Sennheiser HD 218i

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 218i op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

gerbenvandenhurk 29-06-2015
Geschreven voor: Sennheiser HD 218i

Ik zocht een koptelefoon met fatsoenlijk geluid en met een gesloten systeem, zodat ik niet teveel van buiten hoor en mijn omgeving niet hoeft mee te genieten met mijn muziek. Ik gebruik hem veel op kantoor.

Hij is goed af te stellen op je hoofd, de oorschelpen kunnen draaien. De druk op je oren is oke, maar na een uur begint het bij mij wel te irriteren.

De geluidskwaliteit viel me niet mee, maar na een paar weken is hij wel aardig ingespeeld en ben ik meer tevreden. Met name hoog en midden is mooi, maar verwacht geen lekkere bas. Ik gebruik hem vooral in combinatie met mijn Nokia Lumia 930 en daar kan ik m.b.v. een equaliser de lage tonen een beetje aandikken. Scheelt wel wat.

Conclusie: fijne headphones, licht, draaibare oorschelpen en dus makkelijk mee te nemen. Er komt geen tasje bij, dat is wel jammer. Geluid is zeker acceptabel, maar ik word er ook niet echt heet van. Moet zeggen dat ik wel kritisch ben. Prijs-kwaliteitverhouding is dik in orde.