Rowenta RH6A75 X-Pert 7.60 RH6A75 Steelstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH6A75 X-Pert 7.60 RH6A75 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Patrick 18-07-2024

Klein, licht en krachtig

Bij levering is de verpakking beschadigd, maar de onderdelen zijn zeer goed verpakt waardoor er geen schade aan de steelstofzuiger zelf is.
Eerste indruk; wauw. Alle componenten zijn netjes verpakt wat het uitpakken een plezier maakt.
In elkaar zetten gaat zoals gebruikelijk bij de steelstofzuigers en behoeft geen uitleg. Ook de houders voor de accessoires is makkelijk te plaatsen en biedt opslag voor de meegeleverde delen.
Bij de eerste keer gebruik valt direct op hoe licht de steelstofzuiger is; zeker in vergelijking tot zijn grote broer de 11.60 versie.
Qua zuigkracht komt hij niks te kort, ook niet over de vloerbedekking in de slaapkamers. Op de PVC vloer glijdt hij makkelijk en is hij erg wendbaar.
Het geluidsniveau is acceptabel.
Enige nadeel tot nu ervaren is de kleine inhoud van het stofreservoir. Deze zal vrij snel geleegd moeten worden, wat dan wel weer kinderlijk eenvoudig is.

Pluspunten

• Licht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Stofreservoir snel vol

Sam 17-07-2024

Prijs/kwaliteit is goed!

Ik was aangenaam verrast, de stofzuiger was lekker licht en wendbaar vergeleken met mijn andere stofzuiger van een ander bekend merk.

En toch doet zijn zuigkracht er niet onder, want de Rowenta heeft helemaal geen moeite met hondenharen, stof, zand. Met de verschillende opzetstukken kan je in diverse situaties prima stofzuigen, en de accu gaat erg lang mee.

Handig is ook dat je de "trigger" knop niet ingedrukt hoeft te houden wanneer je aan het stofzuigen bent.
Dat is bij mijn andere stofzuiger wel zo, na een verdieping ging ik dat toch wel voelen aan mijn vinger.

De boost knop voor wat extra zuigkracht is ook handig voor bijvoorbeeld een deurmat met hondeharen.
Zonder doet ie het ook prima op, maar met de boos gaat dat net wat sneller.

En van de meegeleverde accesoires gebruik ik de grote en kleine opzetstuk het meeste met de rondraaiende borstels.

Wanneer ik twee verdiepingen heb stof gezogen inclusief de trap en de bank, is de accu niet steeds niet leeg. Enige minpunt vind ik alleen dat de opvangbak wat aan de kleine kant is. Deze had van mij wel wat groter gemogen, ik denk ook niet dat dit ten koste gaat van het gewicht.
En een schermpje of indicator om aan te geven hoelang de accu nog meegaat was ook wel fijn geweest.

Al met al ben ik wel tevreden met de stofzuiger, en heb geen spijt.
Ik pak zelfs de Rowenta vaker dan mijn andere "high end" draadloze stofzuiger.

Pluspunten

• Licht
  • Wendbaar
  • Sterke zuigkracht
  • Degelijk materiaal

Minpunten

• Geen statusscherm
  • Opvangbak mag wat groter

Patty 17-07-2024

Ideaal, super machine!

Super handige steelstofzuiger met zeer veel praktische mogelijkheden.
Je kunt er makkelijk een handstofzuiger/kruimelzuiger van maken. Ook zitten er aan de mond van de steelstofzuiger borsteltjes dus als je de zuigmond eraf haalt dan kan je hoog op je plafond de spinnenraggen poetsen!
Daarnaast heeft hij een handig ophang systeem met extra accessoires.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Snel opgeladen
  • Lange batterij
  • Praktische accesoires
  • Nice design

Minpunten

• Afvalopslag is klein

s*********@g******** 16-07-2024

Met deze stofzuiger in huis hebben we een flexibel apparaat zonder stekker bij. Superhandig als je snel iets wil opzuigen of in hoekjes wil komen waar je niet snel bij kunt met de gewone stofzuiger. Ik ben begonnen met de bank afzuigen met de speciale harenborstel. Onze katten zitten vaak op de stoffen bank en daardoor zitten er ook haren op die je niet ziet. Met deze borstel is het erg makkelijk deze haren ervan af te zuigen, ik was zeer verrast door het resultaat. Erg goed! Verder heb ik met de steel en de kleine borstel de stof en spinnenwebben in de hoekjes van het plafond verwijderd. Doordat het toestel zo licht is en wendbaar kom je niet snel tegen het plafond en kun je dus zonder vlekken deze stof verwijderen. Handig! Hierna heb ik de auto proberen uit te zuigen. Dit ging met de bijgeleverde mondstukken niet zo goed, ze waren te breed. Ook was de maximale zuigkracht niet voldoende voor deze klus. Dus samengevat: super fijn dat deze stofzuiger zo licht is in gewicht, grote zuigkracht heeft voor een bank en flexibel is zonder snoer.

