AEG AG412

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AG412 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

dens70 05-03-2012
Geschreven voor: AEG AG412

Superding! Veel zuigkracht. Wieltjes zijn ideaal, nu beschadigt onze vloer niet mer (wat wel gebeurde bij de vorige Black & Decker kruimelzuiger).

Gebruik eigenlijk alleen de boost-stand, zeer krachtig. Ik lees wat negatieve reviews over de zuigkracht. Misschien hebben die gebruikers de boostknop nog niet gevonden? In de normale stand is de zuigkracht inderdaad niet best maar in de boos-stand dus wel!

Wij hebben deze nu een paar jaar en functioneert nog prima. Wij laten de accu helemaal leeg gaan voordat we 'm opnieuw opladen. Dit is beter voor de accu. Misschien dat andere gebruikers 'm altijd op de lader hebben waardoor de accu het begeeft?

Groot voordeel is ook de opvangbak voor vuil. Hier komt niets uit vallen. Dit hadden onze vorige kruimelzuigers nml. wel. Daar viel steeds vuil uit tijdens gebruik.

Hans vd Vlist 11-01-2012
Geschreven voor: AEG AG412

Nu bijna 3 jaar in bezit. Gekocht om z'n krachtige zuigkracht en om de Nimh accu's. (geen nicd)
Na 3 jaar zijn de accu's op en kan ik er nog geen 2 minuten mee zuigen met zwakke zuigkracht.
Helaas is het niet mogelijk eenvoudig de accu's te vernieuwen. Zonde dat een goed apparaat nu naar de kliko moet. Het vervangbaar maken van de accu's zou een duurzame verbetering van het product zijn.
Ik ben dus niet tevreden maar een beter product vinden zal wel niet eenvoudig zijn.

Ubbo 14-08-2011
Geschreven voor: AEG AG412

Deze kruimeldief gekocht i.v.m. zijn vermogen en doordacht ontwerp. De losse accessoires altijd bij de hand en deze zijn keurig weggewerkt onder de kruimeldief. Het laadstation is zowel staand als hangend te gebruiken. Het apparaat komt zeer degelijk en zwaar gebouwd over voor een lange levensduur. Dat was tenminste mijn eerste indruk.

De zuigkracht viel toch een beetje tegen op de standaard stand,had er meer van verwacht, maar op de turbostand goed.
Na ruim 1 1/2 jaar alleen nog zuigkracht op de turbo stand. De zuigkracht op de standaard stand mag geen naam meer hebben.
Nu 2 1/2 jaar in bezit en de zuigkracht is tot nul gereduceerd. Volgens mijn opgedane ervaring is de toegepaste kwaliteit van de 12 volt accu zwaar onder de maat. Ik zal deze kruimeldief dan ook niet adviseren.

Kruimeltje72 03-07-2011
Geschreven voor: AEG AG412

Nu net 2 jaartjes oud en af en toe gebruikt.
Kan hij nu in de kliko.
Had hem weer eens nodig en pakte hem van de lader en deed totaal niets meer.
Ook was de zuigkracht zeer minimaal.
Het enige + punt is de vormgeving van deze kruimelzuiger.
Maar voor de rest is het gewoon bagger wat je koopt.
Ken net zo goed een handveger en blik nemen die gaan langer mee dan deze kruimelzuiger

Duck23 09-05-2011
Geschreven voor: AEG AG412

Wij hebben deze kruimeldief nu 2,5 jaar in bezit en we kunnen hem weggooien. Hij heeft nooit echt krachtig gezogen, maar nu krijgt hij geen enkele kruimel meer van de grond.
Ik had hem na grondige research aangeschaft, omdat hij zo fantastisch krachtig zou zuigen, maar wat een teleurstelling.
Zijn uiterlijk en de bijgeleverde opzetstukjes zijn het enige positieve aan deze zuiger, want hij is ook nog eens loodzwaar om vast te houden.
Jammer, ik zal naar een nieuwe op zoek moeten.

