Sennheiser RS 180

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser RS 180 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Vakpa1 17-02-2012
Geschreven voor: Sennheiser RS 180

Wij hebben het favoriete pack RS 180 + HDR-180 (als tweede koptelefoon) gekocht bij internetwinkel pixmania aan gunstige prijs (tweede toestel -50 %), voor uitsluitend gebruik met het TV-toestel voor ons beiden.
Keurige levering op de 3de werkdag na ontvangst van de betaling, zoals aangekondigd. De status van je levering kan je makkelijk volgen op de website en je krijgt berichtjes over de aankomst van het pakket (in ons geval bij het postkantoor).
Eenmaal uitgepakt was alles vlug geïnstalleerd en rechtstreeks aangesloten op de koptelefoonuitgang van de tv.
Er is duidelijke gebruiksaanwijzing (cd-rom) bijgevoegd.
De tweede koptelefoon is identiek aan de eerste maar deze dien je wel vooraf even aan te melden.
Het geheel oogt mooi en de koptelefoon zelf met open klankkast is met zijn 204 g vrij licht, persoonlijk afstelbaar, heeft een prima draagcomfort, de kussens sluiten goed aan op de oren en hij valt/glijdt niet van je hoofd bij voorover bukken. Hij zoekt automatisch het radiosignaal zodat je dit niet plots kwijtraakt door per ongeluk aan een scrollwieltje te draaien. De druktoetsen voor volumeregeling, aan/uit/mute en L/R zijn geïntegreerd waardoor iets moeilijk om vinden in het begin. Wat betreft volumeregeling zal er bij druktoetsen na langere tijd ook geen ruis optreden zoals bij een scrollwieltje.
Met de zender kan je tot maximaal 4 koptelefoons aansturen en deze zijn bovendien makkelijk op te laden bovenop het station, elk afzonderlijk uiteraard.
De zender heeft ook een toets om stemgeluid te accentueren.
De reikwijdte haalt het binnenshuis niet bij mijn vorige combi, de RS 110/120, zoals ook blijkt uit onderstaande reviews als bij deze van de RS 170. Vanaf de derde kamer valt ie bij beweging van het hoofd even uit (geen gewapende betonmuren).
Maar er is geen enkele ruis of getik in de woonkamer zelf waar te nemen.
Wanneer je de ‘mute-knop’ gebruikt blijft het station zenden en gaat niet helemaal uit, wat wordt aangegeven via knipperende led’s. Ook komt er plots geen harde ruis zoals bij de RS120 bij het meer dan 5 minuten stilzetten van het tv-beeld via de hd digicorder. Na het volledig uitzetten dien je de zender terug aan te zetten, dit gaat niet automatisch bij het aanzetten van de tv.
Het toestel heeft een zeer goed geluid, zowel bij hoog als laag. Klinkt helder, transparant, en het volume kan je zowel links als rechts regelen, wat bv. door mensen met een minder goed gehoor aan één zijde erg zal worden gewaardeerd.
Een prima apparaat dus en zeer aan te bevelen om gezamenlijk (of alleen – de RS180 volstaat dan) naar tv te kijken zonder hinderlijke draadverbinding of enig ruis.

PW99 07-05-2012

Dat hier een leverancier 'reviewt' ligt er wel héél erg duimendik bovenop, niet dan?

jahnjahn 09-05-2012

het contactpunt voor opladen is makkelijk te vinden. Er gaat ook een lampje branden als ie oplaadt. pluspunt is dat er standaard oplaadbare batterijen inzitten en geen dure exotische accu's. De review van vakpa is natuurlijk reklame. lees de andere reviews voor een objectiever beeld jahnjahn

sr69 21-04-2012

Kan je ook iets zeggen over de oplader? Mijn huidige set van Philips moet je precies op het juiste punt puzzelen voordat ie bijlaadt. Hoe is dat bij deze?