AKG Folding mini headphones K 26 P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG Folding mini headphones K 26 P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gijsyo 02-11-2007

Er zit een zeer goede basweergave in deze hoofdtelefoon. Zoals de overige recensies ook al aangeven is dat erg fijn voor de liefhebbers van dance/techno/house en andere muzieksoorten waar de bas een hoofdrol in speelt. Hoge tonen zijn helder en niet te schel. De lage middensectie van het geluid is wel wat aan de harde kant - vind ik persoonlijk geen nadeel, geeft de muziek een lekkere boost.

Iedereen die ik muziek heb laten horen met deze AKG was verbaasd over de vette bas voor zo'n klein koptelefoontje.

Draagcomfort is niet fantastisch, mede door het opvouwsysteem - hetgeen de hoofdtelefoon dan wel weer makkelijk opbergbaar en mee te nemen maakt. De AKG K26P gebruik ik enkel voor onderweg, lopend, fietsend of in de trein. Een voordeel voor in de trein is dat er weinig geluid naar buiten lekt, kortom je valt je medepassagiers niet lastig met jouw muziek, zelfs bij een volume dat de meeste omgevingsgeluiden doet verdwijnen.

Voor mij nooit in-ear dopjes meer. Misschien in de toekomst zelfs een grotere koptelefoon voor onderweg.

Wat betreft de duurzaamheid: een van de plastic verbindingsstukjes op de ijzeren beugel is bij mij na een jaar (intensief gebruik) gebarsten. Was wel te repareren met wat lijm en tape. Ik zou liever zien dat deze koppelstukjes van metaal waren gemaakt.

Voor diegenen die deze hoofdtelefoon overwegen: hij is inmiddels vervangen door de K414P.

M vd Tol 26-07-2007

Heb een week geleden 2 koptelefoons gekocht. De Sennheiser px200 en de AKG K26P. De sennheiser is de betere als het op draagcomfort aankomt, maar qua geluid is de AKG de Sennheiser duidelijk de baas. Wanneer ik wissel van koptelefoon dan lijkt het of ik van een gettoblaster overstap naar een goede stereo installatie. Het laag is echt een probleem bij de sennheiser deze lijkt altijd op zijn tenen te lopen terwijl het volume laag staat. De AKG speelt op zijn gemak en heeft duidelijk nog een erg groot reserve.
Daar komt bij dat de AKG goedkoper was dus lijkt de keuze me simpel.

Steve VH 25-03-2007

Sluit mij aan bij de vorige twee reviews.
Echter rekening houdende met de prijs en de beperkingen (draagbaar versus comfort) vind ik dit een uitstekende keuze voor 'on the road' gebruik en occasioneel thuis gebruik.
Voor jazz & rock in ieder geval een goede optie!
Kortom ik ben zeer tevreden.

schubar 05-02-2007

Ik sluit mij volledig aan bij de vorige spreker, ook in zijn becijfering kan ik mij redelijk vinden. Ik vrees echter dat het relatief lage gemiddelde veel kopers in spe zal afschrikken en dat verdient dit product zeker niet. Vandaar dat ik wat hoger zal waarderen.
Qua draagcomfort verdient de hoofdtelefoon nog wel wat aandacht, maar het geluid is subliem en in mijn auditieve visie overtreft dit toestel hiermee - bijvoorbeeld - de Sennheiser PX100 ruimschoots

akggetest 22-09-2006

Ik houd van goede geluidsweergave en was vroeger een HiFi freak. De meeste
beoordeelde producten vallen bij mij door de mand. De euforistische commentaren
zijn m.i. vaak geschreven door personen die een ghetto-blaster al HiFi vinden.

Op het gebied van koptelefoons heb ik van alles getest, t/m grote Sennheissers
en Beyer's Wanneer je muzieksmaak ook dance muziek bevat wil je een krachtige
bass hebben. De enige die dit leveren kan is deze koptelefoon van AKG. Prachtig
geluid en goede bassbeats, strak, crisp en alleen bij slechte opnames of
bass-boost ingeschakeld op de equaliser+hoog volume gaat de bas vervormen. Hoog
en midden ook goed, geen scherp geluid.

Enige minpunt: draagcomfort. De metalen beugel is wat omslachtig uit te
schuiven en schiet snel terug in de transport-stand en klemt na een tijd
strakker op de oren dan andere koptelefoons. Dan krijg je plakoren.

Wil je echter goed geluid uit je iPod en luister je ook naar Dance en Rock dan
is dit de koptelefoon waar je voor moet gaan. M.i. veel beter dan bvb de
Sennheiser CX-100/200