Asus N73SV-V2G-TZ622V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Asus N73SV-V2G-TZ622V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Datalek 04-03-2012
Geschreven voor: Asus N73SV-V2G-TZ622V

Een mooi ogende laptop kwa design. Prestaties op video gebied zijn goed dankzij een gedegen dedicated videokaart. Videokaart heeft eigen geheugen waardoor het geen aanspraak maakt op het systeemgeheugen (RAM). Hij is lekker snel en goed geschikt voor virtualisation van andere oudere busturingssystemen (OS). Apparaat is licht en dun en het geluid is voor een laptop fantastisch en het beste wat ik ooit in een laptop tegen gekomen ben. Dit komt door de sound bar net onder het scherm. Dat is een soort klankkast met zeer goede speakertjes speciaal voor dit model ontworpen door B&O. Het LED scherm is van zeer hoge resolutie gevat in een klep die in zijn totaal erg dun is. Dit maakt de totale dikte van de laptop in dichtgeklapte staat lekker compact en dun. Er zitten zat aansluitingen op zelfs een USB 3.0 Daarmee komen we bij mijn eerste negatieve puntje en dat is dat ik vind dat ze beter alle aanwezige USB poorten van het type 3.0 hadden kunnen maken (is toch neerwaarts compatibel met de oudere standaarden) Dat had er best wel afgekunnen voor die prijs. Nu heb je 5xUSB2.0 en maar 1x3.0 en da's jammer want daar hadden ze zich net kunnen onderscheiden van de rest. Verder zitten er 2 Harddiscs in die goed snel zijn. De kaartlezer is wat stroef want een SD kaartje zit behoorlijk klemvast in de sleuf waardoor je best wel moet peuteren om het er weer uit te krijgen. De ext monitor aansluiting is ook erg prettig. Nog een ander nadeel vind ik de belettering van de toetsen want die is grijs. Dat is erg lastig bij gedimd licht en daarom gebruik ik er ook een los toetsenbord bij als ik veel heb te tikken. Wat ik ook wel vervelend vind is dat je Windows 7 home edition opgedrongen krijgt als OS. Als je dan aan de slag wilt met je oude 32bits (XP) software dan werkt dit niet en moet je eerst nog weer upgraden naar Ultimate of Proffessional a (€130,-)om de optionele 23bits modus te verkrijgen. Het OS geleverd is 64bits en daar is gewoonweg nog niet zoveel voor te krijgen. Het 220V snoer van de gelijkstroom adapter is ook wel erg aan de korte kant waardoor het niet eens de afstand van de vloer tot de rand van de tafel haalt. Verder staat er een hoop popping-up software crap voor geïnstalleerd waar je niets aan hebt "decrappifying" kostte me aardig wat tijd en leverde ook weer aardig schijfruimte op zoveel troep stond er op. Niet meer doen ASUS! Er staat ook nog een verborgen herstel partitie op de Hardeschijf van waaruit het OS hersteld kan worden naar de toestand bij levering en een begeleidend progje om van die partitie en setje herstel dvd's te maken. Je krijgt dus geen originele Windows 7 Home Edition dvd-rom er bij, alleen een licentie sticker met produkt nummer op de achterzijde geplakt. [Noteer dit nummer en download Win 7 van de microsoft site (ISO) brand het op dvd-rom en installeer het weer met die produkt code en je hebt ook weer een vers systeem zonder crap]
Verder geen irritante dingen kunnen bespeuren en al met al een prettige snelle laptop.

Datalek 14-07-2012

We zijn nu weer 4 mnd verder en de laptop bevalt nog steeds goed. De cardreader is het enigste minpuntje wat blijft irriteren, hij werkt wel maar het is een gepeuter. Powerdirector 8 had ik inderdaad laten staan en is een erg prettig stukje sofware om je HD videos mee te editen. Verder zitten er wel echt 2 HDD's in van 500Gb vedeeld over 4 partities.Dus daarin verschilt het apparaat enigzins van de reguliere modellen. Het branden van een dvd of brd gaat wel stukken langzamer dan op de echte desktop brander maar dat ligt aan de uitvoering van de brander denk ik zo.
Laptop geupgrade naar Ultimate via MS webstore.
De virtuele versie van windows XP krijg je bij Win 7 Ultimate maar is niet te vergelijken met een losse XP installatie (erg traag en grafisch beperkt)
Daarom het zaakje maar dualboot gemaakt wat ook prima werkt. Het bijelkaar puzzelen van je juiste drivers voor XP 32bits was wel een hele strooptocht met veel studeren over hardware. Veel drivers zijn eigenlijk voor andere varianten van in dit apparaat toegepaste hardware maar na veel testen en tweaken toch voorelkaar.Oh als je aan dualboot begint begin dan vanaf scratch en wis alle schijven en partities eerst. Acronis Disc manager suite is hiebij echt super handig om die verborgen parities er af te gooien zoals de herstel en ASUS bootsafe partition.
We bennen er erg tevreden mee met dit apparaat.

jrnasus 17-05-2012

Goede review! Ik heb er net ook eentje gekocht en het verhaal hierboven is een groot feest der herkenning. Ik heb me laten vertellen dat er 1 grote harde schijf in zit ipv 2 kleintjes en dat vond ik een voordeel voor het batterijgebruik, dus die c en d schijf die je ziet in Windows zijn als het goed is partities. Die gratis PowerDirector 8 is trouwens de moeite waard om te laten zitten!