Dyson DC16

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Rolo 04-11-2021

DC16 kruimeldief toch prima, maar slechte accu.

Geschreven voor: Dyson DC16

Heden 4 nov. 2021, las ik enkele reviews over de DC16 kruimeldief. Veel negatieve reacties, terwijl die van mij tot heden nog prima zijn werk doet ( al maakt hij wat bijgeluiden inmiddels). Namelijk nieuw gekocht omstreeks 2009, dus nu al 12 jr. Wel al na enkele jaren terug de batterij vervangen (nu ca. 7 jr al in gebruik), een imitatie die zelfs veel beter was en nu pas wat minder wordt.
Hij zuigt nog steeds krachtig en wordt bijna elke dag wel enkele keren gebruikt.
Maak het stofreservoir ca. 1x per maand schoon met een borstel/kwastje en ca 2 a 3 x per jaar alle onderdelen schoonwassen / spoelen, incl. de filter en filterplaat.
Ik overweeg nu om nog eens een nieuwe imitatie-accu hiervoor te kopen voor nog geen € 25,--.
Toestel dus wel degelijk en prima zuigkracht, alleen jammer dat Dyson niet toegeeft dat de kwaliteit van de accu onder de maat is.
Afz. Rolo

Pluspunten

• degelijkheid
  • zuigkracht
  • handzaamheid

Minpunten

• accu

TonS 03-12-2016

ziet er mooi uit maar waardeloos

Geschreven voor: Dyson DC16

Je kan niet langer dan 5 seconden achter elkaar zuigen. Zuigkracht zeer beperkt. Vaak opladen heeft geen zin, meer dan 5 seconden achter elkaar zuigen zit er niet in en dit kan je een keer of 10-15 doen, dus in totaal 50 tot 75 seconden zuigen. Ongelooflijk dat zo'n Dyson zoveel geld moet kosten voor zo weinig effectiviteit.

Pluspunten

• ziet er geavanceerd uit

Minpunten

• batterij is waardeloos
  • zuigt matig tot slecht

Joopvanh1 22-03-2015
Geschreven voor: Dyson DC16

Van het begin af aan zeer beperkt gebruikt apparaat is daardoor nog in nieuwstaat , is ook niet te gebruiken.
De accu is na een eenmalig gebruik " dood" gegaan , duur stofzuigerbeurtje op internet gekeken veelal dezelfde ervaringen gelezen.
Ontwerpfout door Dyson maar zij doen er helemaal niets aan, kortom WAARDELOOS product niet kopen dus.

Franky 30-07-2016

Helemaal mee eens, veel te duur en kapsones bij de vleet.
Koop maar gewoon een HEMA zuigertje van 2 tientjes en je hebt er jaren PLEZIER van i.p.v. JAREN ERGERNIS VAN DYSON

1Foefje 28-04-2015

ik heb deze dyson gister gerepareerd : hij sloeg steeds af en het rode lampje ging branden: dit zou beteken dat de filters verstopt zijn maar ook zonder filters gebeurde dit(er is een foefje om dat magneetslotje te omzeilen).
op de print van de motor, (de motor kun je met wat slimmigheid er uit monteren ) zit een soort zekeringetje (klein vierkant) dat heb ik overbrugd en nu werkt de dyson vlekkeloos : wel zelf goed filters schoonhouden!

mijnpapegaai 16-05-2015

Hallo Joop. Ik heb hetzelfde probleem en met mij vele anderen. Ik heb dit ding al een aantal jaren, maar heeft het nooit goed gedaan. Het advies van Dyson opgevolgd en geheel schoongemaakt, maar niets helpt. Kun jij mij iets meer vertellen hoe je de reparatie hebt uitgevoerd?

mijnpapegaai 16-05-2015

Hallo Joop. Ik heb hetzelfde probleem en met mij zoveel anderen. \kun je mij iets meer vertellen over hoe je de reparatie heb uitgevoerd?

tuinliefhebber52 11-11-2014
Geschreven voor: Dyson DC16

Ik had de kruimeldief een half jaar in bezit en kreeg al problemen met de accu. Nu weet ik dat je een accu niet "lui" moet maken, dus zo nu en dan de accu helemaal leeeggehaald om vervolgens weer volledig te laden. Maar helaas. Een redelijke kruimeldief met een hopeloze accu. Vind veel geld voor het vervangen van de accu, €75

Whale 28-02-2014
Geschreven voor: Dyson DC16

Waardeloos apparaat door snelle uitval van accu; slechte,arrogante servicedienst; zie marktplaats voor apparaten met defecte accu.

