Sennheiser MOMENTUM Sport

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Joost89 13-05-2024

Redelijke oortjes

Geschreven voor: Sennheiser MOMENTUM Sport

Ik kreeg deze oortjes om te testen, en dit is redelijk bevallen. De oortjes zijn geavanceerd, wat zeker een pluspunt kan zijn, en in dit geval ook wel is. Het duurt hierdoor echter even voordat je de functies van de oortjes volledig door hebt. Als je het eenmaal door hebt, dan werkt dit goed. Daarnaast is het een uitdaging in het begin om de juiste pasvorm te vinden. Hier had ik zelf enkele dagen voor nodig. De bijbehorende app is wel een duidelijke pre. Ook is het fijn dat er een functie is die ervoor zorgt dat je geluiden uit de omgeving kan blijven horen. Dit zorgt ervoor dat je de oortjes veilig kunt blijven gebruiken. De anti wind functie ben ik zelf minder tevreden over. Tot slot is het opladen en opbergen van de oortjes makkelijk en effectief. Al met al ben ik niet ontevreden over de oortjes, maar ook niet weggeblazen.

Pluspunten

• Transparantie modus
  • Bijbehorende app

Minpunten

• Pasvorm vinden
  • Anti wind functie

Joël 09-05-2024

Tegenvaller

Geschreven voor: Sennheiser MOMENTUM Sport

Bij deze nog even mijn bevindingen over de oordoppen. Hoewel het geluid van muziek uitstekend is, zijn er toch een aantal punten waar ik niet tevreden over ben:

- de tap-bediening, voornamelijk links, gaat nogal eens zijn eigen gang. Zo gebeurt het vaak dat hij uit zichzelf naar het volgende nummer gaat, het volume verhoogt, zichzelf uitzet of van modus wisselt.
- de oordoppen zijn verbonden met mijn telefoon; daar is de app van Sennheiser op geïnstalleerd. Echter verbinden de doppen zich niet meer met andere devices zoals mijn sporthorloge. En ook niet wanneer ik ze uit mijn telefoon heb gegooid. Dezelfde verbindingsproblemen heb ik met mijn tablet.
- wanneer ik muziek luister, gebeld word en na het gesprek automatisch terug geschakeld word naar muziek, kraakt de linkerkant enorm!
- de transparante-mode geeft een ruis. Dit was ik bij mijn vorige oordoppen niet gewend en lijkt mij niet nodig. Het verschil tussen anti-wind en transparancy is enkel de ruis, verder niet. De ANC werkt nauwelijks. Ik merk nauwelijks verschil tussen de verschillende modi.

Al met al mis ik het 'wauw-effect' waar ik op gehoopt had met dit merk, maar vooral ook met deze prijs.

Pluspunten

• Lange battetijduur
  • Goed geluid

Minpunten

• Noice canceling
  • Linkeroortje heel gevoelig. Gaat zijn eigen weg.

Pieter 07-05-2024

Hoogwaardig en kwalitatief product

Geschreven voor: Sennheiser MOMENTUM Sport

Top product, goede kwaliteit, hoogwaardig, mooie design en betrouwbaar merk.
Veel functies en mogelijkheden, je moet wel even de tijd nemen om alles door te lezen en te begrijpen hoe het werkt en wat je er mee kan doen.
De Sennheiser app werkt ook goed, je kan veel persoonlijke voorkeuren instellen en aanpassen.
De pasvorm van de oortjes is ook op meerdere manieren aan te passen, zodat ze comfortabel zitten en ook stevig (veilig, en niet uitvallen).
Ik mis wel een extra of betere mogelijkheid om ze aan/in de oren te bevestigen, aangezien het een duur product is, wil je ze niet kwijtraken tijdens het sporten.
De kwaliteit van het geluid en noise-cancelling is perfect, zowel tijdens het sporten als thuis of op mijn werk.
De accuduur is ook heel goed, 1 keer per week opladen is al genoeg!
En de hartslag en thermometer zijn ook fijne extras voor als je aan het sporten ben, zou mooi zijn als de app zelf ook de gegevens op zou slaan.
Dit is zeker een product om aan te bevelen, vooral wat betreft kwaliteit. Het comfort zou nog iets beter kunnen zijn.

Pluspunten

• Accuduur
  • Noise-cancelling
  • Geluidskwaliteit
  • App

Minpunten

• Fit (niet stevig genoeg in je oren)
  • Comfort
  • Bediening oortjes erg gevoelig

B**********@h********** 06-05-2024
Geschreven voor: Sennheiser MOMENTUM Sport

Deze Sennheiser Momentum Sport oordopjes zegt niet alleen goede geluidskwaliteit te kunnen leveren, maar ook te ondersteunen bij sportieve prestaties. Dat maakte mij vooraf al direct enthousiast. En ik kan zeggen dat Sennheiser daar op het ene vlak ruimschoots in slaagt en op het andere vlak wisselende ervaringen biedt.

Uiteraard worden oordopjes als deze geleverd met een app en tijdens het testen viel het mij op dat dit echt heel goed werkt. Het koppelen aan de app gaat eenvoudig en daarnaast zijn er voldoende zaken in te stellen en kunnen sportieve prestaties er op teruggelezen worden. De pasvorm van de dopjes is aan te passen aan het oor en dat zorgt er voor dat ik het goed passend heb kunnen maken en dat ze daardoor goed en comfortabel in mijn oor blijven zitten.

Deze Sennheiser Momentum Sport is ontwikkeld met sportieve prestaties in gedachten en daarin lijkt het grotendeels geslaagd. De oordopjes zitten goed, zijn goed bestendig tegen zweet en leveren een goede geluidskwaliteit. Waarin ik de dopjes toch iets tekort vind schieten is de betrouwbaarheid van de sensoren. Ze werken en registreren de hartslag en temperatuur, maar ten opzichte van andere meer betrouwbare apparatuur zie ik soms grote afwijkingen. Het blijft dan ook vooral een leuke gimmick, maar niet eentje om volledig betrouwbare data in op te bouwen.