De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Live Buds 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Sven1984 28-08-2024

Leuke buds

Geschreven voor: JBL Live Buds 3

Ik ben heel tevreden over de JBL live buds 3. De buds zitten zeer aangenaam waarbij me vooral het lage gewicht opvalt t.o.v. andere/ eerdere buds (bijvoorbeeld sony's) die ik had. Dit zorgt automatisch voor extra draagcomfort. De geluidskwaliteit is uitstekend. Je kan de buds verbinden met meerdere toestellen tegelijk al moet ik zeggen dat het voor mij wel even zoeken was om deze (tweede) verbinding effectief tot stand te brengen. Het bijgeleverde doosje (met extra batterij) is vrij omvangrijk. Een plus is dan wel weer dat je op het doosje heel wat settings kan aanpassen. Hierdoor dien je niet voor alles je telefoon te nemen. Je kan ook met simpele tikken op de oortjes enkele basis settings veranderen zoals bijvoorbeeld het activeren of deactiveren van de noise canceling. Deze noise cancelling werkt trouwens zeer goed. Toegegeven, ze werkt minder dan bij de echte premium merken, maar is al met al zeer acceptabel voor producten uit deze price range.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • anc

Minpunten

• blucky case

AnnavDoorn 23-08-2024

Fijne buds!

Geschreven voor: JBL Live Buds 3

Ik ben erg tevreden met mijn JBL Live Buds 3. De geluidskwaliteit is uitstekend en het volume kan hoog genoeg zonder dat het schadelijk wordt voor je gehoor. De noise cancelling werkt erg goed goed. In drukke omgevingen zoals het openbaar vervoer of op kantoor worden storende geluiden prima weggefilterd, waardoor ik me volledig kan focussen op mijn muziek of werk. Tegelijkertijd is de functie voor omgevingsgeluiden een uitkomst op de fiets, omdat je nog steeds bewust bent van verkeer om je heen.
Mocht je de noice cancelling of omgevings geluiden niet helemaal naar wens vinden dan kan je de instellingen makkelijk aanpassen via het hoesje. Dit maakt het eenvoudig om de oordoppen naar eigen voorkeur in te stellen zonder telkens je telefoon erbij te hoeven pakken. Ik was bang dat dit lastig zou zijn, maar het bleek juist heel gebruiksvriendelijk.

Een verassende bijkomstigheid was de stevigheid van de buds. Ze zijn een keer gevallen, maar er was geen enkele schade te zien. Voor de wat onhandigere mensen onder ons is het fijn om te weten dat ze tegen een stootje kunnen.

Hoewel ze aan de prijzige kant zijn, vind ik de JBL Live Buds 3 hun prijs meer dan waard, en ik verwacht er nog lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Noice cancelling
  • Aanpassen settings

Pepijn 23-08-2024

Geluidskwaliteit die je niet verwacht voor dit geld

Geschreven voor: JBL Live Buds 3

Als een nerd die normaal gesproken Apple AirPods gebruikt, was ik verrast door de JBL Live Buds 3. De geluidskwaliteit is verrassend goed en kan zich zeker meten met die van de AirPods, vooral in de lage tonen. Waar ik echter echt van genoot, was het schermpje op de oplaadcase. Het voelt futuristisch en geeky aan, alsof ik een gadget uit een sci-fi film gebruik. Het display geeft nuttige informatie zoals batterijduur en verbindingsstatus, wat ik erg handig vind. Toch merk ik dat de pasvorm niet zo comfortabel is als die van mijn AirPods, en het ontbreken van seamless integratie met iOS voelt als een stap terug. Maar als je houdt van een toffe gadgetervaring en wat extra bass in je muziek, dan zijn de JBL Live Buds 3 zeker de moeite waard om te overwegen.

deTeylinger 21-08-2024

Voor de case niet doen, de oortjes zelf uitstekend

Geschreven voor: JBL Live Buds 3

Er zijn veel verschillende oortjes verkrijgbaar en JBL maakt over het algemeen behoorlijk goed en betaalbare. Bijzonder aan deze oortjes is het display op het doosje en potentieel is dat prettig. In de praktijk heeft het niet zoveel meerwaarde, omdat je toch geneigd bent je telefoon te pakken met de app ipv het doosje te pakken. Ook zitten er op de oortjes nog aanraaktoetsen wat aannemen van een gesprek, ophangen, volgende nummer e.d. al mogelijk maakt. Net als bij veel andere oortjes tegenwoordig.

De geluidskwaliteit is natuurlijk prima, zoals gewend van JBL. De bas is zeker aanwezig al is de balans niet optimaal diepe bas werkt goed, maar tussen midden en laag lijkt een stukje te missen. Gemiddeld genomen nog wel beter dan menig concurrent. Al moet gezegd worden dat voor deze prijs behoorlijk wat concurrenten zijn! Natuurlijk kan je met diverse instellingen zaken veranderen naar volledig eigen smaak of voorinstellingen.

