Shure E2c white

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Shure E2c white op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Nieck1 04-04-2009

----------Update review, 4-4-2009-----------

Vervolg op mijn reactie van 14/03/2009.

Inmiddels heb ik na 3 weken wachten een nieuw (!) setje Shures SCL2 gekregen. Wetende dat de garantie al maanden was verlopen, heeft Shure mij toch dit setje aangeboden! Wederom bewijst Shure zich in de kwaliteit van hun After-Sales! Hulde voor Shure!

Nu rest ze nog slechts een curciaal ding uit te voeren, namelijk: het verbeteren van de kabels. De SCL2 is namelijk nog steeds voorzien van de 'stugge' kabels, die de oorzaak zijn van de snel voorkomende kabelbreuken.

----------1e review, 14-3-2009----------
Allereerst het belangrijkste: de kwaliteit van het geluid. Dit is mijn inziens perfect! Mede dankzij de prettige zit van het oordopje in mijn oor beleef ik de muziek een stuk intenser. Je hoort nauwelijks meer omgevingsgeluid zelfs wanneer ik mijn iPod betrekkelijk zacht zet. Dit scheelt weer in de batterijduur!

Helaas moet ik alleen mededelen dat ik in ongeveer 2 jaar 2 setjes heb versleten. Het eerste setje was een E2c Black, gevolgd door een SCL2 die ik gratis als vervangend product kreeg bij het aantonen van mijn defect, de welbekende draadbreuken. Ze hebben hier niet moeilijk over gedaan, echter zat ik toen nog in de garantieperiode. Twee weken geleden is ook de SCL2 aan een draadbreuk gesneuveld. De verkoper gaf gelijk toe dat de kabeltjes erg stug waren, en dat ze Shure hiervan op de hoogte hebben gesteld. Nu maar afwachten hoe coulant ze zijn. Ik heb er wel vertrouwen in als ik eerlijk ben, ondanks dat ik geen garantie meer heb...

Ik hoop dat Shure nu eens eindelijk wat leert van de vele setjes die ze met draadbreuken terug krijgen! Nogmaals, aan de kwaliteit van het geluid ligt het niet!

Ed Palermo 05-11-2008
Geschreven voor: Shure E2c white

Klinkt allemaal prima hoor, maar heb ik minder dan 3 jaar tijd al twee setjes versleten. Bij beide zelfde probleem. Op een gegeven moment gaat er ergens in de draad het contact verloren waardoor ze gaan kraken of helemaal geen geluid geven. Vorige keer wel nieuwe gekregen dus de service is prima maar kwaliteit is slecht. Zeker voor die prijs.

Roland1969 22-12-2007
Geschreven voor: Shure E2c white

Absolute afrader wat mij betreft. Dopjes ca 3 maanden geleden aangeschaft in combinatie met Samsung MP3 speler. Behoorlijk wat geexperiminteerd met de sleeves zoals aangegeven in de overige reviews maar dat had weinig resultaat. Blikkerig geluid en ielige basweergave. Zwaar teleurgesteld over de geluidskwaliteit, in deze prijscategorie verwacht ik meer van een in-ear hoofdtelefoon.

bende 06-12-2007
Geschreven voor: Shure E2c white

Goeie geluidskwaliteit, echter.... je bent wel even bezig om dat te bereiken, en dan bedoel ik niet vooraf, maar altijd als je muziek wilt luisteren. Het is een heel gedoe om ze goed en diep in je oren te krijgen, de kabeltjes over je oren weg te werken. Uiteraard is het belangrijk dat je de goede sleeves gebruikt. Als ze niet diep genoeg in je oor zitten dan heb je weinig bass. Nadeel is dat je tijdens het lopen je voetstappen door je oren hoort bonken. Een ander nadeel is dat je omgevingsgeluid grotendeels weg is waardoor je goed op moet letten, je hoort geen auto meer aankomen.
Maar je hebt in iedergeval geen last meer van ruis.
Ik gebruik ze eigenlijk alleen nog maar met mijn bandje als in-ear monitor op het podium, vind het te veel gedoe om elke keer ze optimaal in te brengen.

willem01 28-11-2007
Geschreven voor: Shure E2c white

Griezelig perfect. Het kost even wat tijd om ze goed in te spelen en de juiste sleeves te vinden. Maar het is absoluut de moeite waard. Heb hiervoor de Sony EX90LP gehad. Maar die halen het dus niet bij deze Shures. Uitermate tevreden.

