Acer Aspire One-A150-Bb-1GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire One-A150-Bb-1GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anoniem 11-06-2009
Geschreven voor: Acer Aspire One-A150-Bb-1GB

Mijns inziens zijn de a150ab en de a150bb hardwarematig identiek alleen is de bb een windows-versie en de ab een linux-versie.
De AB wordt tegenwoordig veel als windows-upgrade verkocht (XP welteverstaan) en die heb ik dus en daarmee wordt het dus een BB (met als extraatje: Linux, want die zit er nog wel bij)

Ik heb lang gedacht over een echte laptop of deze netbook en deze is het dus geworden.
Het nadeel van een laptop vind ik dat ze niet écht mobiel zijn (groot en zwaar) maar deze kun je zo overal mee naar toe nemen.
Aangezien ik enkel kantoorapplicaties gebruik is de Atom n270 met 1GB geheugen voldoende voor mij en gebruik ik de Aspire nu ook als gewone desktop PC.
Thuis staat er een USB desktop-setje op en is de netbook aangesloten op een 19 monitor.

Het apparaatje voldoet uitstekend waarbij vooral de kracht van WiFi-ontvanger opvalt. Deze is veel beter dan de netwerkkaart die in mijn oude PC stond.

Eén klein minpuntje is de accu. De aangegeven 3 uur gebruiksduur kun je wel vergeten. Bij normaal gebruik is het na een uurtje of twee wel bekeken (overigens is de 6-cellen batterij van de durdere versie gewoon op deze AB/BB te grbuiken maar dat kost natuurlijk wel wat.

Al met al bijzonder tevreden en zolang je geen zware games o.i.d. wilt spelen of video wilt bewerken is dit een ware aanrader.

Deze kan lekker wél mee op vakantie!

tevreden gebruiker a 06-06-2009
Geschreven voor: Acer Aspire One-A150-Bb-1GB

Deze laptop sinds eind augustus 2008 in mijn bezit.
Ik kan niets anders zeggen dan een geweldige laptop! Ik heb ook een grote acer, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.

De toetsen zijn even wennen, maar staan gelukkig niet zo dicht bij elkaar als bij de eee pc. Inmiddels typ ik liever met de aspire one dan met een regulier toetsenbord.

De rubberen pootjes onder op de laptop laten wel snel los, maar, dat vind ik zelf niet zo´n groot probleem.

Het beeldscherm is naar mijn mening van een goede kwaliteit en het algehele design van de laptop is ook prima.

Deze laptop is een van de beste aankopen die ik dit jaar heb gedaan!

Hans Geurtsen 02-05-2009
Geschreven voor: Acer Aspire One-A150-Bb-1GB

Deze Acer is gewoon een heerlijk laptopje. Ziet er prachtig uit, presteert uitstekend en heeft veel mogelijkheden. Vooral op vakantie heb ik er veel plezier van. Ik gebruik hem bijvoorbeeld om al mijn foto's en filmpjes op te zetten, alvast te bekijken en een beetje te editen. Ik zet ze er ook mee op mijn blog. Ideaal! Een paar minpuntjes: de batterij gaat niet lang mee (max. 2 uur), je moet wel wennen aan het toetsenbord (en als je grote handen hebt, zul je er wel niet aan wennen) en helemaal aan het touchpad. De knoppen daarvan zitten aan de zijkant en dat is erg wennen. Beeldformaat van 1024x600 pixels is goed mee te werken. Ik heb mijn taakbalk op 'auto hide' gezet en in Internet Explorer, druk ik altijd op F11 voor volledig scherm. Dan is er heel goed mee te werken. Kortom: voor mij een echte aanrader!

RNI2020 01-03-2009
Geschreven voor: Acer Aspire One-A150-Bb-1GB

Na maanden Zal ik of zal ik niet toch besloten om een netbook aan te schaffen, hoofdreden: Netbooks hebben of LinPlus of XP, dit in tegenstelling tot normale notebooks die zijn bijna allemaal voorzien van Vista met een te klein DDR geheugen hetgeen vaak resulteert in een trage opstart.
Na onder andere deze site van onder naar boven te hebben uitgeplozen ( netbooks zijn er in alle soorten en maten, sommigen zelfs met een geheugen dat niet misstaat in een oude Commodore 64 ) heb ik voor deze Aspire gekozen.

Geen moment spijt, hij start snel op, levering is compleet ( In tegenstelling tot andere merken maakt Acer praktisch geen reclame voor extra voorgeinstalleerde applicaties maar deze zijn standaard bijgeleverd ).

Overigens heb ik 2 van de bijgeleverde programma's er meteen afgesloopt omdat deze slechts 2 maanden gratis zijn en heel veel ruimte in beslag nemen ( McaFee en Microsoft Office 2007 ).
Ook de XP beveiliging is uitgeschakeld.
Bovenstaande programma's heb ik vervangen voor: AVG Free, Zone Alarm en het gratis Open Office programma, deze 3 zijn volledig gratis, nemen beduidend minder ruimte in beslag maar doen hetzelfde als de betaalde versies.

De draadloze verbinding is ronduit gevoelig, op een afstand van bijna 100 meter pakte deze Aspire nog feilloos het home accesspoint( plus nog een stuk of 8 van de buren maar dat even terzijde ).

IE 7 is meegeleverd, ontbrekende applicatie, die in mijn optiek standaard voor geinstalleerd hoort te zijn is Java envirements. Dat programma heb je op meer en meer sites nodig om geen hiaten op internetpagina's te krijgen.

Het laden van pagina's gaat snel, ondanks het kleine 22 cm breedbeeldscherm is een site meestal zonder gescrol in 1 oogopslag te zien.

De camera heeft slechts 0,3 pixels maar optisch geeft ie een mooi helder beeld, zelfs bij lamplicht.

M.B.T. de microfoon....tja het is een compromis, een separate microfoon is beslist geen overbodige luxe.

Over het geluid dat de minispeakers produceren kan ik kort zijn, dat is helder en beslist niet blikkerig.

Acer heeft in de Aspire voldoende aansluitpunten gemaakt voor het aansluiten van randapparatuur en, ook handig, er zit zelfs een multicard reader op.

Een paar punten die aandacht verdienen zijn:

a: De accu, Acer levert standaard bij de A 150 een 3 cels exemplaar maar het zou beter zijn om voor een kleine meerprijs de klant bij aanschaf de keuze te geven voor of een 3 cells of een 6 cells exemplaar en hem/haar niet de 6 cells als extra optie aan te bieden voor de volle prijs ( Netter zou zijn: prijs 6 cells minus prijs 3 cells = meerprijs )

b: De bijgeleverde beschermhoes is mooi, bergvakjes voor bijvoorbeeld muis en voeding ontbreken echter.

Maar voor de rest kan ik alleen maar leuke dingen aan de A 150 ontdekken, een aanrader voor een ieder die regelmatig in bed chat, veel op reis gaat of op kantoor niet teveel ruimte heeft op het bureau.