GROHE Start Keukenmengkraan - draaibare uitloop - chroom - 30469000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Start Keukenmengkraan - draaibare uitloop - chroom - 30469000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Dennis81 23-08-2024

Mooie elegante keuken mengkraan

Deze Grohe quickfix Keukenmengkraan kun je volgens de handleiding makkelijk installeren met de quickfix, echter lukte het mij niet om de kraan daarmee vast te draaien. De Quickfix kon ik nl over het schroefdraad van de kraan heen schuiven en had geen grip. Gelukkig levert Grohe ook een bevestiging met schroefjes, iets meer werk, maar perfect resultaat. Kraan stevig vast en beweegt niet meer. De kraan heeft een lekkere hoge uitloop en is geschikt voor de meeste wasbakken. Voor mij wel 1 nadeel, de zwenkhoek is voor mij net te groot, waardoor hij buiten de bak gaat als je tot het einde doordraait. Maar persoonlijk vind ik het zelf geen probleem. De kraan heeft ook nog een mooie eigenschap dat het water niet langs het metaal van de kraan loopt, maar door een aparte doorloop, dus geen vervuiling van het metaal in het water. Ook het gemak van 1 hendel om de gewenste temperatuur te regelen is erg prettig. Verder heeft de kraan een strak elegant design, is gemaakt van hoogwaardig materiaal met een verchroomde afwerking. Kortom een pareltje in je keuken.

Pluspunten

• elegant
  • duurzaam
  • mooie uitstraling

Joël 22-08-2024

Fantastische kraan

De GROHE QuickFix Start keukenkraan met hendel en hoge uitloop in chroom is een uitstekende keuze voor onze keuken. Het strakke ontwerp en de chique uitstraling zorgen ervoor dat de kraan zowel functioneel als esthetisch aantrekkelijk is. Dankzij de QuickFix technologie is de installatie eenvoudig, en de kraan biedt veel gebruiksgemak met een handige hendel waarmee je de watertemperatuur en -druk nauwkeurig kunt regelen, ondersteund door een betrouwbaar keramisch afsluitmechanisme.

De kraan is gemaakt van hoogwaardige materialen en heeft een verchroomde afwerking die niet alleen duurzaam is, maar ook bijdraagt aan de tijdloze uitstraling. Door de ruime afmetingen past de kraan goed bij verschillende gootstenen, en de stille werking maakt het een prettige keuze voor dagelijks gebruik in de keuken. Een klein nadeel is dat vingerafdrukken en waterdruppels soms zichtbaar zijn, waardoor er af en toe wat schoonmaakwerk nodig is. Na het testen van deze kraan kan ik zeggen dat het een perfecte keuze is voor wie op zoek is naar een moderne, praktische keukenkraan die zowel stijl als functionaliteit biedt.

• Makkelijk te installeren
  • Quick fix
  • Geen metalen in je water

Marretje 14-08-2024

Fijne degelijke keukenkraan

Onze 20 jaar oude Grohe keukenkraan was aan vervanging toe. Dat is altijd goed bevallen, daarom een nieuwe van Grohe gekocht. We hebben bewust voor een hoge uitloop gekozen, praktisch met schoonmaken of dingen is de wasbak zetten.
De kraan voelt goed degelijk en zwaar aan en is fijn in gebruik.

Het installeren ging op zich allemaal prima en was inderdaad makkelijk. Klein puntje: als je de draairichting van de kraan wil veranderen, haal het klipje eruit met een hele smalle platte schroevendraaier, dan beschadig je het chroom niet.
Aan de ene kant: heel logisch, aan de andere kant: het wordt niet echt duidelijk in de handleiding/ videobeschrijving aangegeven.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Hoge uitloop