Anoniem 27-07-2007
Geschreven voor: Shure E2c white

Een jaar of zo anderhalf, twee geleden kocht ik van Shure eerst de E2, die ik niet slecht vond, maar toch minder goed dat ik had gehoopt. Ik moet daarbij zeggen dat ik hem ook nog gebruik bij een erg goeie MP3 (de IAudio X5), en vooral naar klassiek luister (in dit gezelschap hier zal ik dus wel een vreemde eend in de bijt zijn). Maar klassieke muziek is natuurlijk net zo veeleisend als welke andere muziek ook. Een beetje flinke opera heeft ook een immens geluidsspectrum. Als koptelefoon bij mijn vaste installatie gebruik ik een bedrade Sennheiser, die nu eenmaal onovertroffen is. En het kan best zijn dat dat een rol heeft gespeeld bij mijn kritische oordeel over de E2. Hoe dan ook, Ik heb toen besloten de E5 aan te schaffen, die op dat moment hier nog waanzinnig duur was (en die ik dus elders heb gehaald). De huidige (tri) E530 is de nieuwe opvolger van de E5 (die nog dual was).
Inmiddels ben ik over de E5 zeer tevreden, het geluid is geweldig, genuanceerd, helder, met mooi hoog en mooi laag (al vermoed ik dat bass voor popliefhebbers belangrijker is dan voor mij). De volumesterkte is subliem. Als je bij sommige geluiden die je uit je dopjes hoort komen, om je heen kijkt om te zoeken waar het vandaan komt, zo natuurlijk klinkt het, dan is geluid niet slecht. Maar, en daarom schrijf ik dit stukje, Want hert geldt voor de E2 net zozeer als voor de andere Shures, zowel de keus van de sleeves, als de manier waarop je ze in je oren doet, luistert heel nauw. Als je het niet goed doet, is het draagcomfort niet optimaal, en nog veel belangrijker, de kwaliteit van het geluid hangt in hoge mate samen met de diepte warmee je ze draagt. Als ze te groot zijn, sluiten ze je oor zover af dat je, als je loopt, een bonkend geluid mee hoort bij elke stap die je zet en komen ze ook niet diep genoeg. Achteraf vermoed ik dat ik de met de E2 niet geduldig genoeg geweesst ben. Tegelijkertijd is het werkelijk zo dat je de immense kwaliteit van deze dingen pas hoort als ze zover mogelijk in je oren zitten. En het is zodoende de kunst het midden te vinden tussen diepte en omvang van de sleeves, en die is voor iedereen anders. Niet voor niets kan Shure ze ook echt op maat maken voor professionele musici. Na een tijdlang de foam (middelmaat) te hebben gebruikt, heb ik nu al een tijd de grijze rubberen in (één met large - links - en één met medium (rechts). De E2 heb ik aan mijn neefje gegeven, voor bij zijn IPod. Hij vindt ze niet hip, maar ervan af wil hij niet meer. En dan zeg ik: jochie, koop een echte MP3. En dan, tot slot, erger ik me natuurlijk vooral aan de prijs van die sleeves, want ze zijn verrekte kostbaar. Stiekem overweeg ik de aanschaf van een E530. Je zou die dingen eigenlijk moeten kunnen kopen als upgrade, net als met Vista.