r*******@h********** 15-07-2024

Sinds 1 week in het bezit van de Rowenta X-pert steelstofzuiger. De eerste indruk is goed, er zijn voldoende accessoires aanwezig en de zuigkracht is boven verwachting. Handige houder waarin de lader kan worden verwerkt zodat de stofzuiger goed op te bergen is terwijl deze oplaad. Ligt lekker in de hand en door de lampjes in de zuigmond zijn alle viezigheid goed zichtbaar. Al met al een zeer positieve eerste indruk!

Dimitri Boekkooi 15-07-2024

Goed en lichte stofzuiger

Na hem een paar weken uitvoerig getest te hebben merk ik dat hij goede zuigkracht heeft. Zeker met de powermode zuigt hij alles op. Waar hij wel moeite mee heeft zijn grote stukken (zoals mijn houtkorrels van de kattenbak). Met wat moeite zuigt hij ze toch uiteindelijk op. Omdat hij zo licht is, is hij makkelijk in gebruik. Wat ik wel merk is dat er wat premium features missen. Matige batterij indicator en in het algemeen een raar accysteem. Mijn oudere stofzuiger heeft deze functie wel. Desondanks ziet hij er mooi uit, heeft handige koppelstukken, zuigt hij goed en gaat hij lang mee. Het is ook logisch dat hij wat features mist, dat is om hem zo licht mogelijk te houden en dat is zeker goed gelukt!

Pluspunten

• licht
  • mooi
  • zuigt goed

Minpunten

• moeite met grote stukken

s***************@h********** 15-07-2024

een toppertje onder de steelstofzuigers

Ik was super blij dat ik hoorde dat ik hem mocht testen.
en echt wat een ding de zuigkracht is super goed en er zitten veel assesairis bij die je ook handig netjes op kan bergen aan het ophang systeem. we hebben een hond en een dochter die veel lange haren verliest de borstels zijn makkelijk schoon te maken en hij zuigt echt alles op. super handig dat je makkelijk zonder de steel de trap kan zuigen en de bekleding van de bank ook het opzet stukje voor de plintjes is ideaal. ik ben nu dagelijks echt minder tijd kwijt om het huis schoon te maken dus echt een aanrader.

Pluspunten

• veel assesaires
  • makkelijk in gebruik
  • veel zuigkracht
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• steel kan niet buigen

d**********@h****** 15-07-2024

Eenvoudig, zelfs zonder beschrijving, in elkaar kunnen zetten. Zeer handig in gebruik. Zowel de kruimeldief als de steelstofzuiger doen hun werk. Gebruik voor de kruimelzuiger en het zugen van de bank met kattenhaar wel de turbo. De roterende borstel doet zijn week.

a************@h********** 15-07-2024

zeer blij mee

Sinds een paar weken heb ik de Rowenta steelstofzuiger in gebruik. het is mijn eerste steelstofzuiger, ik ben verkocht. Hij is licht en wendbaar in gebruik. heeft voldoende zuigkracht. handige verlichting voor in donkere hoekjes. handige hulpstukken. Oogt ook nog eens mooi. Het enige nadeeltje dat ik tot nu kan ontdekken is dat hij op gladde vloeren "stukjes/brokjes" voor zich uitschuift ipv opzuigt. Haar van de katten op een stoel, verwijdert hij in 1 of 2 halen, zeer blij met deze stofzuiger.

Pluspunten

• zeer wendbaar
  • goede zuigkracht
  • fijne hulpstukken

Minpunten

• korrels op gladde vloeren voor zich uitschuiven

p***************@g******** 13-07-2024

De Rowenta X-Pert 7.60 , licht en wendbaar

De Rowenta X-Pert 7.60 is een lichte en wendbare stofzuiger die makkelijk in elkaar is te zetten. Ook het gebruiksgemak spreekt voor zich. De zuigkracht in de max-stand is uitmuntend voor een stofzuiger met accu echter valt de accuduur dan wel tegen, ongeveer 15 minuten. Met huisdieren gebruik ik veel de max-stand en dan is het gebruik beperkt door de accuduur. het stofreservoir is met huisdieren aan de kleine kant. Al met al een leuke stofzuiger om te gebruiken naast een stofzuiger met snoer, niet als vervanging van.