wimenyvette 16-04-2011
Geschreven voor: AEG AG412

Inmiddels 2 jaar in gebruik en de accu heeft het begeven.
Geen zuigkracht meer, ook niet in de turbo stand, en maximaal een minuut te gebruiken.
Slechte aankoop dus en raad iedereen aan deze kruimeldief af.
Voor de rest was het een prima apparaat.

wolie 26-01-2011
Geschreven voor: AEG AG412

Dit is echt een hele fijne kruimeldief. Zuigkracht is met gebruik van boostknop echt zeer goed te noemen. Wij laden deze zuiger ongeveer 1 maal per 2 weken op en gebruiken hem dagelijks, dus accu is ook heel goed.
Als ik een minpunt op moet zoeken zou ik zeggen: misschien dat de wieltjes niet altijd even praktisch zijn, maar dat is echt het enige minpunt wat ik kan verzinnen.
Dus een echte aanrader zou mijn advies zijn!

koffietijd 11-01-2011
Geschreven voor: AEG AG412

Sinds enkele weken in bezit van de kruimeldief. Echt een geweldig ding. Ik heb nog getwijfeld over de 9,6 volt omdat de reviews hiervan beter waren maar ben blij dat ik de 12 volt heb gekozen. Zuigt heel goed, hagelslag en kruimels zijn geen enkel probleem, voelt ook heel degelijk aan. oh ja en voor de mensen die zeggen dat ie niet goed zuigt, maak hem een keer goed zuiver (wat overigens heel makkelijk gaat).

bientje80 13-11-2010
Geschreven voor: AEG AG412

Ik had na goede reviews veel van dit apparaat verwacht, maar dat viel tegen....

Vanaf het begin deed het apparaat het na 24u opladen maar max 2 minuten, en met een belabberde zuigkracht. De klantenservice zei dat hij een stuk of 10x volledig opgeladen en gebruikt moet worden om tot zijn volledige batterijcapaciteit te komen. Echter nu laadt hij zo slecht op dat ik met 15 seconden zuigen moet doen. Aangezien hij niet elke week gebruikt wordt zit ik nu over de garantieperiode heen en kan ik geen aanspraak maken op een defect product, jammer.

Misschien een slechte fabricagelijn (ik zie meer mensen met dezelfde klachten terwijl anderen lyrisch zijn), maar voor mij geen AEG meer. Ik stap vandaag over naar de Hoover.

Het design van de dief is wel heel erg mooi overigens, ik had graag gezien dat meerdere fabrikanten hier een voorbeeld aan namen!

odi123 29-07-2010
Geschreven voor: AEG AG412

Na ca. 5 jaar heeft mijn B & D 12 Volt kruimelzuiger het opgegeven (batterijen laden niet meer op).
Apparaat werd niet intensief gebruikt.
Nu deze Aeg 12V. gekocht en moet zeggen zuigkracht is zeer goed.
Zeker zo goed als de B&D in zijn beste tijd.
Gewicht vergelijkbaar met oude 12V. B&D.
Apparaat voelt ook degelijk aan, heb het apparaat te kort om iets over de duurzaamheid te kunnen zeggen.
Dit soort apparaten is natuurlijk nooit de vervanger voor de normale stofzuiger!

Olieman 13-06-2010

Perfect apparaat;
zuigt echt goed
de batterij gaat lang mee.

vcrrr 02-04-2010
Geschreven voor: AEG AG412

Ik ben niet heel tevreden over deze kruimeldief.

Mijn ouders hebben een ouder model kruimeldief van Black&Decker, tevens 12V, maar dat apparaat zuigt echt zó veel harder/beter dan deze AEG!
Het is dus vooral de zuigkracht die me tegenvalt. Zonder de extra zuigmond (die de opening versmalt) laat de AEG vaak kruimeltjes liggen op de tafel, waar de Black&Decker ze als het ware op een afstand al naar zich toe zuigt...

Degelijkheid en design zijn verder prima. Qua duurzaamheid gok ik dat het ook wel snor zit.

