Sony MDR-EX71SL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-EX71SL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Mr Arnoud 06-09-2008
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Deze doppen gebruik ik al jaren, ik denk zo'n inmiddels wel zo'n 5 jaar. Ik heb ze gebruik in combinatie met mijn iRiver mp3 speler... de kenner zal weten dat deze mp3 spelers een supergeluid hebben (heel wat beter dan die iPod rommel). Helaas inmiddels al wel het 3e setje hiervan, want ze houden het gemiddeld iets meer dan een jaar vol, daarna gaan ze stuk (ondanks dat ik vrij zuinig op ben).

Dat is dan ook meteen het grootste nadeel van deze doppen... ze gaan na iets meer dan een jaar stuk. Ik weet niet of dit een specifiek probleem is van deze dopjes, of dat alle dopjes hier last van hebben. Voorgaande doppen gingen ook altijd vrij vlot kapot, dus ik denk dat het een algemeen probleem is van oordopjes.

Maar voor de rest... ik vind het geweldige doppen! Mooie diepe bassen, geen schelle geluiden, gewoon super! De bassen klinken (met de juiste hardware) gewoon als subwoofer bassen, met als verschil dat je de bassen niet kan voelen in je buik... maar het geluid is wel hetzelfde.

De dopjes schijnen van een soort siliconen materiaal te zijn, ze zitten dan ook wat lekkerder dan de goedkope variant (die je vaak bij SonyEricsson telefoons vindt).

Inmiddels is mijn 3e setje bijna aan vervanging toe... en ze zullen worden opgevolgd door een nieuw setje van deze doppen. Ik kan ze iedereen aanraden!

Pietertjuh 23-06-2008
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Heb de oordopjes al ruim 2 jaar...ben er dan ook erg zuinig op. Ik verbaas mij nog steeds over de erg goede klank van deze erwtjes.
Ik gebruik deze headset op mijn mobiel als mp3 speler, jammer genoeg wil het volume niet hard, maar het is prima te doen zo. Vooral bij fmradio op mijn mobiel is het geluid zeer transparant en sprankelend.

sam3000 03-02-2008

Ik heb de doppen nu ruim 1/5 jaar, en heb ze zeker 6 tot 8 uur in. Per dag
(geen irritatie, als gegoten)
Gisteren is er een draadje los gekomen in de linker speaker. Wat verlijmt is allemaal, dus niet te demonteren.
Toch maar besloten, naar wat internet onderzoek, om in de winkel snel dezelfde weer op te halen. Daar ze online veel duurder zijn!

En je dan ook nog lang moet wachten, blus vooraf betalen en maar wachten of ze ook komen.
Sony . altijd beter!

RollsRoy 18-11-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Ik heb deze oordopjes ongeveer anderhalf jaar en ze hebben de geest gegeven. Tenminste het linker oortje werkt niet meer. Ik had dit nog al eens een keer gehad, maar toen had ik het gaatje in het vliesje weer open gemaakt (met behulp van een geodriehoek) en toen deden ze het weer. Maar nu lukt het niet meer. Maar ik denk dat anderhalf jaar niet slecht is voor intensief gebruikte oortjes. (ik heb ze per dag gemiddeld een uur of drie-vier in). De geluidskwaliteit is perfect. Sommigen zeggen dat het alleen de lage tonen fatsoenlijk worden weergegeven maar dit probleem is makkelijk op te lossen door op je mp3speler de equalizer instellingen te veranderen. Ik was en ben erg tevreden over deze oordopjes.
Ga ik dezelfde kopen? Nee, want ik wil eens iets anders. Ik ga denk ik voor de AKG, die zijn goedkoper. De Sony oordopjes kan ik wel aanbevelen. Ik had voorheen allerlei goedkopere oordopjes (zowel in ear als niet in-ear tot 25 euro), maar dit was toch een flinke stap omhoog (50 euro) maar de kwaliteit van het geluid was een stuk beter meer dan twee keer zo goed. Die goedkope vielen mij constant uit, maar de Sonys bleven stevig zitten. Het korte kabeltje is handig als je de kabel eens uit de knoop moet halen, maar heeft verder weinig meerwaarde. Het doosje wat erbij zat, is wel heel erg handig, zo verlies je de opzetstukjes niet.
Kortom ze hebben een goede dienst geleverd

Mr Faberonus 29-08-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Ja wat kan ik zeggen over deze dopjes.
In de periode gekocht dat toen ik kieskeurig
nog niet kon & d8 dat duur ook altijd beter
was ;p Nja de dopjes vallen me tegen op het
vlak v/d bas. Als je een fervent hardcore
liefhebber dan zul je genieten van dergelijke
bas. Ik luister echter verschillende soorten
muziek en ik vind de bas bij deze oordopjes
gewoon wat te over de top, het klinkt gewoon
niet bij alle soorten muziek okay naar mijn smaak.
Maar een ieder zal het voor de rest met me eens
zijn dat de geluidskwaliteit dik in orde is.
Maar ja wat wil je voor dat geld :'(

MarcelK 12-08-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Prima koptelefoon en zeker een aanrader voor de dance liefhebber i.v.m. de goede Bass.
(werkt ook prima op klassiek trouwens)

Ben je een purist of iemand die naar Jazz /klassiek luistert, zonder een vette Bass, lekker een Sennheiser nemen.