Berend Habing 01-03-2011
Geschreven voor: Dyson DC16

Wij hebben de Dyson nu ruim 2 jaar. Leuk apparaat maar de accu wel al gauw steeds minder. Nu doet hij helemaal niet meer.
Een nieuwe accu kost ruim €60,00 niet gering.
Voor mij geen Dyson meer.

ariva 12-01-2011
Geschreven voor: Dyson DC16

De DC-16 aangeschaft in 2008, apparaat voldeed prima aan de verwachtingen hoewel de batterij wat langer mee zou mogen gaan.

Na tweeenhalf jaar begon hij kuren te vertonen: de Dyson deed het steeds voor een paar seconden voordat hij uitviel. Reparatiekosten waren op 20 euro na gelijk aan een nieuwe. De verwachtingen van een kruimeldief van ruim 130 euro waren toch wat hoger dan een apparaat dat na drie jaar de vuilnisbak in kan.

yvonneke1972 24-11-2010
Geschreven voor: Dyson DC16

Zojuist naar aanleiding van een kapotte motor contact gehad met dyson. Wat een slechte service! Onze producten worden gemaakt door mensen en worden gebruikt door mensen: dan kan er iets kapot gaan zegt meneer aan de telefoon! Ik had het product moeten registreren en nu is het jammer maar helaas! Hij adviseerde me de Dyson op te halen bij Expert en dan nog een keer contact op te nemen. Kijken wat ze dan doen. Maar indien niets: voor mij geen Dyson meer. Je mag toch verwachten dat voor dat geld een kruimeldief 5 jaar mee gaat. Voor dat geld kan ik elk jaar een nieuwe B&D kopen die het wel doet!

dyno3 06-09-2010
Geschreven voor: Dyson DC16

Slechte kruimeldief voor veel geld (150 euro). Na enkele maanden verloor hij al zijn zuigkracht. Wanneer je iets opzuigt en je schud iets met de zuiger komt alles er gewoon weer uit! Dyson kan wel zeggen dat de accu 6 minuten meegaat, maar dat is bij mij nog nooit gelukt. De accu wordt met de dag slechter.
Nooit meer Dyson!

antwa 23-08-2010
Geschreven voor: Dyson DC16

Even een reactie van mijn kant. Mijn Dyson kruimelzuiger ging twee weken stuk (opgeblazen motor). Had hem hem ook 2 jaar en 3 maanden in mijn bezit. Balen, garantie verlopen.
Wij hebben Dyson gebeld, verteld wat er aan de hand, geen probleem volgens Dyson, kunnen ze nog onder de inmiddels verlopen garantie laten vallen. Ze beloofden een nieuwe motor op te sturen. Wij dachten, eerst zien dan geloven, maar binnen een week een nieuwe motor ontvangen en hij zuigt weer als een zonnetje. Dus van onze kant een compliment voor Dyson. Nog een laatste opmerking, heb overigens nog nooit problemen met de accu gehad.

voske78 28-07-2010
Geschreven voor: Dyson DC16

ook deze kruimeldief gahad tot gisteren
batterij was van nieuw af aan vlug plat !!!!
is 2 jaar garantie op maar is nu volledig stuk na 2 jar en 3 maand !!!!!!!!!!!!!!
nooit meer !!!!!!

Ouwerkerk 18-05-2010

Treurig.
Zuigkracht echt slecht. Batterij snel leeg. Na een jaar is de batterij op, nieuwe batterij voor de DC 16 kost 69,00 euro hier koopt u een goede kruimeldiefvoor.
De stofzuiger DC 22 baby is al net zo,n ramp.
Dyson heeft een mooi verhaal maar een uitzonderlijk slecht product 20 maanden in gebruik.
Nu een nieuwe stofzuiger en kruimeldief. Beide Dysons heb ik nog voor wie bewijs wil van deze review.

Trolletje 10-12-2009
Geschreven voor: Dyson DC16

Zeer slechte kruimeldief. Ik heb me ook laten verleiden door het mooie design en ik wilde zo graag eindelijk eens een kruimeldief die goed werkte. Maar helaas, miskoop geweest. De kruimeldief heeft nooit goed gewerkt. Ik heb een hele nieuwe accu en motor gekregen, maar binnen 2 dagen kon ik er maar weer 10 seconden mee zuigen. Als iemand nog een goede kruimeldief weet, hou ik me aanbevolen. Ik raad echt iedereen af om deze Dyson te kopen. Zonde van je geld!