Tommy67 25-11-2009
Geschreven voor: AEG AG412

Heb er veel plezier van en een mooi design. Snap ook de vele negatieve opmerkingen niet. Lees ook wel eens dat er prestaties worden verwacht van bv as zuigen wat helemaal niet mag!

Kruikje 26-10-2009
Geschreven voor: AEG AG412

Wat een negatieviteit zeg!!!

Ik heb hem ook in bezit.
En ook al meer dan één jaar.
Hij zuigt als de klere in een mum van tijd alles op!

Wat herrie betreft valt best mee!
Heb je die andere merken nog niet gehoord zekker!
Als het te veel herrie aan je kop is moet je gewoon een veger en blik kopen!
En niet gaan liggen zeiken over herrie!

Natuurlijk zuigt hij minder hard dan een stofzuiger van 2200 watt!
Maar daar zit ook verschil in wat voor merk je hebt!

En wat herrie maken betreft dat doen ze allemaal.
Dan weet je tenminste dat ze ook hun werk doen.

Aadje44 26-08-2009
Geschreven voor: AEG AG412

Een goed werkend apparaat dat opvalt door zijn degelijkheid.

Is inderdaad wat zwaar in het gebruik maar doet zijn werk goed.

Bergrijp de negatieve reviews eveneens niet. Het kattegrit zuigt hij moeiteloos weg. Ook op het tapijt neemt hij kleine ongerechtigheden goed weg.

Tevreden over de handzaamheid alhoewel het sturen met wieltjes enige handigheid vereist.

Plopper 20-07-2009
Geschreven voor: AEG AG412

Ik snap deze negatieve beoordelingen niet. ik dit apparaat net aangeschaft,en ik moet zeggen hij zuigt als een lier.Volgens mij zijn de3ze mensen vergeten dat je dit apparaat tenminste 16 uur moet op laden.

sjanie 02-06-2009
Geschreven voor: AEG AG412

een jaar en een week in bezit en nu laadt hij niet meer op. Vond het al vanaf het begin een onding. zuigt haast niet. En omdat ie door de wieltjes nog meer in zuigkracht afneemt hebben we er standaard het smalle mondstuk aanzitten, m.a.g. dat we alleen hele kleine oppervlakten kunnen zuigen! Hij is zwaar, maakt herrie, maar er gebeurt weinig. had juist de zwaarste genomen in de veronderstelling dat die het meeste zuigkracht zou hebben! enorme deceptie deze machine! mijn fout dat ik hem niet na een week al terug gebracht heb.

peter155 21-03-2009
Geschreven voor: AEG AG412

Een paar maanden geleden deze AG412 aangeschaft. Maar laat jullie niet verleiden door het mooie design, want wat opzuigen aangaat, gebeurt er praktisch niks!! Ook met de turbo-knop ingedrukt blijf je je verbazen dat die alleen maar herrie maakt en niks presteert! Kleine kattebakkorrels op vinyl vloer en kruimels op het karpet kan die niet aan. We hadden hiervoor een oude B&D van zeker 15 jaar oud, die hier helemaal geen moeite mee had! Maar wilden een nieuwe vanwege het design en naar wij dachten ook nog betere prestaties. Onze zeer slechte ervaring werd laatst ook gestaafd in het programma Kassa, waar dit apparaat onder 5 merken kruimelzuigers nog net geen laatste werd....
Absoluut mijn miskoop van de laatste jaren!
Voor diegenen die het programma niet gezien hebben, de B&D was beste uit de test.

Groetjes, Peter.

D. Zevenbergen 21-03-2009
Geschreven voor: AEG AG412

Opzich een goede kruimeldief.
Hij doet wat hij moet doen.
Ik had er alleen meer van verwacht. Ik heb hem gekocht om vuil rond de openhaard mee op te zuigen.

Nadeel:
- Hij is erg zwaar.
- Het filter laat stof zoals roet gewoon door.

Een echt voordeel van deze kruimeldief t.o.v. een goedkopere weet ik niet.