Asus N551JB-CN083T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus N551JB-CN083T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

RobertoL 22-03-2016

Asus N551J

Geschreven voor: Asus N551JB-CN083T

Goede laptop, het loont om er een SSD van Samsung (bijv. EVO) erin te plaatsen. Het maakt de hele ervaring een stuk beter.
De bijgeleverde realtekdrivers zijn niet geheel compatibel met Windows 10 icm deze laptop. Je hoort af en toe de speakers uitschakelen als je ze niet gebruikt. Dit betekent dat je een klein tikje hoort ca. 11 seconden nadat het laatste geluid is afgespeeld.

Dus als je deze laptop aanschaft, zorg ervoor dat je Samsung Magician installeert, anders werkt de slaapfunctie van de laptop niet. Hij reboot zichzelf anders bij het initialiseren van de slaapfunctie.

Clemens 23-01-2016
Geschreven voor: Asus N551JB-CN083T

Vervanger voor mijn 5 jaar gebruikte Intel I3 exemplaar.
Deze werd tergend langzaam.

Beeld.
IPS Scherm full HD. Mat scherm en onder moeilijke omstandigehden goed en helder leesbaar.

Geluidskwaliteit.
Asus heeft Bang & Olufsen speakers verwerkt en last en not least mij verrast met een losse subwoofer in de de doos. Jongens wat een feest.

Snelheid.
Met de hybride HD disk van 1024GB heb je een flinke snelheid wat het opstarten betreft. Binnen 20 seconden zit je op het Internet of kun je een App opstarten. Het is een 5400 toeren schijf die nauwelijks geluid produceert, maar natuurlijk geen topsnelheden zoals een aparte SSD schijf dat kan.
Een laptop met een flinke SSD-disk en nog eens betaalbaar ook wordt binnen het Asus programma niet aangeboden.
De snelheid van de processor volstaat goed. Ik ben geen gamer maar voor normaal kantoor gebruik flitsend snel/

Vormgeving.
Kwestie van smaak, maar ik ben geen fraaier exemplaar tegen gekomen. Prachtig aluminium brushed deksel.

Degelijkheid.
Nou dit is een laptop die echt goed in elkaar steekt.
Hij klapt zonder gekraak open.

Kwa performance zal hij in het veld een 7-8 scoren, maar op andere onderdelen voor mij een tien.

Clemens 31-01-2016

In aanvulling o dit review de volgende kanttekeningen:

1. Backlight keyboard voegt niks toe. In het donker is alles sowieso goed te vinden en de verlichting maakt het alleen maar onduidelijk.
2. Asus Helpdesk een drama. Laptop draait onder Windows 10 en staat standaard ingesteld om snel opstarten. Dit betekent dat wanneer hij uit de slaapstand moet komen het een drama is;
3. In de optie snelstarten is het F2, F8 en F9 menu onbereikbaar. Bootmenu aanpassen, Veilige modus en Recovery werken dan niet. Bij problemen echt een gevaar.
4. Asus adviseert dit probleem te tackelen door het recovery menu op te starten. Lekker dan dit menu is totaal onbereikbaar.
5. Na enig onderzoek snel opstarten uitgeschakeld. Laptop start dan ook significant trager op, maar alle menu's zijn dan wel toegankelijk.
6. AL met al een super fijne laptop en ik heb echt een goede keus gemaakt.
7. In eerdere instantie heb ik met de helpdesk van Samsung ook hele slechte ervaringen opgedaan. Dat sloeg werkelijk alles. Reden om nu voor een ander A-merk te kiezen. Maar wat ondersteuning van de leverancier betreft, heb ik tot nu toe alleen echt hele goede ervaringen met Dell.

Clemens 23-01-2016
Geschreven voor: Asus N551JB-CN083T

Vijf jaar gebruikte laptop was aan vervanging toe. Betrof een Intel I3 processor. Tergend langzaam wat behoorlijk begon te irriteren.
Aanvankelijk op zoek naar een ultrabook, maar voor kantoorwerk niet echt geschikt en verhoudingsgewijs erg prijzig.