Asus N53SV-S1827V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus N53SV-S1827V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Schoutentje 03-06-2012
Geschreven voor: Asus N53SV-S1827V

Ik heb deze laptop net een paar dagen binnen en ik ben er enorm blij mee.
De beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en algemene vormgeving zijn gewelidg.
Door de snelle harde schijf vind ik hem ook verbazingwekkend stil.
Ik gebruik hem voornamelijk om filmpjes op te bewerken en door de goede grafische kwaliteiten kan dat uitstekend op deze laptop.
Eén nadeel: de accu gaat snel leeg (dat hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee doet). Maar als dat het enige is... Ik vind de prijs kwaliteit verhouding erg goed!

Thijs_W 08-01-2012
Geschreven voor: Asus N53SV-S1827V

Deze laptop gekocht als vervanger van een gedateerd laptopje en ik heb er zeer zeker geen spijt van gehad!

We waren op zoek naar iets met goed geluid, mooi beeld en hij moest 'lekker snel' zijn. De laptop stond bij Mediamarkt wat weggemoffeld in een hoekje, maar had gerust een blikvanger mogen zijn.

De laptop voelt degelijk aan, de behuizing is van goede kwaliteit en optillen van de klep gaat wat zwaar. In mijn optiek zeker geen minpunt, daar dit bij goedkopere modellen vaak juist wat wankel aanvoelt. Het design is mooi, maar de zwarte glimmende rand rondom het scherm vind ik best breed en is stofgevoelig. Dit had best smaller mogen zijn zodat het scherm groter gemaakt had kunnen worden, nu is het een beetje loze ruimte op deze manier. De meegeleverde adapter vond ik wel wat aan de grote kant als je dit vergelijkt met Sony of Toshiba.

De prestaties van de laptop zijn in mijn ogen subliem. Je kunt wel degelijk merken dat er een snelle i7 in zit. Meerdere (zware) processen naast elkaar is geen probleem, natuurlijk komt dit ook door de 6 gigabyte geheugen. Opvallend, daar in veel laptops nog 4 gigabyte de standaard is. De accuduur is wat aan de krappe kant, zo'n 3 uur met surfen en tekstverwerken. Gezien de rekenkracht en het grafisch geweld waarmee de laptop gevuld is vind ik dit echter niet vreemd en daarmee ook niet storend. Waarschijnlijk valt er wanneer je aan de power settings gaat sleutelen nog meer uit te halen.

Voor een laptop is de geluidskwaliteit heel goed te noemen, dit natuurlijk door de speaker van Bang & Olufsen (!). Degene die stampende beats verwacht komt van een koude kermis thuis, echter klinkt een CD van bijv. the Eagles prachtig.

Het enige minpunt wat ik kan bedenken is de door ASUS meegeïnstalleerde software. Na een hoop gedeïnstalleerd te hebben bleef Windows Explorer maar crashen, een oplossing was echter zo 1-2-3 niet gevonden. Later bleek dat notabene de ASUS Cloud Service de veroorzaker van dit euvel was. Een schone installatie van Windows is dus wel aan te raden.

Als conclusie kan ik alleen maar zeggen dat ASUS qua hardware hier een hele strakke laptop voor deze prijs heeft neergezet. Klasse!