De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Live Flex 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Naomivt93 23-07-2024

Goede kwaliteit

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

De oortjes van JBL bevallen mij verassend goed! Het geluid voldoet. Een toegevoegde waarde is om de JBL app te downloaden. Via de app kun je namelijk gemakkelijk de instellingen van de oortjes wijzigen. Dit geeft een mooier geluid naar jouw wens. Niet van veel toegevoegde waarde, maar leuk is dat je een eigen foto op de case kunt instellen. De noise cancelling valt mij tegen. Bij het zitten in de tuin hoor je vrijwel alles nog. In een ruimte binnen met een muziekje op gaat dit wel al beter. De accuduur is zeker lang genoeg, erg prettig! Het telefoneren met deze JBL flex gaat goed, ik ben goed verstaanbaar en degene met wie ik bel versta ik zelf ook goed.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Noise Cancelling kan beter

AbigailH 23-07-2024

Perfect voor gebruik op kantoor

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

Al geruime tijd was ik op zoek naar draadloze oordopjes die ik op kantoor zou kunnen gebruiken, dus ik was erg blij dat ik deze oordopjes een poos heb mogen testen.
Ik werk op een kantoortuin, dus noise cancelling is een must. Ook moet ik regelmatig bellen, dus de geluidskwaliteit moet daar ook goed zijn. Daarnaast heb je ze het grootste gedeelte van de dag in, dus het draagcomfort mag ook niet vergeten worden.
De noise cancelling is voor mij goed genoeg. Hij neemt niet al het geluid weg, maar wel het ergste, dit zou echter wel beter kunnen.
Ik kan mijn gesprekspartner goed verstaan en andersom is dit ook het geval, zelfs wanneer er mensen om me heen aan het praten zijn.
De oordopjes zitten erg prettig, ik kan ze met gemak enkele uren achter elkaar dragen.
Wanneer ik gewoon achter mijn bureau zit of aan het lopen ben zitten ze prima en stevig.
Als ik fiets of ga sporten zitten ze minder stevig en ben ik bang ze te verliezen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Touchscreen op case

Minpunten

• noise cancelling kan beter

MisterD 23-07-2024

Review van de JBL Flex 3

Design en Bouwkwaliteit

De JBL Live Flex 3 heeft een strak en modern ontwerp dat er zowel stijlvol als functioneel uitziet. De oortjes zijn compact en lichtgewicht, wat zorgt voor een comfortabele pasvorm in het oor. De bouwkwaliteit is solide en duurzaam, waardoor ze tegen een stootje kunnen. De meegeleverde oplaadcase is niet alleen handig voor het opladen van de oortjes, maar biedt ook extra functionaliteit.

Functionaliteit en Gebruiksgemak

De JBL Live Flex 3 is eenvoudig in gebruik en biedt veel handige functies. De Bluetooth-verbinding is snel en stabiel, met een bereik van ongeveer 10 meter. De touch-bediening op de oortjes is intuïtief en reageert goed, waardoor je eenvoudig kunt schakelen tussen nummers, het volume kunt aanpassen of oproepen kunt beantwoorden. Een bijzonder handige functie is de mogelijkheid om de telefoon op te nemen en het geluid in te regelen via de oplaadcase, wat vooral handig is als je muziek luistert terwijl je telefoon aan het opladen is.

Batterijduur

De batterijduur van de JBL Live Flex 3 is uitstekend. Met een volledig opgeladen batterij kun je tot 8 uur luisteren, en de oplaadcase biedt nog eens extra ladingen, wat de totale luistertijd verlengt tot ongeveer 24 uur. Het opladen via de USB-C kabel is snel en eenvoudig, waardoor je de oortjes binnen ongeveer 2 uur weer volledig kunt opladen.

Draagcomfort

Hoewel de JBL Live Flex 3 op veel gebieden uitblinkt, laat het draagcomfort tijdens beweging soms te wensen over. Tijdens activiteiten zoals fietsen of wandelen merk ik dat de oortjes soms uit mijn oren vallen. Dit kan frustrerend zijn, vooral tijdens langere activiteiten. Het zou fijn zijn als JBL verschillende maten oordopjes of stabilisatoren zou aanbieden om een betere pasvorm te garanderen, zodat de oortjes beter blijven zitten tijdens beweging

al met al redelijk tevreden, echter moet ik dus nog erg wennen aan de pasvorm van de oortjes.

