Bose Quiet Comfort 15

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose Quiet Comfort 15 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Jan Hadders 25-08-2017

Slechte levensduur QC15

Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

De QC15 in februari 2014 aangeschaft. Alleen gebruikt tijdens vakantie(vluchten). Uiterlijk verkeert de hoofdtelefoon nog in nieuwstaat.
Echter nu al defect. Controle lampje brandt niet. Nieuwe batterij gebruikt.
Volgens Bose valt de hoofdtelefoon niet meer te repareren. Tegen betaling van € 225,00 kan ik wel ter vervanging een nieuwe QC15 krijgen, zonder toebehoren. Ben niet op het aanbod ingegaan. Veel te veel geld voor een oud model Bose hoofdtelefoon. Blijkbaar een weggooiartikel van slechte kwaliteit.
Product voldoet uiteraard niet aan mijn verwachtingen en is veel te snel defect.
Bose is blijkbaar niet vatbaar voor slechte ervaring en is niet coulant.
Voor mij geen Bose meer.

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Prima zitcomfort
  • Prima noise canceling

Minpunten

• Slechte levensduur
  • Gebruikte materiaal voelt niet altijd degelijk

Kees 05-03-2017

Goede geluidsdemping, slechte bouwkwaliteit

Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Heb de Bose QuietComfort 15 nu drie jaar in bezit gehad en bijna uitsluitend tijdens vliegreizen gebruikt. De oorschelpen zijn volledig kapot en ook het klepje dat de batterij afschermt is stuk en moet met een stuk plakband worden vastgezet. De demping van omgevingsgeluiden is wel prima en het geluid van de speakers is voldoende.

Pluspunten

• Demping omgevingsgeluid
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Zeer slechte bouwkwaliteit

Johannes 05-11-2016

NIET kopen!

Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

De Bose Quitcomfort 15 die ik na een impuls gekocht heb, valt na 10 uur dragen, al uitelkaar.
De oor schelp kussens zijn van een zeer zachte kwaliteit en viel na 3 vluchten van elk 4 uur al uitelkaar.
Het resultaat is allemaal zwarte vlokken op je kleding.
Garantie bij Bose is niet aanwezig want ik zou de oorschelpen niet correct behandeld hebben.
Dus 375 euro kwijt.

Peter 22-10-2016

Perfecte ruisonderdruking. Matige kwaliteit oorkussens

Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Bose is een merk van je van houdt of niet. De Quit 15 voldoet beter dan ik had verwacht aan geluidskwaliteit. Het noise onderdrukking systeem is de beste die ik. (had eerder een Senheiser en die was heel matig en onvergelijkbaar met Bose). Niets dan lof dus, BEHALVE DE LEVENSDUUR VAN DE OORKUSSENS. Zeer matig en eigenlijk een schande voor een merk wat kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Toch iets wat je aan het denken zet, voor zo'n duur apparaat. De kosten van bijna 40 Euro voor vervanging staan niet in verhouding. Jammer....

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Batterij levensduur
  • Comfort
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Levensduur oorkussens
  • Prijs om deze te vervangen

Eknaapen 25-06-2015
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Zeer slechte kwaliteit van de oorkussens. Ik heb de headset 2 jaar in mijn bezit en gebruik deze enkel tijdens het vliegen. (6-8 x per jaar) Erg weinig dus. Toch zijn de oorschelpen al kapot. Ik heb ook naar de nieuwe modellen gekeken maar verwacht hetzelfde resultaat. Bose geeft ook niet thuis en reageren helemaal niet. De prijs en kwaliteit van het products staat dus absoluut niet verhouding.

Jan Hadders 09-07-2014
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Gekocht vanwege de zeer goede geluidsisolatie en draagcomfort; over de oren en niet op de oren. Eigenlijk voor mijn vrouw gekocht, ook gezien onze a.s. reis naar Amerika.
Wat geluidsweergave betreft zijn er in deze prijsklasse betere (gesloten) hoofdtelefoons. Ben ook in het van een Denon AH-D2000 hoofdtelefoon (iets ouder al). Klink echt beter en verfijnder. Bose is niet voor de audiofielen onder ons.
Uiteraard betaald men niet alleen voor de geluidskwaliteit, maar eigenlijk ook voor het zeer goede geluidsisolatiesysteem. En dat doet 'ie zeer goed.

s-Hertogenbosch 17-05-2014
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Wat een waardeloos apparaat. Hij zit goed maar al bij het passen uit de winkel was hij kapot!
De verkoper haalde hem uit de verpakking, sloot hem aan en kreeg maar 1 kant werkend, is meteen retour gegaan naar Bose.
Onvoorstelbaar.
Made in China.

julier 13-03-2015

Het zou best kunnen.
Kortgeleden had ik ook een Bose QC 15 gekocht en die functioneerde ook niet.