Minpunten

• Draairichting kraan verstellen

Loreley 06-08-2024

Elegante eenvoud

Ik ben erg blij met de aankoop van deze kraan. Ten eerste was hij eenvoudig te installeren. Mijn vader heeft het gedaan omdat hij handig is en de instructies goed begreep. Het duurde niet langer dan 1 uur om alles te installeren (inclusief voorbereiding en schoonmaken achteraf). Het is eenvoudig te doen en de instructies zijn duidelijk. Er is geen siliconen kit nodig rond de kraan aan de onderkant van de gootsteen, omdat er een rubberen afdichting aan de onderkant zit, dus het is goed afgedicht.
Ik hou ervan dat de kraan hoog is. Het maakt het afwassen gemakkelijker omdat er meer ruimte is om te manoeuvreren. Het geeft de keuken ook een modernere uitstraling. De kraan kan 180 graden draaien, waardoor het heel gemakkelijk is om de gootsteen schoon te maken. Ook het mengsysteem voor warm en koud water werkt erg goed en de waterdruk is sterker dan bij de kraan die ik eerder had. Ik zie geen lekken en ik ben erg blij met GROHE kwaliteit.

Pluspunten

• werkt goed
  • ziet er mooi uit
  • makkelijk in elkaar te zetten

b**********@g******** 18-07-2024

Een mooie kraan

Ik heb sinds een aantal weken mijn keukenmengkraan vervangen door een GROHE QuickFix Start Keukenmengkraan met draaibare uitloop - Chroom.
Wat een geweldig mooie kraan is dit.
Wij zijn reuze tevreden met deze kraan.
Het monteren gaat gemakkelijk met bijgevoegd gereedschap.
De bijgeleverde instructies zijn duidelijk ook voor een leek.
Op tijd van 15 minuten had ik de kraan gewisseld.
Ik ben blij dat wij voor de GROHE QuickFix Start Keukenmengkraan met draaibare uitloop - Chroom hebben gekozen.
Ik kan hem aanbevelen.

MarloesC 11-07-2024

Groter dan verwacht, mooi design!

De kraan is een groter dan ik had verwacht op basis van de foto's. Het design is wel heel mooi en de kraan is fijn in gebruik. Let wel op dat het in je huis past i.v.m. de hendel die naar de zijkant zit. De installatie is makkelijk en het is erg handig dat er gereedschap is meegeleverd. Voor de doe-het-zelfer: let er wel op dat je met oudere aansluitingen mogelijk een nieuwe knelkoppeling nodig hebt!

FilibusterLogorrhe9803 27-06-2024

Mooi, elegant goede materialen

De GROHE QuickFix Start keukenkraan met hendel en hoge uitloop in chroom is een uitstekende keuze voor onze keuken, met zijn combinatie van praktisch ontwerp en elegante uitstraling. De kraan is gemakkelijk te installeren dankzij de QuickFix technologie en biedt gebruiksgemak met een hendel voor het regelen van watertemperatuur en -druk, ondersteund door een keramisch afsluitmechanisme. Je ziet gelijk dat het gemaakt is van hoogwaardige materialen met een duurzame verchroomde afwerking, garandeert deze kraan langdurige functionaliteit en een tijdloos design.
Met zijn royale afmetingen past de kraan goed bij verschillende gootsteenformaten en zorgt hij voor een stille werking in de keuken. Het enige aandachtspunt is dat vingerafdrukken en waterdruppels soms zichtbaar zijn op de kraan, wat vraagt om af en toe onderhoud. Al met al biedt deze kraan alles wat wij nodig hebt voor een moderne en praktische keukenkraan.

• Materiaal

Minpunten

• Vlekken snel zichtbaar

EdB 22-06-2024

Fijn en makkelijk te monteren

Deze kraan is erg makkelijk te monteren. Oude kraan eruit, dat was het lastigste eigenlijk. Daarna de nieuwe kraan in het gat. Met een plastic huls druk je de kraan vast. De huls gaat over het schroefdraad. Daarna draai je de wartel die op de huls zit aan om de kraan helemaal vast te zetten.
De slangen zijn vervolgens makkelijk op de wartels aan te sluiten met meegeleverde plastic steeksleutel.
Wel even een extra sleutel nodig om goed vast te kunnen zetten.
En dan het gebruik.
De kraan is erg fijn in gebruik. Het loopt allemaal erg soepel en met de hendel is de hoeveelheid en temperatuur makkelijk in te stellen.
Een prima kraan!

