Compaq Mini 700ED

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Compaq Mini 700ED op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

gbbosma 01-07-2009
Geschreven voor: Compaq Mini 700ED

Heb dit netbook nu een maand in bezit maar bevalt prima. Start snel op, battery gaat 2 uur mee en voor internetten zeer geschikt. Dit netbook is deglijk en heeft een helder scherm. Een echte aanrader. Mocht je een netbook willen aanschaffen dan zeg ik: DOEN

Twan 27-05-2009
Geschreven voor: Compaq Mini 700ED

Sinds gisteren (26 mei 2009) heb ik deze netbook.
Voor zn kleine speakers is het geluid erg goed, de speakers zitten ook mooi verwerkt in het scharnier.
Het toetsenbord is mooi vlak, heeft grote toetsen maar is wel even wennen, de toetsen geven goed feedback.
Het beeld en de kwaliteit zijn goed, onder fel licht of buiten nauwelijks te gebruiken, maar dat is te verwachten.
Het ontwerp is simpelweg geweldig, mooi gebruik gemaakt van witte leds, wat je weinig ziet, en de lens van de webcam is niet te zien, als de webcam aan is gaat er een wit lampje naast branden.
Hij start lekker snel op, en doet ongeveer twee uur met een batterij als je normaal internet enzo, muziekje, youtube ernaast..

Klein minpuntje is de kleine harde schijf, maar het is geen ramp, omdat een netbook toch vaak als tweede laptop gebruikt word neem ik aan dat je er niet veel films op muziek enzo opzet.

Al met al een lekkere netbook, mooi, handzaam en handig.

Met het oude vertrouwe xp erop werkt `ie vertrouwd.

Groeten, Twan

Marcel D 23-05-2009
Geschreven voor: Compaq Mini 700ED

Gelijk al veel problemen met mijn internet. Start niet op met de Vodafone USB-modem voor internet. Wanneer je de USB-modem later inprikt, gaat de laptop spontaan plat bij synchroniseren Outlook. Niet geslaagd dus.

kaketoe 21-05-2009
Geschreven voor: Compaq Mini 700ED

installeert zich zelf gemakkelijk. MS Office 2003 en avast (antivirus) er bij opgezet. Vraag mij af wat het verschil is met de MSI wind U100W-049EU die ook voor deze prijs wordt aangeboden. Gekozen voor HP vanwege de goede ervarigen met mijn desktop.

Ottomatic 11-04-2009
Geschreven voor: Compaq Mini 700ED

Ik ben het helemaal met de vorige beoordeling eens. Ik heb uiteindelijk de afweging gemaakt tussen de NC10 en deze computer en daarbij was het enige echt tastbare verschil de harddisk, die bij de NC10 100Gb groter is. Maar daar betaal je dan ook 80 euro meer voor. De 6 cels batterij met de lange levensduur voor de NC10 bleek daarbij optioneel en dus scheelde de gebruikstijd ook niet veel meer...

Keuze gemaakt. Gelukkig ermee. Even wennen aan de muis (de muisknoppen zitten aan de beide zijkanten van de mousepad ipv erboven of eronder) en lekker aan de slag.

Michel2007_nl 20-03-2009
Geschreven voor: Compaq Mini 700ED

Ik was op zoek naar een netbook en heb een week uitgetrokken om de gangbare modellen te bekijken (youtube) en hieruit een voorselectie te maken welke ik in de winkel ging bekijken en proberen (m.n. scherm en toetsenbord).

Het soort gegevensopslag (hardeschijf of flash) en het besturingssysteem (Windows of Linux) zijn samen met meegeleverde software voor mij doorslaggevend geweest i.c.m. het formaat en gewicht.

Compaq is de consumentenproductlijn van HP,mede omdat dit een HP product is (zeer goede aftersalesservice) is de keuze op dit model gevallen.

Het apparaat heeft 2x USB 2.0,60GB HD en een echt subliem toetsenbord en scherm (ook hier lieten de concurenten steken vallen,ASUS had een prima scherm maar de toetsen waren klein en gevoelloos,Samsung was goed en heeft een langere accutijd,maar is groter,zwaarder en kost ook nog eens €80 meer (de prijs van een externe DVD-brander).

Hij draait XP SP3 en er zit Windows WORKS op (voorgeinstalleerd),Works is een soort Office maar dan heel gebruikersvriendelijk, beperkter in zijn mogelijkheden maar wel gratis (dus geen trialversie).

Eenmaal uit de doos,kun je binnen vijf minuten aan de slag,werkelijk een genot!

Er zit gelukkig geen crapware op (software die je liever kwijt dan rijk bent),enige minpuntjes zijn dat er geen firewall en antivirus op zit (windows firewall is n.m.m. onbruikbaar).

Accutijd zoals eerder vermeld is minder dan de ASUS 901/1000 of Samsung NC10,maar je kunt toch 150 minuten browsen filmpjes kijken etc.

Er is ook nog een 6 cell accu op komst die de accutijd naar vijf uur opschroeft voor wie dit nodig heeft.

Het geluid is ok,maar verwacht geen dreunende bassen,het is typische laptopkwaliteit.

Ik gebruik een externe DVDRW van LG i.c.m. met de MINI 700 en werkt uitstekend,de LG is USB BUS powered wat wil zeggen dat data en voeding via de USB kabel gaat(geen adapter nodig),sluit twee USB kabels aan op de brander en dan brandt hij op max. snelheid.