Volgens Bose een neppert werd duidelijk a.d.h. van het serienr.

alberta2012 14-05-2014
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Reeds na ongeveer een jaar zat er een breuk in het snoer. Gelukkig is dat los te koppelen en kon het worden vervangen. De batterij is vrij snel leeg. Een keer vergeten uit te zetten en het is gebeurd met de batterij. De koptelefoon doet dan niets meer. Ik gebruik de koptelefoon relatief weinig, misschien een uur per dag maar kan ook maandenlang onaangeroerd blijven liggen. Het noise cancelling systeem werkt prima. Op vliegreizen is het een verademing. Wat mij nu, na ca. 4 jaar gebruik, erg tegenvalt is het feit dat de bekleding van een oorkussen los laat zodat het schuimplastic bloot komt te liggen. Deze zijn wel te vervangen hetgeen 35 euro kost. Bij wat langer dragen gaan mijn oren toch zeer doen, ondanks het zeer zachte oorkussen. Ik heb destijds 350 euro betaald en dat vind ik niet in goede verhouding staan met mijn ervaringen. Dat onderdelen te vervangen zijn is een groot voordeel maar zou voor zo'n dure koptelefoon niet voor mogen komen. Hierbij moet ik wel vermelden dat er een royale garantie op zit van twee jaar en een coulanceregeling van nog eens een jaar. Ondanks dit komt er niet weer tweede Bose Quietcomfort.

Pdrm91 13-08-2013
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Na veel goede verhalen erover gehoord en gelezen te hebben raakte ik als muziekfanaat geintreseerd inde Bose Quietcomfort 15. Ik vond de prijs alleen aan de hoge kant. Nadat ik het online in de aanbieding zag staan voor 329 euro bij soundselekt.com heb ik het maar meteen aangeschaft.

Om te beginnen, ondanks de hoge prijs heeft dit product volledig aan mijn verwachtingen voldaan qua geluidskwaliteit en geluidsonderdrukking.

Geluidskwaliteit:
Ik heb veel producten ervaren zoals Beats by Dre hoofdtelefoons. Dit is toch zeker van een hoger niveau. Het geluid is erg in balans, en het is Bose gelukt om de lage tonen en hoge tonen goed in balans te brengen. Ook de Bass is erg stabiel en nauwkeurig. Mijn ervaring is wel dat de hoofdtelefoon vooral tot zijn recht komt bij akoestische muziek.
Over de Noise Canceling alleen maar lof. De noise canceling werkt zoals het moet werken. het onderdrukt omgevingsgeluid uitstekend.

Vormgeving:
Over smaak valt te twisten, dus de design keuze laat ik in het midden. Wel zie je duidelijk dat het product met in het achterhoofd 'comfort' is ontworpen. De hoofdtelefoon is aardig licht en toch voelt het solide aan. ondanks dat het product een minimalistische design heeft en licht is, vind ik het design erg geslaagd.

Draagcomfort:
Hierover alleen maar lof. de oorkussens zitten precies goed. niet te hard niet te zacht. Gaan ook niet pijn doen aan het oor na een tijdje. Naar mijn gevoel zitten de oorkussen extra comfortabel op het oor door het 'ovale' design ervan.

Conclusie:
Al met al een degelijk en goed product maar met een zeer hoge prijs. Zit goed op het hoofd, geluid is goed en de noise cancellation werkt uitstekend. Echter betaal je dan ook de volle pond hiervoor. Het product is zijn aanschaffingsprijs alleen waard als je de geluidsonderdrukking technologie belangrijk vind. In dat geval is het de beste noise canceling hoofdtelefoon op de markt.

Sylvie13 03-02-2012
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Ik heb deze hoofdtelefoon nu al een tijdje in mijn bezit. Eerst goed moeten overdenken omdat het toch een erg dure hoofdtelefoon is. Gelukkig voor mij ging er iemand naar Amerika en kon ik hem van daaruit mee laten brengen. Dat scheelde zeker honderd Euro.
Maar het zou ook de prijs hier in Europa waard zijn geweest.

De hoofdtelefoon draagt erg goed, je kan hem uren op hebben. Heb ik gedaan in een lange vlucht. Ook daar maakt hij de verwachtingen waar. Totaal geen vliegtuiggeluid maar alleen maar muziek, zelfs rustige muziek wordt niet overstemt door achtergrondgeluiden.
Het geluid is ook uitstekend. De batterij gaat langer mee dan ik dacht.
Al met al zijn geld meer dan waard. Zeker aan te bevelen, zeker als je vaker in het vliegtuig zit, of andere achtergrondgeluiden hebt en je toch rustig van muziek wil genieten zonder dat je het extreem hard moet zetten.
Super hoofdtelefoon.

studiolve 02-12-2010
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Zeer comfortabele hoofdtelefoon. De anti-geluidvoorzienning is zeer effectief, met name in de lagere frequenties. Klein beetje ruis zonder geluids-input. Naar enige tijd van inspelen (ja, dat is echt hoorbaar) is het geluid eigenlijk verrassend goed. Niet spectaculair maar ook niet vermoeiend of opdringerig. Open en transparant stereobeeld. Vooral het luisteren met een laag geluidsvolume is een verademing. Niet slecht, ik ben eigenlijk niet echt een fan van dit merk...

