Sennheiser PMX 680 Sports

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser PMX 680 Sports op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Trully Scrumptious 14-03-2014
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Ik kocht deze koptelefoon in maart 2012. Zit prettig, valt nooit af tijdens het hardlopen, alleen 's winters als ik een strakke muts draag hebben koptelefoon en muts wat ruzie. Geluidskwaliteit is goed. Ook prettig dat je de omgeving nog wel hoort. Ook het meegeleverde klipje is erg handig.
Meestal draag ik mijn telefoon in een heupband, daarvoor is het snoer dat aan de koptelefoon vast zit net te kort, maar dan ook net. Het verlengsnoer is het zwakke punt van dit ontwerp: binnen een jaar was het verlengsnoer kapot, na veel gekraak en andere ellende. Een nieuw snoer (met geluidsbediening) kon ik in Nederland niet vinden, uiteindelijk wel bij Radio Shack in de VS. Maar nu, na een jaar, is ook dit verlengsnoertje overleden: ik heb alleen nog mono geluid en af en toe veel gekraak en ruis. De koptelefoon zelf functioneert nog wel goed, maar ik kan deze niet gebruiken omdat het snoer te kort is.
Heb nu net een nieuwe besteld, ik zie dat hier een langer snoer aanzit en hoop dat deze langer mee zal gaan. De prijs is wel erg omhoog gegaan in deze twee jaar! Betaalde in 2012 nog 40 euro, nu is het 70 euro (maar ik vond een aanbieding voor 60).

Anoniem 04-01-2014
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Ik heb de Sennheiser PMX 680 aangeschaft voor gebruikt bij het hardlopen en heb deze inmiddels ongeveer driekwart jaar in bezit. Door hardnekkige blessures heb ik de koptelefoon helaas maar weinig kunnen gebruiken. Gedurende de tijd dat ik het gebruikt heb vond ik de Sennheiser qua vormgeving handig voor bij het hardlopen, ook al was het draagcomfort niet optimaal. De geluidsweergave is niet meer dan OK voor bij het hardlopen, ik moet immers genoeg omgevingsgeluiden kunnen horen.
Qua bouwkwaliteit had ik al mijn twijfels bij het eerste gebruik en nu ik het hardlopen -en daarmee deze koptelefoon weer heb opgepakt- blijken mijn twijfels terecht te zijn geweest; het geluid aan de rechterkant valt weg. Ik ben ontzettend voorzichtig geweest op de koptelefoon. Ook toen ik hem niet gebruikte, lag hij opgeborgen in een la.

Ik zit gelukkig nog in de garantieperiode, maar ik ben benieuwd naar de oplossing die mij geboden wordt. Alleen vanwege de bouwkwaliteit zou ik deze koptelefoon niet kopen.

Mark R 23-04-2013
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Nou, in aanvulling op mijn eerdere review:
Eind januari de koptelefoon aangeschaft.

De sennheiser begin april retour gezonden aangezien er helaas ook bij mij een kabelbreuk kwam. Altijd zuinig mee omgesprongen en toch geluid aan 1 kant weg of helemaal.

Had er al was slechte berichten over gehoord maar toch de gok genomen en verloren helaas.

Aangezien het product niet meer leverbaar is moet ik op zoek naar een nieuwe...

Mark R 16-03-2013
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Prima ding opzich. Zakt achter op hoofd alleen weleens naar beneden. Gebruik hem bij spinning/rpm. Volumeregelaar in midden is handig, hoef je niet hele tijd naar achterzak te zoeken, naar de mp3 speler. Duurzaamheid moet nog de proef ondergaan, paar weken in bezit.

J.P. Struiving 19-11-2012
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Prima koptelefoon om mee te hardlopen. Zit goed en klinkt goed, geen gedreun zoals bij in-eardopjes.
Enige minpunt is misschien het snoer. De jackplug in de volumecontrole was na één jaar zo gaan oxideren dat het geluid half wegviel. Gelukkig was dat schoon te maken en doet hij het weer. Wel goed onderhouden dus.

Michael Schaper 27-02-2012
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Net een halve marathon mee gelopen. Zit perfect, geen last gehad. Geluid is ook goed. Je hoort ook nog het verkeer wat op zich erg veilig is. Draad bestaat uit 2 delen. Dit is super als je een armband draagt met in mijn geval een iphone. Hierdoor heb je geen last van lange in de wg zittende draden. Ik kon ook gewoon bellen onderweg. Ik weet nog steeds niet hoe dat kan want volgens mij zit er geen aparte microfoon in. Nou ja het werkt in ieder geval erg gied allemaal. Heb via Bax-shop.nl besteld wat een goede keuze bleek. Snelle en goedkope levering. Kortom koptelefoon en webshop aanrader!!