Pluspunten

• geluidkwaliteit
  • oplaadbare
  • bediening

Minpunten

• Momenteel nog de pasvorm

ReneN91 22-07-2024

Diepe bass, fijne tonen

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

Ik heb deze oordopjes van JBL de afgelopen week mogen testen. Zoals van JBL gewend is hij verpakt in een mooi ogend doosje, waarbij je direct ook zicht hebt op het product. In de doos zijn, naast natuurlijk de case en oordopjes, het oplaadsnoertje en gebruiksaanwijzing aanwezig.
Eenmaal uit het doosje zijn de oordopjes gemakkelijk te koppelen met je telefoon. Dit staat tevens ook duidelijk beschreven in de handleiding.
De case is wat groter, wat maakt dat hij net iets minder comfortabel in je broekzak aanwezig is. Dit compenseert naar mijn mening weer door het touchscreen aan de voor/bovenkant van de case, waar je vele snelkoppelingen vind zoals volume, skippen/pauzeren en equalizer.
Het geluid is zoals ik van JBL gewend ben, mooie diepe bass en heldere tonen. Deze zijn nog beter af te stellen met de equalizer via de app. Ook kennen deze oordopjes icm de app de mogelijkheid om ze op jouw gehoor af te stellen via Personi-Fi.
De oordopjes zitten heerlijk in het hoor en vallen mij niet uit tijdens bijvoorbeeld het sporten, maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend.
Het enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken bij deze oordopjes, is dat de Noise Canceling nog niet geheel lekker afsluit. Maar al met al vind ik het heerlijke oordoppen en beveel ik ze ook ten zeerste aan!

Pluspunten

• Diepe bass
  • Touchscreen op case
  • Draagcomfort
  • Uitstraling

Minpunten

• Noise Canceling nog niet geheel lekker afsluitend

m****************@g******** 21-07-2024

JBL schiet raak

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

Ik heb deze oortjes mogen testen en ik ben er erg over te spreken. Je kunt de geluidsspecificaties instellen met een handige app zoals extra bass, verschil in volume in linker of rechter oortje en sneltoetsen d.m.v. tikken. Helaas is de noise cancelling naar mijn mening niet de beste, doordat er geen siliconen dopjes op zitten sluiten ze de gehoorgang niet af waardoor geluid zal blijven lekken en je enkel geluid ietwat dempt. De pasvorm werkt voor mij goed. Ik kan deze oortjes van JBL zeker aanbevelen.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • aanpassen naar eigen voorkeur

Minpunten

• noise cancelling werkt niet goed

soepah 18-07-2024

Prima oordopjes!

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

Ik heb deze oordopjes mogen testen en vind het prettige oordopjes. Ze zitten lekker en blijven ook goed zitten bij het bewegen van je hoofd. De noise cancelling functie is prettig, maar filtert meer de top van het geluid af dan dat het echt stil is. Nu kun je deze met behulp van de app wel instellen qua niveau, erg handig! Ook zag ik meteen een software update klaarstaan in de app voor de oordopjes en ook voor de smartcase. De oordopjes worden dus goed up-to-date gehouden door de fabrikant. Ideaal is dat je met een single tap op je ene oor de noise cancelling en op je andere oor de muziek aan/uit kunt instellen. Wellicht is dit gangbaar, maar voor mij zijn het de eerste draadloze oordopjes en ik ben er erg blij mee! De smart case is ook handig, maar het makkelijkste stel je toch een en ander in via de app. De vind mijn oordopjes functie is ideaal, mocht je ze een keertje kwijt raken. Dus naar mijn idee echt een high-end product!

Pluspunten

• noise cancelling
  • zitten lekker

m***************@g******** 18-07-2024
Geschreven voor: JBL Live Flex 3

Ik heb deze oortjes nu 5 weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik het geluid heel goed vind. Fijn is dat je aan de buitenzijde van de oortjes in kan stellen op volume of nice canceling bijv. Muziek luisteren, podcasts ed. Is echt een feestje.
Het doosje waar ze in zitten kun je aan de buitenkant de muziek mee bedienen. Persoonlijk vind ik dat een pré.
Nadeel vind ik dat de oortjes snel uitvallen. Ik moet echt oppassen dat ik ze niet kwijt raak. Sporten hiermee is geen optie voor mij. Windruis is ook nog wel aanwezig. Dat is jammer tijdens het fietsen. Ik vind ze kwalitatief echt heel goed qua geluid, maar ik zou toch gaan voor oortjes met dopjes er op.