Hendrik_1983 01-12-2010
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Ik sluit me aan bij de andere reviewers, maar wil er nog wel een opmerking over plaatsen. Ik heb de eerste keer deze hoofdtelefoon op een vliegveld uitgeprobeerd, wat een superervaring was, maar 290 euro vond ik te veel geld, en de verkoper vond dat ik mijn geld niet moest verspillen aan goedkoperen, omdat alleen deze zo goed was. Daarom heb ik toen niets gekocht.
Later was ik in New York en heb ik hem daar nogmaals geprobeerd, het werkt perfect, maar toen viel me al een irritante eigenschap op. Toch aangeschaft (met de dollarkoers kom je heerlijk uit op 248 euro) en hij werk an sich perfect, maar ik draag hem dus echt alleen in het vliegtuig of in de trein/bus, want anders wordt ik gek van een extra pieptoontje dat je erbij cadeau krijgt.

Het is hetzelfde gevoel in je oren als een trein die ene tunnel inrijdt, een beetje pijn, maar niet pijn van echte pijn, maar een beetje onprettig gevoel in je oor. Als je er op let dan stoor je je eraan, en je raadt het al, ik kan nergens anders meer op letten.

Daarom geef ik hem een 8 voor geluidskwaliteit, want die blijft erg goed, maar omdat de Noice Cancellation niet uit te zetten is, krijgt hij geen hogere beoordeling. Al zou hij dat wel verdienen als dat toontje er niet zou zijn.

martin de Gier 01-08-2012

je prijs verhaal klopt kon hem bij bestbuy kopen voor 299 $ niet gedaan, dus spijt kost hier in NL 350 euro
Ze hadden een demo waar je kon luisteren met een spieker die dat irritante vliegtuig geluid nadeed, hoorde je niets van. Heb op de terugweg naar NL zitten balen. Heb hem niet gekocht omdat men me niet kon vertellen of ik garantie had in NL als ik hem in US kocht

richard1462 14-11-2010
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Ik sluit me bij de vorige 2 aan: uitstekende geluiddemping en prima geluidsweergave. Kost een paar centen, maar ik heb er geen spijt van. Het is een genot om in het vliegtuig een film te beluisteren. Je hoort inderdaad elk detail. Een echte aanrader voor de mensen die "geluidloos" willen reizen. Je komt een stuk "frisser" op de plek van bestemming aan.

NicoYeah 10-06-2010
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Zeer goede hoofdtelefoon. Ik heb al veel hoofdtelefoons geprobeerd en ook in-ear bv. Shure SE115, die wel een mooie bas heeft en zeer goede buitengeluiddemping maar veel te veel hoog. De SE530 die in Luister hoog werd gewaardeerd vind ik wel goed maar weinig detail. Veel hoofdtelefoons en in-ear klinken te scherp of hebben teveel hoog of teveel bas. Met popmuziek lijkt het dan alsof de muziek extra pit heeft. Ik vind dat net als met versterkers: wat erin gaat moet er ook zo uit.
Dus moet je luidsprekers(tjes) testen met akoustische (klassiek) muziek of koren. Dan blijkt dat deze Bose QS15 al deze instrumenten heel natuurgetrouw weergeeft. Strijkers klinken echt mild, bijna net zo fluweelachtig als in een concertzaal. Maar wat bij deze hoofdtelefoon direct opvalt is hij alles laat horen. Ik hoor nu ineens een galmtoevoeging of ik hoor lippen van elkaar komen. Het aanstrijken van snaren is te horen. Op internet en in bladen wordt over de geluidemping postief geschreven en over het geluid minder positief. Probeer deze hoofdtelefoon: hij klinkt geweldig. Ook heel comfortabel. Hij heeft ook een schakelaartje waarmee je hem kan aanpassen aan de hooftelefooningang van een versterker of van een mp3 speler (verschillende weerstand) wat goed werkt. En dat met die vliegtuigen vind ik belachelijk. Hij werkt natuurlijk ook heel goed in de bus of andere lawaaige omgeving. Ik hoopte dat hij ook stil zou zijn op de fiets maar helaas. De microfoontjes vangen de wind op en geven daardoor net zoveel lawaai als andere hoofdtelefoons of je moet regelmatig met je hoofd draaien. De grote harde ritstas is goed voor in een koffer maar ik doe hem dagelijks gewoon in een dubbele plastic zak in mijn tas wat ook goed werkt.Een laatste suggestie: een hele mooie in-ear hoofdtelefoon is: Sennheiser MM50-iP. Deze klinkt ook prachtig zie ook headphoneinfo.com en kost een 1/5 van deze Bose, maar heeft weinig buitengeluiddemping.

IDEFIX2010 16-04-2010
Geschreven voor: Bose Quiet Comfort 15

Super,Ik heb hem direct gekocht na het verschil te hebben gehoord met diverse andere hoofdtelefoons.
De Bose QC-15, volgens mijn ervaring ermee de beste waar voor je geld.
In het vliegtuig is het ook helemaal goed, wat een rust...!