ik wegens deze eigenschap eerder gaan voor dopjes die meer afsluiten.

Wel leuk is de optie om je dopjes te vinden als je ze kwijt bent, je kunt ze in de app bij activatie ‘Vindt mijn oordopjes’, herrie laten maken zodat je weet waar je ze kunt vinden.
Aan je gehoorveiligheid is ook gedacht er zit een mogelijkheid op om het volume te begrenzen.

Pluspunten

• De app, die is echt geweldig
  • Rechts en Links instelbaar (balans)
  • Je kunt er prima mee "gezien" worden
  • klein oplaadstation

Minpunten

• Oordopjes blijven niet goed zitten
  • Noise canceling minder effectief

Aksiram 22-07-2024

JBL oortjes een echte aanrader

Geschreven voor: JBL LIVE FLEX

Deze oortjes mocht ik testen. Heb ze net een paar dagen in het bezit en vind het nu al helemaal geweldig.
De oortjes zaten in een luxe verpakking en waren ook zeer stevig verpakt. Een hele mooie blauwe kleur en het design van de oortjes en doosje zijn zeer mooi.
De oplader heeft een opvallende oranje kleur. Dit is zeer handig want zo herken je deze lader altijd. De oortjes zitten goed en stevig in de oren en blijven goed zitten als je je beweegt. Wel vond ik het een beetje onduidelijk omschreven wanneer de case vol was of leeg. Hij laad snel op en kan er erg lang mee doen.
Deze oordoppen vind ik echt een aanrader!

Pluspunten

• zitten goed in de oren
  • mooie kleur

bibi2622 19-07-2024

Mooie luxe oortjes met mooi geluid

Geschreven voor: JBL LIVE FLEX

Ik heb deze oortjes mogen testen. Als eerste wil ik noemen dat als je het pakketje openmaakt dat het er heel mooi en luxe uitziet. Ik had geen enkele moeite om de oortjes te koppelen. Het geluid is echt heel mooi, ook een goede bas erin. Voor mij was het erg afwachten hoe goed de oortjes blijven zitten aangezien ik (denk ik) kleine oren heb en alle eerder gebrobeerde oortjes er bij mij altijd gelijk uitvallen. Ik moet zeggen ze blijven best goed zitten. Je moet ze wel een kwart slag naar voren draaien, dan zitten ze vaster. Ik kan er mee wandelen en bijvb de huishouding doen en zelfs wat dansen terwijl andere oortjes er gelijk bij mij uitvallen bleven deze zitten. Als je je kaken veel beweegt bijvoorbeeld met eten of gapen of als je er mee zou gaan hardlopen dan vallen ze er wel uit bij mij. Er zit ook een app bij waarmee je het helemaal naar je eigen kan maken. Ik moet zeggen ik ben blij verrast en vind ze top!

Pluspunten

• mooi design
  • mooi geluid

Minpunten

• niet voor hardlopen

s*****@g******** 19-07-2024
Geschreven voor: JBL LIVE FLEX

Ik mocht de JBL live flex oordopjes testen en wat een feestje was dat!
Na het installeren van de app JBL Headphones kun je meteen aan de slag.
Het installeren en koppelen met Bluetooth gaat snel en makkelijk. Ik gebruik een iPhone en ook daarmee werkt alles goed.
De oordopjes zitten fijn, je voelt ze bijna niet zitten. Ook met wandelen en fietsen blijven ze goed zitten.
Het geluid is top! Via de app kun je de tonen e.d. instellen.
Ook bellen gaat prima, het geluid is ook dan goed en ook de andere persoon kan jou goed verstaan.

Ik zou de JBL live flex zeker aanraden!