BLACK+DECKER PV1805N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BLACK+DECKER PV1805N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Anoniem 16-05-2011
Geschreven voor: BLACK+DECKER PV1805N

Waardeloos! Akku is na 1,5 jaar versleten bij normaal gebruik (bekent probleem bij B&D kruimeldieven). Overigens zoog hij vrij goed maar maakte daarbij wel een hoop herrie. In de ekstra zuigkracht (turbostand), leek 't wel een opstijgend vliegtuig. Handzaamheid is 50/50: in graden verstelbare zuigmond is top, maar apparaat zelf weegt behoorlijk zwaar. Nogmaals jammer dat de accu's niet lang meegaan. Nu weer een AEG-Electrolux gekocht. Onze vorige AEG voor deze B&D miskoop ging maar liefst 7 jaar mee.

Bbails 22-03-2011
Geschreven voor: BLACK+DECKER PV1805N

zeker beter dan die van me moeder. ik kan er ook fijn me auto mee stofzuigen. weegt wel aardig wat.
ik zou niet aan schroefjes gaan rotzooien zoals hierboven beschreven ooit maar goed.
ben er erg blij mee, dikke shit voor een kruimeldief

alteba 28-11-2010
Geschreven voor: BLACK+DECKER PV1805N

De zuigkracht is bij aanschaf een stuk beter dan ongeveer 8 andere kruimeldieven die ik heb getest. Desondanks krijgt de PV1805 maar een 7 voor zijn zuigkracht. Reden hiervoor is omdat de zuigkracht na verloop van tijd afneemt. (zie hieronder voor een oplossing). De accu's gaan lang mee. Ik had verwacht dat deze al wel op zouden zijn maar ze houden het lang vol. De kruimeldief is alleen te gebruiken als kruimeldief en moet niet gezien worden als een vervanger van een reguliere stofzuiger. Dus uitgebreid je auto zuigen is er niet bij. maar om even wat op te zuigen, daar is de PV1805 uitermate geschikt voor.

De kruimeldief kent twee standen. Ik snap wel dat het handig is dat je optimale zuigkracht wilt hebben en een aparte stand voor tere ondergrond zoals zijde en kant, maar de zwakkere stand '1' heb ik zelden gebruikt.

Mijn kruimeldief geef op stand '2' de geest gegeven dus ik kan helaas alleen maar op stand '1' zuigen.

Oorzaak van verlies van zuigkracht:
Na verloop van tijd werd de nam de zuigkracht aanzienlijk af. Omdat de garantie was verlopen besloot ik zelf de schroevendraaier ter hand te nemen en het apparaat uit elkaar te schroeven. Dit heeft me geleerd dat er een ontwerpfout zit in de Dustbuster Pivot PV1805. In de 'snavel' van de kruimeldief zit een uitschuifbare kierenzuiger. Deze sluit niet naadloos aan op de trommel omdat er een keerklep zit tussen de kierenzuiger en de trommel om te voorkomen dat vuil via de snavel terug komt. Omdat de kierenzuiger niet naadloos aansluit, kan hier vuil tussen gaan zitten. Met als gevolg dat zich hier stof ophoopt.

Oplossing voor het verhelpen van verlies aan zuigkracht:
Door de 6 schroeven aan de onderkant van de snavel los te schroeven kan je de snavel iets openen. Let op dat je de bek niet te ver opent want hij zit nog vast aan de trommel en als je te snavel te ver opent dan breekt deze. Maar als je bek iets opent dat kan je de twee zijde net ver genoeg van elkaar halen om de kierenzuiger eruit te trekken. Als je de kierenzuiger hebt verwijderd dan zie je misschien al de prop zitten en kan je met een beetje schudden de obstructie verwijderen. Lukt dit niet, gebruik dan een lange smalle tang (arterietang) de prop verwijderen. kijk wel uit dat je niet de keerklep beschadigd.

marcelt 05-12-2009
Geschreven voor: BLACK+DECKER PV1805N

Na diverse flutapparaten van een paar tientjes toch maar besloten en iets meer uit te geven voor een betere kwaliteit. Nou, dat kun je wel zeggen. Apparaat ziet en voelt degelijk en zuigt bijna de plavuizen van de grond. Alleen jammer dan B&D er geen gehoorbescherming bijgeleverd heeft want hij maakt op de hoogste stand een gigantisch kabaal.

Anita1962 05-01-2009

- goede zuigkracht; 2 standen
- degelijk maar wel enigzins zwaar
- door de verstelbare zuigmond kan je hem o.a. makkelijk opbergen
- aardig duur maar is het wel waard

Voske 03-08-2008
Geschreven voor: BLACK+DECKER PV1805N

Goede zuigkracht wel wat zwaar in de hand.
Makkelijk is de verstelbare zuigmond.