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Goede kwalitiet

AngelB 30-05-2024

Goede prijs/kwaliteit

Ik heb onlangs de GROHE QuickFix Start Keukenmengkraan geïnstalleerd. Van de installatie tot het dagelijks gebruik, deze keukenkraan laat op elk gebied een sterke indruk achter.

Een van de grootste voordelen van de GROHE QuickFix Start is de eenvoud van de installatie. Dankzij het intuïtieve ontwerp en de meegeleverde duidelijke handleiding, was het monteren van de kraan een fluitje van een cent. Zelfs zonder enige loodgieterservaring was ik in staat de kraan binnen 30 minuten te installeren. Je hebt niet veel gereedschap nodig.

Het strakke en moderne ontwerp van de kraan past perfect in zowel traditionele als hedendaagse keukens. De afwerking is zowel elegant als duurzaam en geeft een luxe uitstraling. De kraan heeft een zwenkbare uitloop van 360 graden, wat het een ideale keuze maakt voor dubbele spoelbakken en veelzijdig gebruik. De bediening is soepel.

De waterstroom is consistent en krachtig, wat dagelijkse taken zoals het vullen van potten en het wassen van groenten zeer efficiënt maakt. De kraan biedt ook een geïntegreerde perlator die lucht met het water mengt, wat leidt tot een aanzienlijke waterbesparing zonder aan druk in te boeten. Dit is niet alleen goed voor de portemonnee, maar ook voor het milieu.

De hendel van de kraan biedt een uitstekende grip en kan met minimale inspanning worden bediend, wat vooral handig is wanneer je veel met natte of vettige handen werkt. De draaihoek van de uitloop zorgt voor maximale flexibiliteit, wat ik zeer waardeer bij het schoonmaken van grote pannen en bakplaten.

soepah 19-05-2024

Fijne kraan!

Deze GROHE QuickFix Start Keukenmengkraan bevalt me zeer goed! Hij is echt super eenvoudig te installeren door het GROHE QuickMount systeem. Je hoeft de kraan puur vast te draaien met hand en hij zit vast. Alleen voor de waterleidingen heb je een steeksleutel nodig, maar ook deze is meegeleverd. Prettig is ook het GROHE Zero systeem, waardoor het water door een aparte buis loopt en niet door de kraan zelf, hetgeen metaal vervuiling in het drinkwater tegengaat. De kraan beweegt heel soepel en doet gewoon wat het moet doen. Het enige nadeel van deze kraan is de afstand tot het midden van de wasbak. Doordat de kraan esthetisch er mooi uitziet, maar daardoor iets naar achteren geplaatst is en niet in het hart van het keukenblad zit, haalt deze kraan het midden van de wasbak niet. Verder een prima kraan om gewoon van te genieten!

Pluspunten

• makkelijk te installeren

Minpunten

• kraan staat wat naar achteren

p*****@g******** 03-05-2024
De GROHE QuickFix Start Keukenmengkraan met draaibare uitloop in Chroom combineert functionaliteit met stijl in de keuken. Dankzij het innovatieve QuickFix-systeem was de installatie verrassend eenvoudig, waardoor ik minder tijd kwijt was aan het monteren van de kraan. Het moderne en elegante ontwerp, samen met de chroomafwerking, verrijkt mijn keukeninterieur.

Wat deze kraan echt onderscheidt, is de draaibare uitloop die het gemakkelijk maakt om grote pannen te vullen en de spoelbak grondig schoon te maken. Bovendien is de bediening soepel en responsief, wat zorgt voor een moeiteloze gebruikerservaring.

Kortom, ik ben zeer tevreden met mijn aankoop van de GROHE QuickFix Start Keukenmengkraan. Het biedt niet alleen uitstekende prestaties, maar voegt ook een vleugje elegantie toe aan mijn keuken. Ik zou het zeker aanbevelen aan anderen die op zoek zijn naar een hoogwaardige keukenkraan.