Pluspunten

• Licht
  • Wendbaar
  • Krachtige vloer borstel bij gebruik op tapijt

Minpunten

• Accu duur in turbo stand
  • Grote van stofreservoir

c*****************@i********* 12-07-2024

De reden voor mij om deze stofzuiger te proberen was het formaat en de mogelijkheid om te stofzuigen zonder een kabel in het stopcontact te hoeven steken. Voornamelijk was het doel om de trappen te stofzuigen en minder toegankelijke plekken als in de auto. In deze review zal ik mijn ervaring hierover delen. Bij het openen van de doos was ik aangenaam verrast door de vele accessoires die meegeleverd zijn. Zo zit er naast de verschillende zuig accessoires ook een extra filter bij. Zo kan je een van de filters reinigen terwijl je de ander gebruikt. De stofzuiger zelf ziet er fraai uit en ligt goed in de hand. Enige minpunt van het ontwerp vind ik de plaatsing van de “turbo” knop. Deze zit op de achterkant en is niet heel handig in de drukken tijdens gebruik. Het stofzuigen van de trap is in de kruimeldief stand echt een verademing. Niet steeds de hele stofzuiger mee de trap op te hoeven tillen. Of steeds weer de stekker in een ander stopcontact moeten steken omdat de kabel te kort is. Bij het stofzuigen van de auto voldoet de stofzuiger aan de verwachtingen. Door het gebruik van de “turbo” knop en het smalle opzet stuk zijn alle kleine hoekjes in de auto in een mum van tijd schoon. Naast de voor mij belangrijke plekken om de stofzuiger te testen heb ik ook gebruik gemaakt van de turboborstel om de woonkamer te stofzuigen. Hier zijn de resultaten prima. Echter merk ik wel dat het opvangbakje na één ronde woonkamer in combinatie met een hond direct vol zit. Conclusie van mijn review is dat door het handzame formaat en de accu de stofzuiger ideaal is voor kleinere ruimtes of trappen. De zuigkracht is voor de meeste doeleinden waar ik hem voor ga gebruiken prima al verwacht ik dat het voor een tapijt iets aan de lage kant zal zijn. Voor mij maakt deze stofzuiger mijn verwachtingen waar en zal ik hem zeker aanbevelen.

c*********@z************ 11-07-2024

Wauw, wat een superstofzuiger!

Zo licht van gewicht, maar toch flinke zuigkracht. Je verwacht het niet. Ook zonder de steel te gebruiken als kruimelzuiger. En meegeleverd nog opzet stukjes. De stofbak is makkelijk te legen. Kortaf echt een aanrader!

2magic2 11-07-2024

X-Pert 7.60 - RH6A

De Rowenta RH6A75 X-Pert 7.60 Animal is een erg handige stofzuiger als je huisdieren hebt. De krachtige steelstofzuiger van 140 watt zorgt voor een grondige reiniging van zowel harde vloeren als tapijt. Als je dierharen effectief wilt verwijderen, gebruik je de meegeleverde dierharenborstel. Naast deze borstel krijg je ook een plintenborstel en meubelborstel bij de stofzuiger. Filmavondje gehad? Met de meubelborstel is de bank zo weer vrij van chipskruimels. Maar de bank stofzuigen met een steelstofzuiger is toch onhandig? Geen zorgen: deze Rowenta-stofzuiger heeft een geïntegreerde kruimeldief. Daarmee maak je makkelijk schoon waar de normale stofzuiger minder handig bij kan! Je hoeft ook niet bang te zijn dat je armen het zwaar krijgen: de kruimelzuiger weegt 1,2 kilo en de stofzuiger zelf 2 kilo. Op een volle accu is de gebruiksduur van de X-Pert 7.60 Animal 45 minuten, dus je hebt ruim de tijd om stof en ander vuil grondig aan te pakken. Het meegeleverde oplaadstation is aan de muur te bevestigen. Als je schoonmaakronde erop zit, berg je je stofzuiger zo ruimtebesparend op en is hij snel weer klaar voor je volgende poetsbeurt.

Pluspunten

• licht

Minpunten

• mag krachtiger zijn

patrickstr 11-07-2024

Stofzuiger met een hoog gebruiksgemak

Deze stofzuiger heeft een hoog gebruiksgemak i.c.m. een hoge zuigkracht. Het ingebouwde ledje is super handig, vuil is goed te zien en zo kun je eenvoudig de vuile delen te lijf. Wat verder opvalt zijn de vele accessoires die meegeleverd worden. Zelf extra slijtage onderdelen zijn aanwezig. Met de meubelborstel kun je eenvoudig de bank stofzuigen, huisdierharen zijn in een handomdraai weg. Het meegeleverde oplaadstation is met schroeven aan de muur te bevestigen, samen met een eenvoudige houder voor wat accessoires .

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Zuigkracht