SRB035 30-10-2011
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Zit erg lekker, mooi geluid. Heb alleen nooit kunnen begrijpen waarom dat onhandige volumeknop zo gek zit. Het geluid valt nu aan een kant uit en enige manier om nog enig geluid aan beide kanten te krijgen is om heen-en-weer te draaien.. NOT! Volgens Sennheiser is er niks aan te doen. Dus je begrijpt mijn reactie wel :(

Swongm 04-11-2011

Hallo,

Ik heb net m'n sennheisertje met mono geluid uit elkaar gesloopt. Het snoer vanaf de hoofdtelefoon naar de volumeknop zit gewoon met een din plug in de volumeknop. Kan je eruit trekken en zo in je I pod doen. Alleen is dan wel je snoertje wat kort, maar wel je probleem opgelost. Je kan altijd nog een verlengsnoertje kopen bij Media markt. Mijn hoofdtelefoon is overleden en begraven.

Swongm 03-10-2011
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Ik heb deze hoofdtelefoon in garantie gekregen als vervanging van de verroeste voorganger van dit type (Was ook raar voor een spatwaterbestendige hoofdtelefoon). Was erg tevreden over de hoofdtelefoon, totdat ik ineens geen geluid meer had aan de rechterkant. Sennheiser geïnformeerd, maar ze zeggen dat hij buiten de garantie is omdat de aankoopdatum van de vorige (sept 2009) wordt aangehouden. Ik heb deze vanaf juni 2010 en hij is dus weer kapot. Had meer verwacht van zo'n kwaliteitsmerk.

rooiwynbb 22-06-2011
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Wat een verademing... heerlijk tijdens het hardlopen!
Nu geen geworstel meer met dopjes die uit de oren vliegen en ergens blijven haken waar je niet bijkan.
Dit blijft zitten, en je voelt nauwelijks dat het achter je hoofd, nek zit.
Super product, geeft direct ontspanning omdat je zorgeloos naar je favo muziek kan gaan luisteren.
Niet duur, en voelt prima aan, geluid is ook nog handmatig te bedienen, en nog vast te zetten met een clip. super!

speedyjose 02-01-2011
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

Vandaag gekocht met de nieuwjaarsvoornemens en gelijk mee gaan rennen met Evy :-) Hij zit zeer comfortabel en dat vind ik het belangrijkste. Die band voel ik niet klappen ofzo (daar was ik bang voor). Ik hoor ook nog goed de omgevingsgeluiden, want het is geen in-ear systeem. Voor degene die geluidskwaliteit het belangrijkste vindt, is deze misschien niet zo goed. Je hoort de bas minder. Maar ja, ik heb 'm puur gekocht om te sporten en dan vind ik hem super! Aanrader, ook vanwege prijs/kwaliteitverhouding.

margot 13753 14-11-2010
Geschreven voor: Sennheiser PMX 680 Sports

heb deze sennheiser gisteren gekocht om te dragen tijdens het hardlopen.
mijn oortjes vielen altijd uit.
dat is nu eindelijk verleden tijd!!
het is wel een investering maar zeker de moeilte waard.

het systeem werkt als volgt:
het systeem om je hoofd zorgt ervoor dat de oortjes goed in je oren blijven zitten.
vlak boven de oorschelp "klemt" het systeem tegen je hoofd aan zodat de oortjes niet uit je oor kunnen vallen.
klemmen is alleen wat te veel gezegt eerder zachte druk.
het verlengstuk bevat een volumme regelaar zodat je niet steeds je speler hoeft te pakken om het geluid te regelen.omdat deze vollumme regelaar in een verlengstuke zit kun je die naar eigen wens wel of niet gebruiken.
de oortjes sluiten je oren niet luchtdicht af zodat je omgevingsgeluiden nog goed kunt horen.
handig is ook dat het kabletje maar aan 1 kant van de sennheiser naar je mp3 speler loopt zodat je de sennheiser heel makkelijk om je nek kan leggen en geen gedoe hebt met over je hoofd halen van kabeltjes.

mee geleverd word:
- een stevige hoes waarin je de sennheiser kunt opbergen,
-een gebruiksaanwijzing
-een klip op je kabeltje door te leiden.
-foam stukjes die je om de oortjes kunt doen
-24 maanden garantie.
-water en zweet dicht en je kunt hem volgens de gebruiksaanwijzing onder de kraan schoonmaken.

als met al ik ben er super blij mee.