Het is een In-ear koptelefoon, en zoals deejay al merkte, moet je hem wel IN je oortjes stoppen, net als oordopjes tegen geluid.
Voordeel is dat je nu een rijke klank hoort.
Nadeel (of voordeel) is dat je geen omgevingsgeluiden meer hoort. Dit kan in het verkeer wel eens lastig zijn.
Ik heb nu 4 koptelefoons liggen en dit is de beste.

Kwaliteit ben ik wat minder over te spreken.
Het zilveren dopje waar de oortjes uitsplitsen is al afgebroken en de draad ligt bloot.
Ik ben me bon kwijt en sja.. dan is garantie een lastig probleem. (en ja, ik ben zuinig met me spulletjes)

deejay 20-06-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Gisteren deze dopjes gekocht n.a.v. veel goede reacties via kieskeurig, o.a. dat het geluid nog voller zou zijn dan uit de stereo.

Mijn keus ging tussen de koptelefoon px 200 van sennheiser en deze ex71 en vooral voor mp3 gebruik en voor gebruik i.c.m. een helm ging mijn voorkeur uit naar de laatste onder de 'voorwaarde' dat de geluidskwaliteit van de doppen niet onder zouden doen voor de telefoon.

Ik las veel over het inspelen van de dopjes waarna het geluid pas goed tot zijn recht komt.
Zo gezegd zo gedaan.
Meteen uit de winkel waren er nauwelijks lage tonen hoorbaar, heb hem vanaf 18 u gisteren tot 12 u vandaag op flink volume laten 'draaien', 18 u non stop dus.

't Was behoorlijk beter geworden en er kwam op het eerste gehoor best een mooi rijk geluid uit.

Bijwijze van test gebruikte ik mijn stereo die meteen de boxen uitschakelt en alles naar de jack stuurt bij inpluggen.
Mijn verbazing was groot toen het leek alsof de lage tonen compleet werden weggemaaid en er alleen wat hoge soep overbleef!

In gedachten zag ik me mijn ongenoegen al afreageren op de verkoper van de winkel, had ik de inhoud van een brief aan de consumentenbond al klaar en propte ik de kassabon weer in mijn portemonnee om de doppies in te ruilen voor de px200.
Wat te hoge verwachtingen al niet met je doen.

bij wijze van laatste redmiddel kreeg ik het idee om de sony's zo ongeveer tot aan mijn trommelvlies in mijn oren te proppen.
Wel eerst even de kanalen schoonmaken om een bittere nasmaak te voorkomen.

Deze was echter niet bitter maar honingzoet!

Ze bleken ineens de sound tevoorschijn te toveren waar ik op gehoopt had!
Ik had ze voorheen wat losjes in mijn oren gedaan omdat ik dat gewend was van de 'watjes' die ik daarvoor had,
het standaard cheapie setje wat standaard bij een mp3-speler zit.

Bassen zijn mooi diep en overall produceren ze een rijk en (misschien wel te) gedetailleerd geluid.
De eerdere vergelijking met een stereoset is mijns inziens inderdaad een terechte.

Belangrijk is dus ze ongeveer vast te schroeven in je oren - wat meer realistisch: de doppen goed aan te drukken tot echt in de gehoorgang - en het geluid is ronduit top!

Voor onder een helm zijn ze ook stukken beter geschikt dan de standaard gewatteerde dopjes.
Ze blijven goed op hun plaats zitten alhoewel het lichte 'loskomen' door de schuifkracht van de helm bij het opzetten enigszins ten koste gaat van de geluidskwaliteit.
Maar laat ik daar vooral niet over zeuren, ze zakken niet 8 van de 10 keer mee naar onderen en mijn doel wat dat betreft is dus ook bereikt.

Conclusie: topdopjes, prima te combineren met helmdracht.

VD73 07-03-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Erg fijne oordopjes. Aan alleen de oordopjes zonder verlengsnoer heb ik al genoeg, dus dat scheelt weer een hoop losse lange snoeren onder mijn jas in de trein.
Ik moest even wennen aan het ïn-ear fenomeen. Maar dit went snel. Kan je je ook goed afsluiten van je omgeving als er veel lawaai is. In het begin was ik nog niet echt kapot van het geluid. Erg dof en de lage tonen kwamen maar niet los. Een loopje van een basgitaar b.v. was nauwelijks hoorbaar. Maar na een paar dagen spelen gingen ze steeds beter klinken. En nu gebruik ik echt niets anders meer. Echt een lekker geluidje. Lekker volle diepe bas die nauwelijks vervormt, zelfs bij harder volume niet. Zowel voor Dance muziek als gewone pop. Alles klinkt lekker met deze dopjes. TOP!!