eelco1988 27-05-2007
Geschreven voor: Shure E2c white

Wat een fantastische oordopjes.
In het begin was ik wat te overhaast, ja dat heb je als je wat nieuws hebt maar na de 20 uur ruis echt fantastisch.
Hiervoor alleen Philips maar door de snelle slijtage van meer dan 5 oordopjes in 3 jaar en steeds na de garantie heb ik voor Shure gekozen.
Eigenlijk heb ik deze oordopjes heel impulsief gekocht en daar heb ik zeker geen spijt van.
Het mooie van deze oordopjes is dat ze eigenlijk minimaal 192kbps nodig hebben en dat de andere merken je voor de gek houden dat het verschil niet hoorbaar is in vergelijking tot 128kbps.
Zorg dus ook wel dat je goede mp3's hebt als je de kwaliteit van deze oordopjes test.
Het geluid komt bijvoorbeeld heel breed over en het lijkt net of het om je heen gespeeld wordt.
De oordopjes zijn erg fijn als ze goed zitten maar als je niet op let kunnen ze wat onprettig zitten en pijn gaan doen.
Daarnaast vraag ik me af wat de E3c en E4c presteren als deze oordopjes al perfect zijn.

peter centimeter 09-05-2007
Geschreven voor: Shure E2c white

Ook ik was de eerste keer zeer teleurgesteld in het geluid van deze doppen. Mijn dopjes van € 3,50 klonken beter... Mijn Fout!
Ten eerste gebruikte ik de verkeerde 'sleeves' zodat ze niet goed in mijn oren zaten.
Ten tweede waren ze nog niet ingespeeld.
Inmiddels kan ikniet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben met deze doppen! Omgevingsgeluid wordt heel goed afgeschermd (dat is natuurlijk soms een nadeel). Op de fiets hoor je geen hinderlijk windgeruis meer! Ook heel belangrijk is ook dat anderen geen geluid horen. Je kunt hem dus met een gerust hart in het openbaar vervoer gebruiken zonder dat de gehele coupe of bus 'meegeniet'.
Volgens zeggen zijn de duurdere modellen nog beter, maar zelfs met een relatief goedkope MP3 speler ben ik hier meer dan tevreden mee!

Frank1972 05-04-2007
Geschreven voor: Shure E2c white

Deze oordoppen zijn dus echt goed! Ik ben zelf een audiofiel en ben dus zeer kritisch. Toen ik deze doppen ontving, was het geluid niet goed. Ik was heel verbaasd nadat ik zoveel goede reviews had gelezen. Hoe kan dat nou? Op het internet heb ik gelezen dat je deze doppen 20 uur moeten laten inspelen om zo de speakertjes los te maken. Hierbij kun je het beste ruis gebruiken en op 50-75% van het volume laten inspelen (voor ruis...zoek pinknoise). Nadat ik dat gedaan heb, klonken ze fantastisch! Heel gebalanceerd, niet schel, strakke volle bas, zeer veel detail..etc....
Tevens moet je tijd nemen voor de juiste fit van deze doppen maar neem hiervoor veel tijd en geduld...wordt beloond! De geluidisolatie is ook top. bij weinig volume het complete spectrum...toppie! Aan het dragen van deze doppen moet wel even wennen.
Ik heb het idee dat mijn Ipod Nano net iets vermogen tekort komt om deze doppen helemaal te laten pieken....maar je...je kunt ook niet alles hebben...
Ik raad deze doppen zeker aan maar neem je tijd voor het inspelen en passen (een goede fit geeft een goed bas....geen bas...dus geen goede fit).
Ik ga weer verder luisteren.....

Beek434 18-02-2007
Geschreven voor: Shure E2c white

Tsjonge, wat een pret met deze oordoppen. Ik gebruik hem in combinatie met een Ipod Nano en deze oordoppen zijn aanzienlijk beter dan die er bij worden geleverd. Je bent er meer geld voor kwijt, maar het grote genieten kan dan ook wel beginnen.
Ben zelf liefhebber van rock muziek en zat me altijd dood te ergeren aan het gebrek aan bass als je lekker beukende muziek wilt horen. Maar die tijden zijn voorbij!!Dik kippevel bij Vertigo van U2 of .....
Kortom, ik ben dik tevreden. Alleen duurzaamheid is nog een vraagteken, want ik heb ze nog maar een maand. Zal de tijd leren.
Draagcomfort is in ieder geval goed. Het is in het begin een beetje wennen, maar dat is snel achter de rug.

