Rowenta RH6A35 X-Pert 7.60 RH6A35 Steelstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH6A35 X-Pert 7.60 RH6A35 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

wouterbenk 20-07-2024

Fijne steelstofzuiger met prima resultaten. De stofzuiger is niet zwaar. Dit is erg prettig zodat je de stofzuiger ook zonder moeite mee kan nemen naar andere etages. De zuigkracht is goed en door de extra boost krijgt je zelfs het tapijt goed schoon en stofvrij. De verlichting is handig op gladde oppervlakken, je kan dan het stof zien liggen. Het opvang reservoir is wel wat klein, maar deze is ook zo weer geleegd. Het materiaal voelt niet echt premium aan maar dat maakt het fijne gewicht weer goed

judith04 16-07-2024

Vooral als kruimeldief, voor erbij

Omdat onze stofzuiger (zakloos, maar niet draadloos) oud wordt, en onze kruimeldief helemaal niet meer functioneert, werd het wel tijd voor een nieuwe. Ik hoopte dat hij beide zou kunnen vervangen, maar dat is niet zo. Als kruimeldief doet hij het het beste op de powerstand (maar deze is op een onhandige plek..., achterop); als stofzuiger (met de meegeleverde stang) doet hij het mijns inziens niet krachtig genoeg. Ik heb het (redelijk hoogpolige) tapijt nog na-gestofzuigd met onze normale stofzuiger, en die haalde er toch nog genoeg stof uit…. We konden hem uit testen, en we houden hem wel, maar gaan hem dan vooral als kruimeldief gebruiken.
De stang met wendbare kop is enerzijds fijn doordat ie niet te groot en wel wendbaar is en voorzien van lampjes, maar anderzijds voelt hij goedkoop aan. Ook zijn de bevestigingsknoppen wat goedkoop aanvoelend.
Ik heb op de bovenverdieping ook een steelstofzuiger van een ander merk en die is toch meer solide en geeft beter resultaat. Dus zoek je alleen een steelstofzuiger dan raad ik hem niet aan; wil je hem naast je gewone stofzuiger houden, dan wel.

Pluspunten

• lampjes
  • zakloos

Minpunten

• voelt goedkoop aan
  • zuigkracht (bij powerstand accu snel leeg)
  • powerstand zit op onlogische plek

isabelleveenendaal 15-07-2024

Prima steelstofzuiger, niet geweldig

Ik heb sindskort de Rowenta X-Pert 7.60 in gebruik en heb een neutrale mening erover. De draadloze steelstofzuiger is makkelijk in elkaar te zetten en de gebruikersaanwijzingen zijn informatief en makkelijk te interpreteren. De stofzuiger heeft 3 opzetstukken voor o.a. meubels, hoeken en vloeren (zowel PVC, laminaat als tapijt werkt goed hiermee). Ook kun je de steel makkelijk loskoppelen en er een kruimeldief van maken. Er zijn twee standen: ECO en MAX. De ECO stand werkt prima, alhoewel de zuigkracht niet denderend is. Dit is begrijpelijk aangezien het een draadloze stofzuiger op accu is. De MAX stand is top! Heel veel power en veeg alles tot zelfs zand in de voegen van de vloer op. Een minpunt hierbij is dat de accuduur in MAX stand maar 15 minuten is. Er wordt aangeraden de MAX stand met tapijt te gebruiken, dus als je grote oppervlaktes met tapijt hebt, is dit geen goede stofzuiger voor je! Wij hebben enkel PVC vloer en dan werkt de stofzuiger goed. Toch gebruik je de MAX stand liever waardoor je tussendoor de accu een keer moet opladen en niet de hele woning in 1x kunt zuigen.

Pluspunten

• Krachtige MAX zuigstand
  • Wendbaar en makkelijk te monteren

Minpunten

• Korte accuduur
  • Weinig zuigkracht in normale stand

neph_0911 14-07-2024

Licht, krachtig en effectief

Deze steelstofzuiger is kort binnen en nu al niet te missen in het huishouden.

Deze 2-in-1 stofzuiger, die ook als kruimeldief/handzuiger gebruikt kan worden, heeft veel functies wat men zoekt in een stofzuiger. Door zijn lichtgewicht is de stofzuiger gemakkelijk met één hand te bedienen over een langere tijd. Geen last van je armen meer tijdens het stofzuigen, alles gaat soepel en vlot in één beweging. Door zijn wendbare zuigkop in stofzuiger modus kom je overal gemakkelijk bij en laat je geen vuiltje liggen. Op veel ondervloeren is deze goed te gebruiken en dankzij de roterende borstels in de zuigkop wordt er voor gezorgd dat alles goed schoongemaakt wordt.

Het apparaat heeft een focus op gebruiksgemak door zijn modulaire functies en kun jij erop/eraf klikken wat je wel of niet nodig hebt. Zo wordt de stofzuiger ook geschikt voor vrijwel elke klus, binnen maar ook buitenshuis (bijvoorbeeld het schoonmaken van je auto). De stofzuiger is gemaakt van robuust materiaal dat tegelijkertijd licht en behendig is.

Wel zijn er een aantal puntjes die nogal goedkoop aanvoelen, zoals de aan/uit-knop en de muurmontage systeem; echter is dat te overzien voor de prijs van dit model en krijg je verder een prima apparaat ervoor terug. Het schoonmaken van de stofzuiger is ook lekker makkelijk. Omdat deze zakloos is, kun je met een aantal eenvoudige handelingen het reservoir én filter schoonmaken, zo voorkom je tevens vieze geurtjes en altijd een lichte stofzuiger.

Na mijn jarenlange ervaring met een ouderwetse stofzuiger waarmee ik altijd ruzie had, is deze Rowenta X-Pert 7.60 wel een echte aanrader. Voornamelijk omdat deze snoerloos is maar ook omdat deze licht en wendbaar is, waardoor stofzuigen geen onaangenaam karweitje meer is.

Pluspunten

• Geen bedrading
  • Licht

Minpunten

• Korte batterijduur

Favoo 14-07-2024

Krachtig en gemakkelijk

Ik ben te spreken over dit product. Het is een lichte maar krachtige stofzuiger die maakt dat ik mijn netstofzuiger minder vaak gebruik. Heerlijk met kleintjes na eten vlug even de Rowena erbij. Ik heb ook een flex variant en vind die wel een voordeel hebben qua mobiliteit. Maar voor de rest is deze zelfde qua opties. Ook de hulpmiddelen zijn top, even de pointer afnemen is zo gedaan of mijn bamboo lamellen. Of even tussen de convectorput. Zowel op stof als laminaat werkt het super. Ook de zuigkracht en batterijduur ben ik over te spreken. Ik snap alleen niet dat de turbofunctie als knop bovenop zit. Het is handiger als je dit even met je vinger waarmee je zuigt in kan drukken. Het legen van de bak gaat heel makkelijk.

Pluspunten

• Led verlichting
  • Krachtig
  • Goed geprijsd

Minpunten

• Turbo onhandige plek