HP Pavilion dm1-4000sd

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion dm1-4000sd op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Dinkys 25-06-2012
Geschreven voor: HP Pavilion dm1-4000sd

Ik ben zeer tevreden met de netbook/laptop.

Beeldscherm is voor mij groot genoeg.

Ik heb bewust gekozen voor een externe cd/dvd driver (MyCom) ipv een interne driver. Onderweg heb ik de cd/dvd driver zelden nodig. De laseroog van een cd/dvd driver is nogal gevoelig net als bij een cd-speler. Als ik de cd/dvd driver niet nodig heb laat ik deze thuis.

De accu gaat lang mee (ruim 5 uur).
De laadtijd is kort.

Tot nu toe is de netbook 2x keer uit zich zelf uit gegaan. Vervolgens kreeg ik de medling "windows is onjuist afgesloten". Daarna deed hij het gewoon weer goed. Als iemand weet hoe dit komt hoor ik het graag.

Conclusie: Op bovenstaande na zeer tevreden met de netbook/laptop.

Sake15 23-04-2012
Geschreven voor: HP Pavilion dm1-4000sd

Dit een leuk hp-tje. Lekker snel en zoals al eerder aangegeven de accu gaat heel lang mee. Toch zou ik de standaard software als Norton niet echt aanbevelen, heb hem er dan ook afgehaald, want in het verleden heb ik slechte ervaring hiermee.
Één minpuntje. Ik vind de toetsen van de muis, onderaan, niet echt handig zitten. Al een paar keer gehad dat ik deze onbedoeld aanraakte, maar voor de rest heel goe aan te bevelen

meindertmartens 15-04-2012
Geschreven voor: HP Pavilion dm1-4000sd

Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe HP laptopje. Ik reis veel in de trein tusen België en NL, en ik moet zeggen dat het voor mij een ware uitkomst is. De batterij gaat lang mee (in spaarstand op volle accu 6 tot 7 uur). Hij loopt erg soepel en geeft goed geluid. Je moet er alleen een versie van office etc opzetten via internet of cd rom via usb poort aansluiten aangezien hij geen cd-rom driver heeft. Maar verder heb je die toch haast nooit nodig.

Verwacht geen spectaculaire beelden, want het is geen game computer. We is het gezien de prijs/kwaliteit een prima laptopje dat je makkelijk mee kunt nemen.

Enige minpunt: Geen led-backlite.

Groeten

piet060544 07-03-2012
Geschreven voor: HP Pavilion dm1-4000sd

Na maandenlang twijfelen over netbook of tablet-pc uiteindelijk gekozen voor deze netbook en heb ik mijn oude netbook (HP Compaq nc4010) vervangen door deze (HP Pavilion dm1-4000SD). Kieskeurig.nl heeft in dit proces een hele belangrijke rol gespeeld.

+punten ivm tablet:
*ideaal beeldscherm van 11.5 inch (niet te groot en niet te klein)
*degelijk toetsenbord
*geen gepriegel met slepen en vegen
*veel goedkoper (ongeveer 200 euro)

+punten ivm andere netbooks

*degelijkheid van een HP
*zeer mobiel, in en om het huis ; in de tuin, op het balkon, op het bankje voor de deur
*lange accuduur (6 uur)
*goede ingebouwde webcamera en prima geluid

Dinkys 06-03-2012

Review HP dm1-4000SD

Ik had een netbook (10,1”) met een werkgeheugen van 1 GB. Als ik kijk bij de prestaties (ctrl+alt=del >>> taakbeheer >>> prestaties) blijkt dat de netbook voor het laten draaien van Windows 7 Starter alleen al 600mb (0,6 GB) nodig heeft. Als er dan ook nog eens een aantal programma`s draaien is de 1 GB snel bereikt. Aangezien computers van loop van tijd langzamer worden vind ik 1 GB te weinig.

Ik ben gaan zoeken naar een netbook/notebook met meer werkgeheugen. De meeste netbooks (10,1”) hebben slechts 1 GB.

Een notebook met 2 GB werkgeheugen is vergelijkbaar met een netbook met 1 GB, omdat een notebook draait op Windows 7 Home Premium. Dus dat viel ook af. Binnen het budget bleven 2 laptops over; Compaq CQ57-313SD en HP dm1-4000SD.

Compaq CQ57-313SD:
+ 15,6 inch beeldscherm
+ 4 GB werkgeheugen
- Toetsenbord te ver weg (groot stuk tussen muis en toetsenbord is leeg)
Verkoper bij MM vertelde dat deze laptop de specificaties van de fabrikant nooit zal halen.