Ik reis zelf regelmatig per vliegtuig en dan zijn dez doppen helemaal super. Je hoort zelfs bijna de vliegtuigmotoren niet meer.

Bijgelevered worden een speciaal doosje om de reserve-onderdelen en de doppen zelf veilig kunt opbergen.

Resume: KOPEN!

Dikke Doktor 30-10-2006

Kheb deze doppen nu ongeveer 2,5 maand. Ze zijn wel ietsje duurder dan de
gemiddelde (flut) doppen. Ik gebruik ze voor op mijn iPod en ze zijn ook vele
malen beter dan de meegeleverde doppen, waarvan apple zegt dat ze van
hoogwaardige kwaliteit zijn (niet dus). Het omgevingsgeluid wordt bijna geheel
weggenomen, waardoor je niemand om je heen hoort praten, geen gesuis van de
wind en geen gebonk in de trein van de rails! Alleen de muziek waar je naar
luistert. Dit doordat de dopjes geheel je oren ingaan dmv een soort buisje met
silicone, hard plastic of rubberen vormpjes eromheen. Nu denkt iedereen, mwaaaa
das superslecht voor je gehoor! Ik ben juist van mening van niet, aangezien je
toch alleen je muziek hoort en geen omgevingsgeluiden. Daardoor hoef je ze
niet zo hard te zetten.
Mocht je desondanks toch in de trein zitten en toch het volume vol opendraaien,
dan heeft niemand er last van. Geen mensen die je aan zitten te kijken of lopen
te schelden dat ze van jouw mp3 speler mee kunnen genieten.
Het geluid uit de doppen is superrr, een mooi vet en dik laag geluid waar je
eigenlijk alleen het gevoel en gebeuk in je buik bij mist zoals bij concerten
en andere feesten het geval is! Voor de grap maar eens een enge film of serie
(prison break) opzetten, deze doppen gebruiken en je zit te shaken in je stoel
(misschien nog wel iets ergers...)! De doppen zijn geschikt voor ieder oortype,
ze leveren standaard 3 maten vormpjes mee (in totaal dus 9 verschillende
soorten en maten).

Ook worden ze mooi weggewerkt achter je oor langs, het zit totaal niet
vervelend en/of in de weg. In het begin is het even oefenen met in doen.

peter196 18-06-2006
Geschreven voor: Shure E2c white

Wat een verschil met de gemiddelde set oordoppen!
Ik had hiervoor sennheiser mx400, maar deze zijn toch wel een klasse beter
hoor; het laag wordt zeer gedetaileerd en strak weergegeven, midden tonen
worden eveneens super weergegeven, hoge tonen blijven volgens mij iets achter.
Je hoort opeens dat er meer detail (instrumenten) in het geluid zit. Bij de
gemiddelde oordoppen wordt het geluid vaak afgevlakt, bij deze hoor je dat er
veel meer muziek in zit.
Heb ook 3 weken de creative EP 630 gehad, lage tonen waren ook top, alleen
klonken ze nogal schel, ook na het inspelen.
Het is wel even oefenen met inbrengen, maar als ze eenmaal in zitten, voelen ze
goed en niet irriterend aan.
De (stevige) snoertjes gaan voorlangs over je oren naar achteren waarna je het
naar keuze van voren of achter kan dragen. Voordeel hiervan vind ik dat ze niet
zo snel uit je oren schieten als je het snoer te hard aanraakt.
De doppen moeten nog even inspelen ben benieuwd hoe ze dan klinken.
Voor mij krijgen ze nu al een dikke 10!

peter 01 21-05-2006

geweldige geluidskwaliteit,nog veel beter dan de sony ex71 waar ik ook zeer
content mee was maar waar de kabel helemaal van kapot ging,daarna op zoek
gegaan naar nog betere kwaliteit dopjes en die gevonden in the shure wel weer
wat duurder maar voor mij iedere euro waard,ze zijn wel iets lastiger aan te
komen maar ik heb ze bij een instrumentenwinkel gehaald die waren ook dealer
van shure!