BrickBuddies 18-07-2024

Geweldig geluid met een vleugje personalisatie

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

De JBL Live Flex 3 bieden gepersonaliseerd geluid dankzij de Personi-Fi functie en zitten comfortabel. De bediening is aanpasbaar en de batterijduur is prima. Helaas is de actieve ruisonderdrukking (ANC) ondermaats, waardoor er voor deze prijs wellicht betere opties zijn.

Pluspunten

• Personalisatie
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• ANC

Branco.98 10-07-2024

zeer goede kwaliteit

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

De JBL Live Flex 3 oortjes hebben me aangenaam verrast met hun geluidskwaliteit en gebruiksgemak. De geluidservaring is rijk en vol, met een perfecte balans tussen bassen en hoge tonen. Dankzij het comfortabele ontwerp kan ik ze urenlang dragen zonder ongemak.

De Active Noise Cancelling (ANC) is een grote plus. Het dempt storende geluiden effectief, waardoor ik me beter kan concentreren op mijn muziek of podcasts, zelfs in drukke omgevingen. De batterijduur is uitstekend; een enkele lading gaat gemakkelijk een hele dag mee.

Het koppelen met mijn smartphone was eenvoudig en de touchbediening reageert snel en nauwkeurig. De JBL-app biedt handige aanpassingsmogelijkheden voor de geluidsinstellingen, wat een leuke extra is. Al met al zijn de JBL Live Flex 3 oortjes een geweldige keuze voor wie op zoek is naar kwalitatieve, comfortabele en veelzijdige draadloze oortjes.

Bongers 07-07-2024

Fijn oortjes met veel functies

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

Ik heb de JBL Live Flex 3 Oordopjes Zwart uitgeprobeerd voor twee weken en ze zitten lekker in je oren. Maar helaas zijn ze niet zo goed voor sporten, want ze vallen snel uit mijn oren als ik beweeg. Het geluid is echt geweldig! Met de equalizer kun je het geluid precies goed instellen en de bas is heel goed. De oplaadcase heeft een touchscreen en is makkelijk te gebruiken, maar voegt niet echt veel toe. De JBL-app werkt supergoed en de verbinding gaat snel. Als je op zoek bent naar oordopjes met supergeluid en een handige app, dan zijn de JBL Live Flex 3 een goede keuze. Maar als je iets zoekt om mee te sporten, zou ik iets anders nemen.

Pluspunten

• Geluid
  • Vorm
  • functionaliteiten

Minpunten

• Niet te gebruiken met sport (persoonlijk)

MrGadget 03-07-2024

Uniek design met handige functies

Geschreven voor: JBL Live Flex 3

De JBL Live Flex 3 heb ik nu twee weken in gebruik en ik deel graag mijn ervaring.
Dit model met smartcase en display komt in 3 verschillende uitvoeringen, ik heb de Live Flex zonder de siliconen dopjes en in ‘stick’ ontwerp, dus met ‘steeltjes’. Voor het geluid zal het vast niet uitmaken maar ieder heeft zo zijn eigen voorkeur in draagcomfort.
Installatie is echt super eenvoudig. Eerst even de case opladen en daarna wordt je vanzelf door het installatieproces geleidt op je telefoon. Wanneer je de app installeert gaan de updates als vanzelf en kan je aan de slag.
De case heeft natuurlijk een hoog gadgetgehalte maar is ook functioneel. Alle geluidsinstellingen die in de app geregeld kunnen worden, doe je nu eenvoudig op het schermpje van de case regelen.
Erg leuk is ook dat je je favoriete foto op het startscherm van de case kan tonen.
Een nummer skippen kan ook eenvoudig op de case. Wel jammer dat er geen track of artiest informatie wordt getoont, daarvoor moet je echt op je telefoon kijken.
De geluidskwaliteit is goed. Persoonlijk vind ik het lastig om het verschil in geluidskwaliteit te merken bij oortjes van meer dan 80 euro. Je betaald hier lijkt mij een premium prijs voor een premium en uniek design.

Pluspunten

• Smartcase met touchscreen
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen track/artiest info op display
  • Prijs?