HP dm1-4000SD:
Mooie netbook met 11,6 inch beeldscherm en een werkgeheugen van 4 GB.
Telefonisch een prijs afspraak gemaakt met MM. Toen ik in de winkel kwam kon ik de netbook niet mee krijgen voor de afgesproken prijs. Belachelijk. Daarom de volgende dag besteld bij Bobshop voor een nog betere prijs dan bij MM. Ik ben toch niet gek!

De netbook ziet er goed uit en is mooi afgewerkt. Het instellen ging goed. Het instelleren van mijn HP printer lukte niet. De HP (printer) software verwijderd en opnieuw geprobeerd. Dit keer ging het wel goed. Internet is aanzienlijk sneller.

Pluspunten:
+ Merk
+ Accuduur
+ Windows 7 Home Premium
+ Bluetooth
+ 4 GB werkgeheugen

Omdat draadloze verbindingen nogal veel vermogen vragen heb ik de interne bluetooth adapter uitgeschakeld. De eerstvolgende keer had ik bluetooth nodig, maar ik kon bluetooth niet meer inschakelen. De computer moest worden terug gezet naar een eerdere herstelpunt. Daarna werkte bluetooth goed.

Al met al een goede netbook. Zeer geschikt voor mensen die geen (interne) driver nodig hebben.

browny 07-02-2012

hallo,

Ik had een Asus EEPC en die defect na een half jaartje. Een echte maandag machine. Nu aangeschaft de HP.

Eerste indruk:

- snelle pc
- mooi scherm
- lange accuduur (was een drama bij Asus)
- compleet

Alles werkt naar behoren en ook op een leuke snelheid.

Kortom: een super netbook met een mooi formaat, lekker handig voor school.

groetjes

browny

browny 22-02-2012

aanvulling:

Apparaat werkt nog steeds uitstekend, goed aankoop.
De accuduur is echt subbliem zeg, echt ongekend (wij hadden al ervaring met notebooks, dit was onze 5e)

topper!

jdestuyver 23-12-2011
Geschreven voor: HP Pavilion dm1-4000sd

Heb deze PC nu een 4 tal weken en ben vrij tevreden. Ik kom van een Samsung netbook 10 inch en ik moet zeggen dat deze echt lekker loopt voor zowel multimedia als office toepassingen. Enig minpunt is de degelijkheid van het scherm. Dit is het 2e toestel (heb de 1e binnen de 24h omgeruild). De rand rond het scherm komt namelijk los en sluit niet aan bij het scherm zelf. Zelfs het 2e toestel heeft dit probleem maar iets minder. Ben in de winkel naar het vorig model gaan zien en hier zit het sgerm strak in elkaar en vooral stevig vast. Het voelt echt "prullig" aan.
Als dit model dezelfde stevigheid zou vertonen van het scherm als het vorig model zou dit super zijn.
Momenteel is dit prijs/mogelijkheden/software/resolutie scherm een topper. Op CNET staat hij in de top 5 en terecht.

ArnoK 15-12-2011
Geschreven voor: HP Pavilion dm1-4000sd

Ik ben nu 2 weken aan het spelen met de DM1-4000 en moet zeggen dat hij echt lekker loopt.

Het toetsenbord is even wennen omdat ik een nummeriek toetsenbord was gewend.

Pluspunten:

- lange accuduur tussen de 8 en 9 uurtjes.
- Het geluid is heel goed voor zo'n klein ding.
- De software en recovery werkt heel goed.
- Je kan ook een kale windows installeren zonder alle extra programma's.
- Hij blijft inderdaad lekker koel aan de onderkant.
- Om hem open te maken hoef je aan de onderkant alleen maar de complete behuizing eraf te schuiven zoals een telefoon.

Minpunten:

- Als je nieuwe partities hebt gemaakt en alleen een kale windows versie erop wilt zetten, wist hij altijd de schijf volledig en zet hij de partities weer af fabriek, DUS OPLETTEN MET JE BESTANDEN. Lang leve de NAS.
- De twee usb poorten rechts zitten iets te dicht bij elkaar waardoor het niet altijd mogelijk is ze alle twee tegenlijk te gebruiken.

Verder heb ik nog geen cruciale minpunten ontdekt en maakt dit momenteel tot een heel fijn netbook.

Een update van Degelijkheid etc etc vervolgt.

LaurensV543 30-01-2012

Hallo ArnoK,

Ik heb ook zo'n laptop aangeschaft. Lees dat je ook een kale windowsversie erop kan zetten, met uiteraard de nodige drivers. Hoe doe je dat?

Groeten,
laurens