J. Vorstenbosch 17-09-2009
Geschreven voor: Dyson DC16

Oorspronkelijk heb ik de stofzuiger, ondanks dat dit de duurste was aangeschaft om zijn kracht en duurzaamheid. De stofzuiger heb ik slechts 1,5 jaar kunnen gebruiken tot de accu het begaf. Door omstandigheden was ik niet in staat om mijn garantie te claimen maar voor een accu moet de hoofdprijs worden betaald een ondermaatse service voor een organisatie welke prat gaat op zijn service een echte afknapper

Teijsse 30-03-2009
Geschreven voor: Dyson DC16

Mooie vormgeving, maar weinig functioneel. Heb me door de reclame laten verleiden. De slogan dat de Dyson geen zuigkracht verliest is natuurlijk onzin. Hij stopt gewoon voordat het zover is. Dan liever met wat minder kracht even de klus afmaken. Nu sta je soms na drie kruimels naar je dooie zuiger te staren. Ben blij dat ik ook een B&D heb! Die is behalve handzamer (want smaller), ook stiller en sterker.

L. Geleijn 29-03-2009
Geschreven voor: Dyson DC16

Inmiddels hebben wij de DC 16 kruimeldief 2 jaar in bezit.
Helaas heeft de accu het begeven.
Een nieuwe kost EUR 65,00 (zonder bezorgkosten meegeteld). Heb ook al prijzen van EUR 75,00 gezien om over de gewone winkels nog maar niet te spreken.
Tsja, heeft ons toch doen besluiten om voor dat geld gewoon een nieuwe kruimeldief te kopen.
Inderdaad een ander merk; want ook met houten vloeren vonden wij de gebruikstijd wel erg kort.

wijkenaar 10-03-2009
Geschreven voor: Dyson DC16

Deze kruimeldief nu een maand in mijn bezit, maar vind het een waardeloos geheel De zuigkracht is minimaal,gaat wel 6 minuten mee, maar met een kruimeldief van B&D veel meer zuigkracht, ik ga weer terug naar B&D

Eemsdollard 06-01-2009
Geschreven voor: Dyson DC16

Heb de Dyson DC16 nu zo'n twee weken in het bezit. Na 2x een B&D kruimeldief te hebben gehad waarvan de accu's in no-time verrot waren, nu maar eens de gok genomen voor Dyson. De review's waren niet super maar ben blij dat ik toch 1 gekocht heb. Het is een goede kruimeldief met flinke zuigkracht en ik vindt hem redelijk stil. De 6 minuten zuigtijd haalt hij met gemak en er zitten goede hulpstukken bij. Erg makkelijk te legen en de filters zijn uitwasbaar onder de kraan. Het design moet je aanstaan maar ligt lekker in de hand. Ondanks de matige review's vindt ik het een aanrader!

G53GH4 29-12-2008

ik heb deze nog maar juist gekocht op 26-12-08
het is totaal zijn geld niet waard dc 16
ze schrijven 6 min.maar vergeet het maar !!!

Fiene 25-12-2008
Geschreven voor: Dyson DC16

Wij hebben deze Dyson kruimelzuiger inmiddels een jaar en ik vind 'm waardeloos. Het design is mooi, maar drie kruimels zuigen en de accu is weer leeg. Als je de knop continue aan/uit zet kun je net het kleed zuigen (jippie).

Tom 40D 16-10-2008
Geschreven voor: Dyson DC16

Dit apparaat is zeer onhandzaam.
Door de enorme breedte en vooral hoogte is niet op kleine plaatsen te komen, terwijl dat voor een ministofzuiger juist wel prettig is.
De zuigkracht die, met trots genoemd, het dubbele is van elk ander merk is absoluut niet waar. Ik had een kruimeldief van het merk Lervia, die gevoed met een 4AH loodaccu van 6V, de haren uit mijn tapijt trok. Deze was zeker drie keer sterker dan de Dyson die niet meer presteert dan een gemiddelde 3,2V zuiger van €20
Dat de Dyson door zijn constructie en patent duurder is is normaal. Dan verwacht ik voor €150 wel goede prestaties.

Dit apparaat is morgen weer retour winkel.

Groenewold 11-05-2008
Geschreven voor: Dyson DC16

Totaal oneens met eerdere beoordeling hier op Kieskeurig. De akku gaat lang genoeg mee. Het is immers een kruimeldief. Niet bedoeld om een hele woning mee te zuigen! De zuigkracht is fenomenaal. Vele malen beter dan mijn vorige kruimeldief (black&decker). Ik heb de animal pro versie, dus met gemotoriseerde borstel. Ik ben uitermate tevreden en ik kan, ondanks de stevige prijs, dit apparaat van harte aanbevelen!

TOM20072007 16-11-2007
Geschreven voor: Dyson DC16

veel van verwacht maar direct weer ingepakt en teruggebracht. Voor deze prijs veracht je een waanzinnig goed apparaat maar niet dus.

Zuigkracht minder dan onze oude 12volt B&D
Ook batterij duur beduidend minder dan B&D
Aan uit knop moet je in blijven houden
wat wel goed is dat de het borstelmondstuk kan blijven zitten en gewoon kunt uitschakelen