Samsung N series NP-N110-KA02NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung N series NP-N110-KA02NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maarten Brink 27-08-2009

Een prachtig mooi apparaat voor dit bedrag.

In eerste instantie had ik de NC 10 van de aanbieding gekocht bij Dixons. Ik had uitgebreid geïnformeerd naar de accu en er werd mij verzekerd dat het een 6 cell betrof.
Eenmaal thuis aangekomen en de netbook geïnstalleerd bleek het toch een 3 cell! Hierover geklaagd bij Dixons en hem om kunnen ruilen voor de N110 ka02nl.

Deze keer met 6 cell accu.

Mooi en compact apparaat. Zeer compleet. MacAffee gaat er meteen af en ik zet er Avast! voor in de plaats. Een goede gratis virusscanner.

Als ik hem een paar maanden heb zal ik nog een uitgebreidere review posten.

HK22 17-08-2009

Mooie compacte laptop van goede, degelijke kwaliteit. Hij voelt stevig aan, en de mooie witte(parelmoeren)kleur met rode afwerking geeft hem een luxe uiterlijk. Hij beschikt over een mooi helder scherm en een prettig toetsenbord om mee te typen (zelfs voor mensen met grote handen). De scharnieren zijn van goede kwaliteit en hij weegt zo'n 1,5 kilo.

Laptop maakt weinig tot geen lawaai en wordt niet overdreven warm. Batterij gaat lang mee zo'n 5 a 6 uur bij normaal gebruik (wel zo veel mogelijk zonder adapter werken om de levensduur van je batterij te behouden).

Geluid is prima en zeker niet slecht voor een netbook. Is in stereo en kan niet overdreven hard. Maar daar is hij natuurlijk niet voor bedoeld. Met headset of losse speakers heb je hier geen last van.

Werkprestaties zijn, voor een netbook, zeker niet slecht te noemen. Hij start snel op en sluit snel af. 160GB biedt genoeg ruimte. Ik heb er wel extra geheugen bij besteld (DDR2-SDRAM 800MHz 2GB SODIMM, ongeveer 28 euro)dus 2GB werkgeheugen in plaats van 1GB). Is niet noodzakelijk maar vind dit prettiger werken en ik heb er het geld voor over.

Verder werkt XP als een speer en heb nog geen problemen gehad. Er wordt standaard MC afee antivirussoftware bij geleverd (90 dagen op proef). Deze heb ik overigens direct verwijdert en vervangen voor ESET smart security 4. Ik geef hier liever de voorkeur aan. Werkt uitstekend en belast je computer amper.

Verder is er Samsung recovery software. Omdat het netbook niet over een cd/dvd speler/brander beschikt kan er met deze software een volledige back up worden gemaakt en als dat nodig mocht zijn weer terug gezet worden.

Ik heb Office Enterprice 2007 draaien en werkt soepel. Installatie gedaan via USB-stick (kopieer de bestanden van de cd naar je USB-stick en zet de map op je netbook. Vanuit hier installeer je het programma) omdat er geen cd/dvd speler in zit.

Bluetooth en ingebouwde webcam zijn beide mooie extra's.

Voor 360 euro is dit een prima laptop waarvan je lang plezier van kan hebben. Is ideaal voor studie en werk (Als je elke dag je laptop mee moet nemen). Ik heb hem gekocht als tweede laptop voor erbij omdat hij makkelijk mee te nemen is. Daarnaast heb ik nog een 17 laptop die het zwaardere werk doet (Photoshop, videobewerking etc.).

Kortom zoek je een compacte, lichte en toch snelle laptop dan is dit een prima keuze. Voor een paar euro meer (in plaats van een Acer netbook van 300 euro) heb je een mooi uitziende laptop inclusief bluetooth en de degelijke kwaliteit van Samsung.

Frank1964 10-08-2009

Prima apparaat.
typt ondangs de kleine afmetingen toch lekker. Toetsen voelen ook goed aan.
De snelheid en verder performance is wat je van een netbook mag verwachten. Niet hoogdravend maar zeker niet sloom te noemen. (een paar jaar terug zouden we nog blij zijn met een dergelijke performance op een conventioneel notebook)
Ook het scherm is helder en fel (soms) wel eens iets te fel als je in de avond in een getemperde lichtomgeving op netvoeding werkt, maar gelukkg is er een helderheids regelaar.
De accu gaat lang mee, de 8 uur word met gemak gehaald dankzij de uitgekiende samsung power management software. Ik denk wel dat je er goed aan doet om net als met alle accu's hem eerst helemaal leeg te trekken voordat je de netvoeding weer aansluit, dat is immers het behoud van je accu, of beter nog als je de accu niet gebruikt hem van het apparaat te halen. Op netvoeding is het namelijk niet nodig om de accu aangesloten te hebben om met de N110 te kunnen werken.

Als geluidstechnicus wil ik hem ook nog wel eens meenemen voor locatie opnamen in samenwerking met Adobe Audition en een M-audio fastrack pro ext. geluidskaatrt en ook hier heeft de N110 geen enkele moeite mee en maakt prima opnamen. O ja wel een koptelefoon gebuiken als je het geluid goed wilt horen want de speakertjes zijn natuurlijk niet veel, maar de versterker aan boord kan prima een Senhheiser HD25 aansturen met voldoende volume en kwaliteit.

Kortom ik ben er blij mee.

plerco 29-05-2009

Deze notebook onlangs gekocht voor studie. Gaat lang mee op accu en is niet zwaar. Gekozen n.a.v. goede recensies van voorganger NC10. Leuke kleine makkelijk te hanteren notebook met veel mogelijkheden. Toetsenbord en beeldscherm is heel plezierig. Een aanrader.