Asus VivoBook Pro 15 OLED M3500QC-L1297W

• Test panel 9,5 jul 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus VivoBook Pro 15 OLED M3500QC-L1297W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Neo-- 07-08-2022

Boven verwachting uitstekend!

Deze Asus VivoBook Pro 15 OLED M3500QC-L1297W overtreft mijn verwachtingen!

Pluspunten

• Kleurrijk OLED 15,6" scherm
  • Krachtpatser!

Minpunten

• Wi-Fi onvangst beprekt bereik

Yani0907 05-08-2022

ASUS VivoBook Pro15

Ik heb de mogelijkheid gekregen om de laptop een aantal weken te testen. Het eerste wat mij opviel, is dat de ASUS VivoBook Pro15 een mooie laptop is. De design is modern, strak, plat met een mooie blauwe kleur. Het is geen robuuste laptop, maar een lichte laptop die je makkelijk kan dragen. Vooral de afwerking aan de buitenkant is mooi, want het weergeeft de naam en model van de laptop. De schermgrootte van 15,6"inch is ideaal om te werken en om video's en films te bekijken. Het geheugen is heel goed, omdat het 16GB is. Je hebt veel opslag voor bestanden. De laptop start heel snel en de installatie van de software, eigen account en instellingen ging nel en overzichtelijk. De vingerafdruklezer was wat lastiger om in te stellen, maar gelukkig krijg je bij de ASUS VivoBook goede ondersteuning bij de installatie en configuratie. Wat dat betreft, is de product gebruiksvriendelijk. Je krijgt veel apps al inbegrepen, waaronder ook My ASUS Software. Hiermee kan je makkelijk veel zelf regelen en ook contact houden met de klantenservice. Ik vind dit heel handig, zeker als ik het vergelijk met mijn huidige laptop die geen goede ondersteuning heet. De app kan je ook op je telefoon installeren, wat het nog makkelijker maakt. Het toetsenbord en muis zijn makkelijk te gebruiken, waardoor je geen externe muis nodig zal hebben. Het beweegt heel soepel. Ik sta verteld van het beeld en het geluid. Dit zijn 1 van de beste onderdelen van de laptop. Het beeld is scherp en helder, met veel kleurcontrast. Het lijkt net alsof je een smart tv met HD kijkt, zo goed is het beeld. De basiskleuren in het achtergrond zijn fel, waardoor de kleuren beter weergeven worden zonder dat de kleuren door elkaar vervagen. De laptop is zeer geschikt voor het kijken van films en series. Je kan via instellingen de beeldweergave zelf aanpassen, tot 1020HD. De laptop heeft veel apps inbegrepen, zoals Spotify, Disney+, YouTube, Adobe Express, Office, Pro Art Creator Hub etc. De laptop is met deze apps dan ook geschikt voor fotobewerking. Met de ruime geheugen kan je ook veel foto's opslaan, die je later kan bewerken met Adobe Express. De harde schijf is stevig en je kan urenlang met je laptop werken, zonder dat het verhit. Wat mij ook opviel, is dat het na urenlang gebruik nog stil is. Het is een stille krachtpatser. Deze laptop is kwalitatief heel goed, want je kan veel ermee en je kan urenlang achter elkaar werken, zonder enige moeite. En omdat het zo veelzijdig is, ben je niet snel uitgekeken. Ik geef het net geen 10, maar een dikke 9,5. Alleen de vingerafdruklezer was wat vaag en lastig te installeren. Voor de rest, een prima laptop!

Pluspunten

• beeld is fantastisch
  • geluid is duidelijk en goed
  • veel apps inbegrepen
  • veel geheugen
  • start snel

Minpunten

• vingerafdruk installatie is wat langzaam

d***********@k********* 02-08-2022

Super gebruiksvriendelijk met helder OLED scherm

Ik heb voor dit product gekozen omdat deze computer krachtig is met fotobewerking en een supermooi oled scherm heeft.
De prijs kwaliteit verhouding vind ik erg goed! Andere reviewers vonden de behuizing een beetje goedkoop aandoen, deze mening deel ik absoluut niet!
Het is een erg gebruiksvriendelijke laptop! Er poppen steeds suggesties op met tips hoe de computer te gebruiken: echt heel fijn! Ik ben hem al weer kwijt.. Mijn 11 jarige zoon vind de game features helemaal geweldig: vraagt steeds: mag ik op jou computer spelen? Want dat beeld is zo lekker duidelijk en mooi.. Voor game- beleving schijnt hij dus ook helemaal geweldig te zijn! Je kunt ook met gemak op deze laptop een film kijken want het beeld is zo mooi! Normaliter zou ik denken waarom zou je dat op een laptop doen? Maar bij deze laptop kan dat echt. Daarnaast is de computer voorzien van Windows 11 en als je een abonnement op Windows365 neemt werkt het helemaal uitstekend! Ik heb oprecht nog nooit met zoveel gemak op een laptop gewerkt!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Mooi helder OLED scherm
  • Prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• WiFi Bereik is niet optimaal ( in tuin)