Frank Willems 21-01-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Ik heb al heel wat in-ear koptelefoontjes geprobeerd en ik heb nog geen betere gevonden! Het geluid is heel mooi vol, echt alle toongebieden komen goed tot hun recht. Ik gebruik ze veel in de trein en met dat omgevingslawaai erbij is het ideaal dat ze zo goed aansluiten. Ook voor je omgeving is het prettig; niemand hoeft ongevraagd mee te luisteren, want doordat je het omgevingsgeluid zo sterk dempt, kun je ook op een lager volume toch goed luisteren. Mijn vriendin is sinds kort ook helemaal 'om' en dat wil wat zeggen want ze is is erg kritisch! Wat de kwetsbaarheid betreft; het belangrijkste is dat je nergens achter blijft hangen met je kabel, want dan is het meteen kapot. Sinds ik hem onder mijn kleren draag is me dat niet meer gebeurt.

denonsound 04-01-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Ik heb deze in-eardopjes meer dan een jaar en ik vind ze beter dan mijn shure
in-eardopjes. Je moet deze oordopjes wel minimaal 24 uur inspelen en dan merk
je echt dat het geluidskwaliteit top is. Mensen die ze naar 2 dagen terug
brengen hebben hun oordopjes nooit ingespeeld en dat is zonde, want in het
begin is de geluidskwaliteit een beetje dof. Goede boxen moet je zelf een paar
weken inspelen. Maar ja veel mensen zijn gewoon onwetend of erg ongedurig.

Marcel S2007 1 03-01-2007
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Heb het een 2 dagen in bezit gehad.
Het zat niet echt lekker en wat ik van de geluidskwaliteit verwacht had vond ik
het zwaar tegenvallen.
De hoge tonen klinken verder wel goed, lage tonen konden ook beter en het
midden gebied viel ook tegen.
Had wel wat meer verwacht voor de prijs.
Ik heb hem na 2 dagen omgeruild voor een Sennheiser PMX60. Dat is wel een
koptelefoon formaat maar die klinkt in elk geval wat voller en beter en komt
ook nog bij dat die iets goedkoper is.
Kan zijn dat het moeilijk is om echt goede kwalitatieve oordoptelefoontjes te
maken omdat ze kleiner zijn dan die gewone hoofdtelefoons.
Het heeft mij wel een beetje moeite gekost om mijn geld terug te krijgen, wat
ik mij wel een beetje voorstellen maar ja, je kan het helaas niet eerst
uitproberen. Laatste opmerking ze zitten ook niet echt lekker.

Marrel 02-07-2006
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Geluid is perfect, diep en vol geluid. Werkelijk super! Heb ze nu een aantal
dagen dus kan niets zeggen over de duurzaamheid. Ze passen goed in mijn oren en
geluiden van buitenaf hoor je niet of nauwlijks meer dus uitkijken in het
verkeer!!
Geld dubbel en dwars waard.

Costyn 26-06-2006
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Ik heb deze koptelefoons al een aantal jaar in gebruik. Het geluid is werkelijk
fantastisch; ik heb nog nergens anders zulk vol en helder geluid gehoord, zowel
niet uit speakers als uit koptelefoons.

Enige jammere is, zoals een andere gebruiker al schreef, ze zijn erg kwetsbaar.
Het eerste paar wat ik had ging stuk (rechter oordop deed het niet meer), was
nog binnen garantie, heb toen een nieuw stel gekregen. Deze hebben het ongeveer
anderhalf jaar volgehouden toen ging weer het rechteroor stuk. Ik heb ze toen
weten te repareren, en dat gaat nu al weer meer dan een jaar goed.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ze elke dag gebruik, dus ze krijgen wel het
nodige te verduren.

Als ze stuk en ik kan ze niet repareren ga ik zeker weer en setje kopen. Ze
zijn absoluut de prijs waard.

Vriess 03-06-2006
Geschreven voor: Sony MDR-EX71SL

Best wel behoorlijk goed geluid!! Helder in de hooge tonen en een heerlijk
warme bass. Verder prettig om de dragen, zelfs de hele dag. Ook de prijs vind
ik schappelijk. MAAR!! Het snoertje gaat de hele tijd kapot!! Deze is gemaakt
van een siliconen rubber wat boter zacht wordt bii warmte, daarna poreus wordt
bij blootstelling aan transpiratie en vervolgens scheurd en weg teerd. In een
jaar tijd heb ik al 3 nieuwe koptelefoons gekregen en van Sony en dat vind ik
niet normaal. Een nette service Sony, maar zulke slechte kwaliteit van de
gebruikte materialen....dat ben ik niet van jullie gewend en dat accepteer ik
ook niet!!. Ik kijk even hoe lang ik nieuw koptelefoons kan krijgen maar ik
koop deze niet weer.