Samsung XE series XE503C32

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samsung XE series XE503C32 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Marcos 07-06-2014
Geschreven voor: Samsung XE series XE503C32

Ik was eigenlijk op zoek naar een nieuwe Windows laptop. Na veel zoeken bleek het lastig om voor een schappelijke prijs (500 euro) een geschikte laptop te vinden die aan mijn wensen voldeed. Full HD i3 prosessor enz. Daarbij kwam dat ik voor het gemak even was vergeten dat er ook weer een officepakket bij kwam voor zo'n 100 euro.

Uiteindelijk liep ik tegen de chromebooks aan en heb mij daar in verdiept. Uiteindelijk is het deze Samsung geworden.

De Chroombook 2 is op dit moment de enige chromebook met een full HD scherm. Geen IPS maar voor deze prijsklasse een erg goed scherm en veel beter als dat van de HP 14 die erg veel last heeft van verkleuringen in het beeld zodra je niet recht voor het scherm zit. (naast elkaar vergeleken).

Voor technische details is al een hoop te vinden op het internet. Vwb het gebruik van het chrome OS op deze samsung;

Zeer snel internet.
Gratis Google chrome officepakket dat voor normaal gebruik ruim voldoet.
Geen virusscanner nodig.
Zeer goede video playback (gewoon van externe harde schijf).
Opstarttijd van volledig uit tot online minder dan 10 seconden.
Zeer goed toetsenbord.
Zeer goede trackpad.

Opmerking;
Je bent wel afhankelijk van je internetsnelheid van je provider. Download van 30mbs gaat prima, maar vaak zit daar een uploadsnelheid van 3 mbs aan vast. Dus als je je vakantiefoto's in een keer wil uploaden naar cloud duurt dat wel even. Voor snel wegschrijven naar cloud is een hogere snelheid wenselijk. Echter de samsung heeft ook usb3 en dat gaat dus weer razendsnel naar een externe schijf.

Ik ben er overigens nog niet achter of de allersnelste micro-SD kaartjes in de samsung werken. Als iemand daar een antwoord op heeft hoor ik het graag.

Ik heb het zelf niet ervaren omdat ik het niet gebruik, maar videobewerking en fotobewerking is beperkt vergeleken met een normale Windows/mac. Echter niet onmogelijk maar minder mogelijkheden voor de echte liefhebbers hiervan.

Voor gaming is google chrome ook niet geschikt.
Er zijn games beschikbaar in de store maar dat is niet te vergelijken met wat er voor windows beschikbaar is.

Conclusie;
Zeer snelle opstarttijd.
Goed voor zeer snel internet/mail/youtube enz.
Goed voor officewerk, ook ofline!
Goed voor downloaden films.
Ennn 8 uur werken op een acculading.