Noise cancelling kent meerdere opties en dit werkt ook als er geen muziek wordt afgespeeld. Dat maakt dat de oortjes ook gebruikt kunnen worden om meer stilte te generen in een drukke omgeving. De muziek leidt er niet echt onder bij aan/uit en dat is prettig. Het juist laten versterken van de omgeving of stemmen is ook een optie. Wisselen tussen instellen kan ook op de oortjes zelf.

Verbinding maken gaat erg soepel, al moet je even weten dat je het oortje ingedrukt moet houden en geen mogelijkheden via het doosje hebt (een gemiste kans!). Verbinding maken met meerdere apparaten tegelijk is een grote pre en dat betekent ook dat luisteren naar muziek op je privé telefoon, een oproep op je laptop en een videogesprek op je zakelijke telefoon naadloos in elkaar overgaat. Muziek van het een wordt onderbroken door een oproep ergens anders. Het is dus niet nodig om eerst af te koppelen en daarna opnieuw ergens te verbinden en dat is bij veel concurrenten anders!

Accuduur is tegenwoordig geen echt probleem meer. Het werkt goed en zijn overdag genoeg momenten om even te laden in de case. Onder de 50% ben ik niet gekomen bij recreatief en zakelijk gebruik. Daarnaast wordt op meerdere plekken de status weergegeven.

Draagcomfort is prima in orde. De oortjes zijn licht en dat is prettig in de oren. Maar voor sporten kan het gebeuren dat er eentje uitvalt. Gelukkig worden er zoals gebruikelijk diverse maten dopjes meegeleverd.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Verbinding met meerdere apparaten

Minpunten

• Doosje met display biedt geen extra mogelijkheden
  • Voelen wat licht aan en kunnen uitvallen

gejebe 05-08-2024

Dopjes van zeer goede kwaliteit (vooral de noise cancelling)

Geschreven voor: JBL Live Buds 3

De doppen zijn van prima kwaliteit. Wat opvallend is, is de goede kwaliteit noise cancelling. Ik gebruik de doppen veel tijdens het thuiswerken en ben veel in overleg. De doppen verbinden eenvoudig met mijn laptop (HP) en tegelijk ook met mijn telefoon (iphone). De omgevingsgeluiden worden allemaal weggefilterd en mijn gesprekspartners horen de omgevingsgeluiden (stofzuiger, kinderen, wasmachine etc etc) niet.
Verder gaan de accu van de dopjes lang mee en helemaal super is dat ze opladen wanneer je ze in de case hebt. De pasvorm is goed; ze blijven goed zitten in mijn oren en zorgen niet voor gevoeligheid aan de binnenkant van het oor. Dopjes zijn aan te bevelen, helemaal voor de prijs van 200 euro.

Pluspunten

• noise cancelling
  • pasvorm
  • accu/batterij

Minpunten

• geen

Rik1982 01-08-2024

Super oortjes

Geschreven voor: JBL Live Buds 3

Ik heb de JBL Live Buds 3 oortjes nu een paar weken getest en het zijn de oortjes die ik zocht. De oortjes sluiten erg fijn en goed aan in je oren. Er zijn verschillende maten bijgeleverd. Wat ik persoonlijk erg fijn vind is dat ze de oren goed afsluiten. De noice canceling werkt echt heel goed. Bijvoorbeeld ik lag op een druk strand met een podcast op en hoorde de drukke omgeving niet, zo fijn! Erg handig in een gezin met 2 kids. De fijne pasvorm komt ook goed uit bij het sporten. De oortjes blijven zitten wat je ook aan het doen bent. 1 tik op je linkeroortje en je hoort wat er in de omgeving gebeurt. Hoeveel je hoort kan je weer met de case of op app weer instellen. Ga je even gezellig ketsen met iemand, tik je 2 keer op je linkeroortje en je muziek stop en je activeert de talk thru mode. Alles klinkt als normaal en deze modes werkt erg goed. Je schakelt ook makkelijk van muziek naar bellen of als je even op een andere app zit waar je het geluid wilt horen. De case van de oortjes heeft een touchscreen waar je veel instelling kunt aanpassen erg handig. Ook een zoekfunctie als je de oortjes zoekt. Het geluid van JBL is altijd goed. Kan ooit handig zijn. Batterij duur is erg goed. Heb ze al veel gebruikt en nog niet hoeven opladen. Conclusie is dat ik er erg tevreden over ben!

Pluspunten

• Sluiten fijn aan in de oren
  • Goed geluid
  • Noice canceling werkt erg goed
  • Handige Case